Με ισχυρές επιδόσεις ξεκίνησε το 2025 για τον ΟΠΑΠ, βάσει των οικονομικών αποτελεσμάτων του α΄ τριμήνου, που παρουσίασε η διοίκηση της εταιρείας σε αναλυτές.
Όπως σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης, ο ΟΠAΠ σημείωσε σημαντική οργανική ανάπτυξη κατά το α’ τρίμηνο, χάρη στη συνεχιζόμενη δυναμική του online καναλιού, αλλά και τη δυναμική δραστηριότητα του retail δικτύου.
Ο ΟΠΑΠ διατηρεί έντονη αναπτυξιακή δυναμική, χάρη στον επιτυχημένο συνδυασμό ψηφιακού μετασχηματισμού, στρατηγικών επενδύσεων και πολυκαναλικής εμπειρίας πελάτη. Η ευθυγράμμιση των οικονομικών αποτελεσμάτων με τις προβλέψεις ενισχύει την επενδυτική εμπιστοσύνη, ενώ οι αναλυτές προεξοφλούν διατηρήσιμη δημιουργία αξίας για τους μετόχους σε βάθος τριετίας.
Αποτελέσματα
Ειδικότερα, για το α’ τρίμηνο του 2025, τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) ανήλθαν στα €595 εκατομμύρια (+8,2% ετησίως). Αντίστοιχα, τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα €207,1 εκατομμύρια (+8,8%) και τα καθαρά κέρδη έφτασαν τα €123,4 εκατομμύρια (+8,9%).
Σύμφωνα με τον Jan Karas, CEO του ΟΠΑΠ, οι επιδόσεις οφείλονται κυρίως στη δραστηριότητα του αθλητικού στοιχηματισμού και του iGaming, ενώ το ΤΖΟΚΕΡ επωφελήθηκε από τη σειρά τζακ ποτ, περιλαμβανομένου του ρεκόρ του Ιανουαρίου. Όπως σημείωσε, οι επιτυχίες αυτές ενισχύουν την πεποίθηση της διοίκησης ότι η εταιρεία θα επιτύχει τους στόχους του 2025.
Επένδυση στην καινοτομία και τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να δίνει έμφαση στην ενίσχυση της εμπειρίας πελάτη μέσα από τεχνολογικές επενδύσεις, αξιοποιώντας τεχνητή νοημοσύνη και μηχανική εκμάθηση για την ανάπτυξη προσωποποιημένων εμπειριών. Κεντρικός πυλώνας αυτής της στρατηγικής είναι το OPAP Store App, το οποίο ήδη ευθύνεται για το 1/3 της παικτικής δραστηριότητας στα φυσικά καταστήματα.
Παράλληλα, επεκτείνονται τα loyalty προγράμματα και οι ψηφιακές εφαρμογές που ενισχύουν τη διαδραστικότητα με τους πελάτες, με επόμενα βήματα την τεχνολογική αναβάθμιση του δικτύου καταστημάτων ΟΠΑΠ και PLAY μέσω νέων οπτικοακουστικών συστημάτων.
Πολλαπλασιαστής ισχύος το AI
Μεταξύ άλλων, ο ΟΠΑΠ αξιοποιεί τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (AI) και μηχανικής εκμάθησης (machine learning), με στόχο την προώθηση προσωποποιημένων εμπειριών, που ανταποκρίνονται στις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών. Παράλληλα, τα loyalty προγράμματα του ΟΠAΠ για τις online πλατφόρμες του, τα οποία συμπλήρωσαν ένα χρόνο από το λανσάρισμα τους, συνεχίζουν να ενισχύουν την αλληλεπίδραση με τους πελάτες.
Retail και Online: Πολλαπλά κανάλια ανάπτυξης
Η εταιρία επενδύει συστηματικά στην ανανέωση και επανατοποθέτηση προϊόντων (ΛΟΤΤΟ, Eurojackpot, ΣΚΡΑΤΣ, Λαϊκό Λαχείο), ενισχύοντας την εμπειρία στα καταστήματα μέσω events, όπως τα Football Party, αλλά και μέσα από χορηγικές συνεργασίες, όπως εκείνη της μητρικής Allwyn με τη Formula 1.
Στις online δραστηριότητες, ο ΟΠΑΠ συνεχίζει να καταγράφει υψηλούς διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης, ενισχύοντας τη βάση ενεργών παικτών στις πλατφόρμες του και στη Stoiximan, με μοχλούς τα loyalty προγράμματα και τις στοχευμένες προσφορές.
Επιπλέον, ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα επιτεύγματα της εφαρμογής OPAP Store App, που αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της στρατηγικής για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του δικτύου καταστημάτων ΟΠAΠ. Σύμφωνα με τη διοίκηση της εταιρίας, η χρήση της εφαρμογής έχει φτάσει σε πρωτόγνωρα επίπεδα, ενισχύοντας ιδιαίτερα την παικτική δραστηριότητα, μέσω της προσωποποιημένης εμπειρίας που προσφέρει. Όπως τονίστηκε χαρακτηριστικά, σχεδόν το ένα τρίτο της παικτικής δραστηριότητας στα καταστήματα προέρχεται μέσω της εφαρμογής, γεγονός που αναδεικνύει την απήχηση και την αποδοτικότητά της.
Αξιολόγηση και εκτιμήσεις
Οι αναλυτές στην Ελλάδα επιβεβαιώνουν την ανοδική πορεία του ΟΠΑΠ. Συνολικά, οι εκτιμήσεις τους διαμορφώνονται ως εξής:
Οίκος / Αναλυτής | Τιμή-στόχος (€) | Σύσταση | Εκτιμώμενο GGR 2025 (€ εκατ.) | Εκτιμώμενο EBITDA 2025 (€ εκατ.) |
---|---|---|---|---|
Euroxx Χρηματιστηριακή | 22,00 | Equalweight | 2.350 | 833 |
J.P. Morgan | 21,50 | Overweight | 2.347 | 846 |
Citi | 18,60 | Buy | 2.308 | 812 |
Η Euroxx, παρά την αναβάθμιση της τιμής-στόχου στα €22, υποβάθμισε τη σύσταση σε “Equalweight”, επικαλούμενη περιορισμένο περιθώριο ανόδου (~10%) από τα τρέχοντα επίπεδα της μετοχής. Προβλέπει ρυθμό ανάπτυξης GGR 5,2% CAGR την περίοδο 2025–2027, αύξηση EBITDA στα €833 εκατ. και καθαρά κέρδη με ρυθμό ανάπτυξης 8,2%. Η μερισματική απόδοση εκτιμάται μεταξύ 7,7% και 8,1%.
Η J.P. Morgan αναμένει GGR €2,347 δισ. και EBITDA €846 εκατ. για το 2025, διατηρώντας τη θετική της στάση, ενώ η Citi τοποθετεί την τιμή στόχο στα €18,60, εκτιμώντας EBITDA στα €812 εκατ.
Άλλες σημαντικές εξελίξεις
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, έμφαση δόθηκε στο γεγονός ότι τα επανατοποθετημένα ή νέα προϊόντα του ΟΠAΠ δημιουργούν ευκαιρίες ενίσχυσης της αλληλεπίδρασης με τους πελάτες. Χαρακτηριστικά παραδείγματα είναι οι επιτυχίες που έχουν καταγράψει το ανανεωμένο ΛΟΤΤΟ, η πρόσφατη ειδική κλήρωση του Eurojackpot για τους παίκτες στην Ελλάδα, τα νέα παιχνίδια ΣΚΡΑΤΣ και η ειδική πασχαλινή έκδοση του Λαϊκού Λαχείου.
Επιπλέον, τα καταστήματα ΟΠAΠ συνεχίζουν να εξελίσσονται ως προορισμοί προσιτής διασκέδασης και κοινωνικής συνάθροισης, μέσω διάφορων πρωτοβουλιών. Ειδικότερα, τα εβδομαδιαία διαδραστικά Football Party, με αφορμή τους σημαντικότερους αγώνες, δημιουργούν ενθουσιασμό και αποδεικνύονται ελκυστικά για τα νεαρότερα κοινά.
Ακόμη, ως μέλος της Allwyn, ο ΟΠAΠ αξιοποιεί τις χορηγικές συνεργασίες της μητρικής του με την Formula 1 και την McLaren. Στο πλαίσιο αυτό, οι fans της Formula 1 έχουν την ευκαιρία να επισκεφθούν καταστήματα ΟΠAΠ, στα οποία μπορούν να απολαύσουν μια μοναδική εμπειρία με προσομοιωτές μονοθεσίων.
Οι online δραστηριότητες εξακολουθούν να αποτελούν βασικό μοχλό ανάπτυξης για την εταιρεία, καταγράφοντας υψηλούς διψήφιους ρυθμούς, σε όλες τις κατηγορίες παιχνιδιών, χάρη στα online loyalty προγράμματα και σε ειδικές προωθητικές ενέργειες, μεταξύ άλλων. Παράλληλα, συνεχίστηκε η διεύρυνση της βάσης ενεργών πελατών, τόσο για τη Stoiximan, όσο και για τις διαδικτυακές πλατφόρμες του ΟΠΑΠ.
Τέλος, όσον αφορά στα VLTs, συνεχίστηκε η προσθήκη νέων παιχνιδιών στο χαρτοφυλάκιο PLAY, καθώς και η ανανέωση του «στόλου» των παιγνιομηχανημάτων, ώστε να παρέχεται στους πελάτες μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη παικτική εμπειρία.