Τον οδικό χάρτη για την είσοδό της στην ελληνική αγορά και τα πρώτα βήματα σκιαγρα΄φησε η διοίκηση της neobank Snappi, θυγατρικής του ομίλου Πειραιώς, σε δημοσιογράφους, εστιάζοντας στην προαναγγελθείσα έναρξη της δημόσιας λειτουργίας εντός του Ιουνίου.
Η snappi, η neobank που στόχο έχει να επεκταθεί στην Ευρώπη και ενδεχομένως και σε άλλες αγορές, αναμένεται να ξεκινήσει την επίσημη λειτουργία της εντός του Ιουνίου, καθώς επί δύο μήνες βρίσκεται σε διαδικασία εσωτερικών δοκιμών υποδομών και συστημάτων.
Σύμφωνα με όσα δήλωσε η CEO Dr. Gabriella Kindert, το launch θα γίνει με ένα διευρυμένο πακέτο προϊόντων και υπηρεσιών, στα οποία περιλαμβάνεται η δημιουργία καταθετικού λογαριασμού, χωρίς προσκόμιση εγγράφων από τον χρήστη, η δυνατότητα υλοποίησης μεταφορών, πληρωμών (με IRIS, RF) και με χαμηλότερες χρεώσεις προς τους χρήστες, καθώς και η πραγματοποίηση αγορών με δόσεις με την υπηρεσία buy now, pay later με τη χρήση της χρεωστικής και όχι πιστωτικής κάρτας. Η νέα τράπεζα θα εκδίδει digital και φυσικές κάρτες, που θα έχουν εξ αρχής τη δυνατότητα χρήσης με google και apple wallet.
Σε δεύτερη φάση και εντός των επομένων 6 έως 9 μηνών αναμένεται η εισαγωγή επιπλέον προϊόντων και υπηρεσιών, που θα διευρύνουν τη χρηστικότητα και στόχο έχουν να καταστήσουν το app …super, με την έννοια της καθολικής διαχείρισης της καθημερινότητας. Σε αυτό το πλαίσιο στο app θα ενταχθούν υπηρεσίες split the bill, που έχουμε δει σε ανταγωνιστικές payments εφαρμογές, καθώς και υπηρεσίες διασύνδεσης χρηστών και ανταλλαγής μηνυμάτων.
Μεσοπρόθεσμα, στόχος είναι η αυτόνομη προφορά της ίδιας της πλατφόρμας υπό τη στρατηγική banking as a service, την οποία θα αξιοποιήσουν άλλοι πάροχοι πληρωμών, έμποροι και κυρίως supermarkets. Με τον τρόπο αυτό η διοίκηση της Snappi προσδοκά και την οριζόντια επικράτηση της πλαφόρμας ως μείζονα παρόχου υπηρεσιών πληρωμών.
Σε μετεγενέστερη φάση, η Snappi θα είναι σε θέση να προσφέρει πλήρη γκάμα τραπεζικών και επενδυτικών υπηρεσιών, με συναλλαγές σε μετοχές, FX και crypto’s.
Το marketing της Snappi
Σύμφωνα με τα όσα δήλωσε η διοίκηση, η δυναμική ανάπτυξης αναμένεται να είναι εκθετικοί, ιδιαίτερα μετά την ενεργοποίηση της δημόσιας λειτουργίας, καθώς το σύστημα της Snappi είναι διαμορφωμένο για να υποδέχεται το feedback και να προσαρμόζεται στις ανάγκες των χρηστών του, με ενισχυμένη ευελιξία και προσαρμοστικότητα. Η διοίκηση επέμεινε στην ισχυρή αναπτυξιακή δυναμική παρα τις καθυστερήσεις που έχουν καταγραφεί έως τώρα, υπογραμμίζοντας τις προοπτικές τόσο εντός Ελλάδος όσο και σε άλλες αγορές.
Καταλυτικής σημασίας είναι, σύμφωνα με τη διοίκηση της Snappi, η ευρωπαϊκή τραπεζική άδεια που έχει λάβει από την ΕΚΤ, καθώς καθώς και εκ προοιμίου συμμετοχή στο Ταμείο Εγγύησης Καταθέσεων.
Η τράπεζα εστιάζει στην προσέλκυση χρηστών σε νεαρές ηλικίες και ιδιαίτερα στο εύρος 18-35. Σε αυτό το πλαίσιο δίδεται έμφαση τόσο στη δημιουργία εύχρηστου, ζωντανού και διαδραστικού app, καθώς και στην προσέλκυση influencers, οι οποίοι θα δημιουργήσουν trends βελτιώνοντας την επιδραστικότητα της καμπάνιας προσέλκυσης νέων και το brand awareness. Ταυτόχρονα, η Snappi εστιάζει στην εύκολη διαδικασία onboarding, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί σε 5 λεπτά, με τη χρήση κωδικών taxis και χωρίς σκανάρισμα εγγράφων και αποστολή από τον χρήστη. Επίσης, η Snappi επενδύει και στην δημιουργία ομάδας εξυπηρέτησης πελατών, καθώς τα στελέχη της θεωρούν ότι πρόκειται για στρατηγικό πλεονέκτημα, επειδή έχει καταραφεί ως παράπονο στον ανταγωνισμό.
Η επόμενη μέρα
Αν και σε αυτή τη φάση το προσωπικό της Snappi επικεντρώνεται στο επικείμενο launch στην Ελλάδα, υπάρχουν ήδη ομάδες εργασίας που μελετούν τα επόμενα βήματα, τόσο με την εισαγωγή νέων προϊόντων και υπηρεσιών όσο και με την επέκταση σε νέες αγορές.
Σε αυτό το πλαίσιο, εκτός από τα προϊόντα τραπεζικής και την επέκταση στην προσφορά υπηρεσιών επενδύσεων, η snappi εξελίσσει τα συστήματά της ώστε να μπορεί να διαχειριστεί μεγάλους όγκους φορτίου και να παρέχει την ίδια την πλατφόρμα σε άλλους λειτουργούς πληρωμών, ως βασικό σύστημα, επιτυγχάνοντας έτσι την υψηλή αποδοτικότητα και βελτιστοποίηση των πόρων, για την παραγωγή παθητικού εισοδήματος.
Σε εξέλιξη βρίσκεται και scouting σε νέες αγορές, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Ασία, όχι απαραίτητα για την άμεση επέκταση, όσο για την καταγραφεί και άντληση εμπειρίας και πληροφοριών.