Το Συμβούλιο της ΕΕ ενέκρινε σήμερα την τελική τροποποίηση στον κανονισμό για τα πρότυπα εκπομπών CO2 στα νέα επιβατικά αυτοκίνητα και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, προσφέροντας στους κατασκευαστές μεγαλύτερη ευελιξία για την επίτευξη των στόχων τους για το 2025. Η απόφαση αυτή αποτελεί το τελευταίο βήμα στη σχετική νομοθετική διαδικασία. Με την τροποποίηση αυτή, η συμμόρφωση των αυτοκινητοβιομηχανιών με τους επιμέρους στόχους εκπομπών CO2 για τα έτη 2025, 2026 και 2027 θα αξιολογείται πλέον με βάση τον μέσο όρο των επιδόσεών τους σε αυτήν την τριετία και όχι για κάθε έτος ξεχωριστά. Έτσι, δίδεται στους κατασκευαστές η απαραίτητη ευελιξία για να διαχειριστούν την πορεία τους προς τους κλιματικούς στόχους.
Τι ακολουθεί
Μετά την έγκριση από το Συμβούλιο, ο τροποποιημένος κανονισμός υιοθετήθηκε επισήμως και θα τεθεί σε ισχύ την εικοστή ημέρα από τη δημοσίευσή του στην Επίσημη Εφημερίδα της ΕΕ.
Το πλαίσιο της πρωτοβουλίας
Η στοχευμένη αυτή τροποποίηση αποτελεί μέρος του Βιομηχανικού Σχεδίου Δράσης για τον ευρωπαϊκό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο παρουσιάστηκε στις 5 Μαρτίου 2025. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή είχε τονίσει την ανάγκη για ταχεία υιοθέτηση της πρότασης, ώστε να διασφαλιστεί προβλεψιμότητα για τους κατασκευαστές ενόψει των στόχων του 2025.