Δυναμική και εσωτερική αξία ξεκλειδώνει η διοίκηση του ΟΠΑΠ επιτυγχάνοντας αύξηση κερδών σε ένα απαιτητικό περιβάλλον, επιμένοντας στην ισχυροποίηση του δικτύου και διευύνοντας το μερίδιο αγοράς και στον on-line τζόγο.
Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 123,4 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 8,9% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024, ενώ τα έσοδα προ εισφορών (GGR) διαμορφώθηκαν στα 595 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 8,2% σε ετήσια βάση.
Η αύξηση της κερδοφορίας οφείλεται κυρίως στην ενίσχυση των περιθωρίων του αθλητικού στοιχηματισμού και στις εντυπωσιακές επιδόσεις του Τζόκερ, που ευνοήθηκε από το ιστορικά υψηλό τζάκποτ των 19,5 εκατ. ευρώ τον Ιανουάριο. Παράλληλα, τα EBITDA αυξήθηκαν κατά 8,8%, φθάνοντας τα 207,1 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο να διατηρείται σταθερό στο 34,8%. Το μικτό κέρδος από παιχνίδια ανήλθε στα 250,8 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 10,7% και υπερκαλύπτοντας την ανάπτυξη των εσόδων.
Ποιοτικά, το πρώτο τρίμηνο χαρακτηρίστηκε από επιτάχυνση του ψηφιακού μετασχηματισμού, με ισχυρή συνεισφορά από τα διαδικτυακά παιχνίδια. Ειδικότερα, τα έσοδα από το διαδικτυακό καζίνο αυξήθηκαν κατά 19,8%, ενώ ο αθλητικός στοιχηματισμός σημείωσε άνοδο 12,8%. Αντίθετα, υποχώρηση εμφάνισαν τα Σκρατς & Λαχεία (-7,9%). Σημειώνεται επίσης ότι τα λειτουργικά έξοδα αυξήθηκαν κατά 7,5%, κυρίως λόγω επενδύσεων σε τεχνολογικές υποδομές.
Σε δήλωσή του, ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΠΑΠ, Jan Karas, τόνισε ότι «το 2025 ξεκίνησε καλά, με ισχυρά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο», αποδίδοντας την επίδοση στην οργανική ανάπτυξη και τη συνεχιζόμενη ενίσχυση των online δραστηριοτήτων. «Το ΤΖΟΚΕΡ επωφελήθηκε από μια ευνοϊκή σειρά τζακ ποτ – και ειδικότερα από το ρεκόρ του Ιανουαρίου, ενώ η ψηφιοποίηση του retail δικτύου προχωρά γρήγορα μέσω του OPAP Store App», σημείωσε, υπογραμμίζοντας τη στρατηγική επιλογή για παροχή εξατομικευμένων εμπειριών πελατών.
Παράλληλα, ο επικεφαλής του ΟΠΑΠ επισήμανε πως η εταιρία αξιοποιεί τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η ένταξή της στον όμιλο Allwyn, ενισχύοντας την καινοτομία και τις προτάσεις αξίας προς τους πελάτες. Η εταιρεία συνεχίζει να υλοποιεί δράσεις βιωσιμότητας και κοινωνικής υπευθυνότητας, διατηρώντας τον πελάτη στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων της.
Προοπτικές
Ο ΟΠΑΠ διατηρεί θετικές προοπτικές για το σύνολο του έτους, στηριζόμενος σε ένα ανθεκτικό και διαφοροποιημένο επιχειρηματικό μοντέλο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δελτίο τύπου. Παρά την αβεβαιότητα της διεθνούς συγκυρίας, η εταιρεία φαίνεται να αξιοποιεί επιτυχώς τις ψηφιακές επενδύσεις της, διατηρώντας παράλληλα ισχυρή ταμειακή θέση – με καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους 2,6 εκατ. ευρώ και αυξημένες λειτουργικές ταμειακές ροές κατά 65,8%.
Επιπλέον, η Γενική Συνέλευση των Μετόχων στις 29 Απριλίου ενέκρινε με συντριπτικά ποσοστά (99,58%) όλες τις προτάσεις, ενώ υπενθυμίζεται ότι τον Μάιο η εταιρεία κατέβαλε μέρισμα ύψους 0,80 ευρώ ανά μετοχή ως υπόλοιπο μερίσματος για τη χρήση 2024, προστιθέμενο στο προμέρισμα του Νοεμβρίου (0,60 ευρώ).
Η ανακοίνωση
Ο ΟΠΑΠ, η μεγαλύτερη εταιρεία τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα, ανακοινώνει τις ενοποιημένες οικονομικές της επιδόσεις για την τρίμηνη περίοδο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, οι οποίες καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς (ΔΠΧΑ).
Τα βασικά σημεία έχουν ως εξής:
• Τα καθαρά έσοδα προ εισφορών (GGR) α’ τριμήνου 2025 ανήλθαν σε €595,0εκ., αυξημένα κατά 8,2% σε ετήσια βάση (α’ τρίμηνο 2024: €549,7εκ.) λόγω της ισχυρής ανάπτυξης του online κατά 20% καθώς και της σημαντικής επίδοσης της επίγειας δραστηριότητας (retail), η οποία σημείωσε άνοδο 4%, υποστηριζόμενα από πολύ ισχυρά περιθώρια κέρδους στον αθλητικό στοιχηματισμό και το τζάκποτ ρεκόρ στο Τζόκερ.
• Το μικτό κέρδος (από παιχνίδια) το α’ τρίμηνο 2025 αυξήθηκε κατά 10,7% σε ετήσια βάση και διαμορφώθηκε σε €250,8εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €226,6εκ.), υπερβαίνοντας την ανάπτυξη των εσόδων.
• Τα λειτουργικά έξοδα το α’ τρίμηνο 2025 ανήλθαν σε €113,3εκ. έναντι €105,4εκ. το α’ τρίμηνο 2024, αυξημένα κατά 7,5% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, που οφείλεται κυρίως στο αυξημένο κόστος πληροφορικής για την υποστήριξη των ψηφιακών δραστηριοτήτων σε όλα τα κανάλια.
• Τα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) α’ τριμήνου 2025 αυξήθηκαν κατά 8,8% σε ετήσια βάση στα €207,1εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €190,3εκ.), ακολουθώντας την αύξηση του GGR. Το περιθώριο EBITDA παρέμεινε στα υψηλά επίπεδα του περίπου 35%.
• Τα καθαρά κέρδη το α’ τρίμηνο 2025 ανήλθαν σε €123,4εκ. (α’ τρίμηνο 2024: €113,3εκ.), αυξημένα κατά 8,9% σε ετήσια βάση.
• Ισχυρή ταμειακή θέση με καθαρά ταμειακά διαθέσιμα ύψους €2,6εκ.
• Ανθεκτικό επιχειρηματικό προφίλ, με διαφοροποιημένα δίκτυα διανομής & κερδοφορίας που μετριάζει τους όποιους κινδύνους προκύπτουν από την παγκόσμια οικονομική αβεβαιότητα.
• Παραμένουμε αισιόδοξοι για την επίτευξη των στόχων του έτους 2025.
Δήλωση του κ. Jan Karas (φωτό), Διευθύνοντος Συμβούλου του OΠΑΠ, για τα αποτελέσματα του α΄ τριμήνου 2025:
«Το 2025 ξεκίνησε καλά, με ισχυρά αποτελέσματα για το α’ τρίμηνο. Η σταθερή οργανική ανάπτυξή μας που πήρε ώθηση από τη συνεχιζόμενη δυναμική των online δραστηριοτήτων, μας κάνει να αισθανόμαστε σίγουροι ότι θα επιτύχουμε τις προβλέψεις μας για το 2025.
Κύριοι παράγοντες για αυτήν την επιτυχία ήταν οι δραστηριότητες αθλητικού στοιχηματισμού και iGaming, ενώ το ΤΖΟΚΕΡ επωφελήθηκε από μια ευνοϊκή σειρά τζακ ποτ – και ειδικότερα από το τζακ ποτ ρεκόρ του Ιανουαρίου. Επίσης, η ψηφιοποίηση του retail δικτύου προχωρά γρήγορα, μέσω της εφαρμογής OPAP Store App, που προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες μέσω και του προγράμματος loyalty.
Προχωρώντας μπροστά, συνεχίζουμε να θέτουμε τους πελάτες στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων μας, εστιάζοντας στην παροχή συναρπαστικών εμπειριών, τόσο στο retail, όσο και στο online κανάλι, και αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, ώστε να παραμείνουμε μπροστά από τις εξελίξεις. Ταυτόχρονα, αξιοποιώντας το γεγονός ότι ο OΠΑΠ είναι μέλος της Allwyn, θα συνεχίσουμε να προσφέρουμε μοναδικές εμπειρίες στους πελάτες μας.
Συνολικά, οι επιδόσεις του α΄ τριμήνου μάς τοποθετούν κατάλληλα, ώστε να επιτύχουμε τους στόχους μας σε επίπεδο ανάπτυξης και κερδοφορίας, να δημιουργήσουμε αξία για τους μετόχους μας και να υλοποιήσουμε τις προτεραιότητές μας στους τομείς της βιωσιμότητας και της κοινωνικής υπευθυνότητας».