Κινήσεις στην κατεύθυνση ολοκληρωτικού makever υλοποιεί η Lavipharm, καθώς η διοίκηση επιχειρεί να εκμεταλλευτεί τη θετική για τον κλάδο συγκυρία, να ενισχύσει την εξωστρέφεια και να καθαρίσει τον ισολογισμό και το παρελθόν…
Ένα εξαιρετικά φιλόδοξο εγχείρημα προσπαθεί να υλοποιήσει η διοίκηση της Lavipharm, καθώς προωθεί αύξηση κεφαλαίου ύψους 58 εκατ, τα κεφάλαια από την οποία θα διοχετεύσει για την υλοποίηση του νέου business plan, στο οποίο περιλαμβάνεται η διεύρυνση του χαρτοφυλακίου φαρμάκων και η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρίας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων προσλήψεων.
Συνολικά, η διοίκηση προσδοκά στο συνδυασμό της κεφαλαιακής ενίσχυσης, της χρηματιστηριακής αφύπνισης και του επικοινωνιακού rebranding ώστε να δώσει ώθηση στην εταιρία και να δημιουργήσει προοπτικές. Αυτό βέβαια προϋποθέτει και επένδυση στην αλλαγή κουλτούρας, καθώς η εταιρία θα πρέπει να ενισχύσει την εξωστρέφεια, τη διαφάνεια και να επιδιώξει στόχους που ευθυγραμμίζονται με τα σύγχρονα standards, όπως το ESG.
Τα στοιχεία για την ΑΜΚ
Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η ΑΜΚ αποτελεί βούληση του βασικού μετόχου, Τηλέμαχου Λαβίδα, ενώ στο πλάνο διάθεσης αντληθέντων κεφαλαίων δεν περιλαμβάνεται η αποπληρωμή δανειακών υποχρεώσεων, καθώς ο δανεισμός της εταιρίας έχει αναδιαρθρωθεί το 2017.
Ειδικότερα, η Lavipharm θα πραγματοποιήσει αύξηση μετοχικού κεφαλαίου έως και 58 εκατ. ευρώ σε μετρητά, με δικαίωμα προτίμησης υπέρ των παλαιών μετόχων.
Η ΑΜΚ κρίθηκε απαραίτητη ώστε να χρηματοδοτηθεί η απόκτηση του νέου διαδερμικού σκευάσματος, που αποτιμάται στα 34 εκατ. Τα υπόλοιπα 24 εκατ. ευρώ θα διοχετευθούν στην υλοποίηση του επιχειρηματικού προγράμματος, Επίσης, πρέπει να σημειωθεί ότι το άθροισμα αυτών των δύο ποσών επιτρέπει να μείνει και αμετάβλητο το ποσοστό του βασικού μετόχου.
Η ΑΜΚ θα οδηγήσει στην ενίσχυση των ιδίων κεφαλαίων, αίροντας τους λόγους για τους οποίους η μετοχή της παραμένει επί μακρόν στην Κατηγορία Επιτήρησης, ενώ παράλληλα θα επιτρέψει την πρόσβαση σε νέα χρηματοδοτικά εργαλεία. Σε δεύτερη φάση και εφόσον εκτελεστεί το business plan η διοίκηση εκτιμά ότι μπορεί να “ξεκλειδώσει” και η διανομή μερίσματος, προσφέροντας έτσι δέλεαρ για την προσέλκυση και πιο συντηρητικών επενδυτών ή την συμμετοχή υφισταμένων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα έχει διαπιστωθεί η ύπαρξη ενδιαφέροντος τόσο από θεσμικά χαρτοφυλάκια όσο και από ιδιώτες για να συμμετάσχουν στην επερχόμενη ΑΜΚ. Οι βασικοί μέτοχοι, δηλαδή η οικογένεια Λαβίδα, θα συνεισφέρουν 34 εκατ. σε αξία και τουλάχιστον 1 εκατ. σε μετρητά σε περίπτωση που υπάρχουν αδιάθετα δικαιώματα.
Το business plan
Στο επίκεντρο του αναπτυξιακού πλάνου βρίσκεται ένα συγκεκριμένο σκεύασμα: έτσι, 34 εκατ. από τα αντληθέντα κεφάλαια θα διατεθούν για την εξαγορά του αντιυπερτασικού patch κλονιδίνης που πωλείται επί σειρά ετών στην Ιταλία. Η εξαγορά αφορά τα δικαιώματα διάθεσης διεθνώς, πλην ΗΠΑ. Τα υπόλοιπα 24 εκατ. θα διατεθούν για το επενδυτικό πλάνο 2022-2026. Με την προσθήκη αυτού του διαδερμικού συστήματος κλονιδίνης, η Lavipharm θα είναι από τις λίγες εταιρείες στην Ευρώπη και η μοναδική στην Ελλάδα που θα διαθέτει τρία φάρμακα διαδερμικής χορήγησης (κλονιδίνη, φεντανύλη και νιτρογλυκερίνη), εξηγούν πηγές της εταιρίας.
Το διαδερμικό κυκλοφορεί εδώ και χρόνια στην ιταλική αγορά, στην οποία καταγράφει ετήσιες πωλήσεις περίπου 7 εκατ., με τα κέρδη EBITDA να υπερβαίνουν τα 3 εκατ. ευρώ.
Το επενδυτικό πλάνο περιλαμβάνει και αναβάθμιση εργοστασιακών εγκαταστάσεων, μηχανολογικού εξοπλισμού, σύγχρονη μονάδα έρευνας και ανάπτυξης και εργαστήριο δοκιμών. Σύμφωνα με το business plan, οι πωλήσεις προ clawback και rebate εκτιμάται πως θα αγγίξουν τα 94 εκατ. το 2026, με ένα περιθώριο EBITDA άνω του 19%. Το 2021, τα αντίστοιχα μεγέθη ήταν 45,8 εκατ. και 6,2 εκατ. αντίστοιχα.
Background
Η εταιρία απασχολεί περίπου 270 εργαζομένους υψηλής επιστημονικής κατάρτισης, ενώ μέχρι το 2026 προβλέπεται να γίνουν επιπλέον 130 προσλήψεις.Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία η Lavipharm παράγει περισσότερα από 50 εκατ. patches ετησίως και οι εξαγωγές της έφτασαν πέρυσι περίπου το 30% του τζίρου, που αφορά σε ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό δικά της προϊόντα.
Επίσης πρέπει να σημειωθεί ότι η Lavipharm εισήχθη στο Χ.Α. το 1995.
Επικεφαλής της προσπάθειας ανάταξης της Lavipharm, που μετράει 110 χρόνια ιστορίας, έχει τεθεί ο Τηλέμαχος Λαβίδας, γιος του εκλιπόντος Θανάση Λαβίδα. Πλαισιώνεται από τους Παναγιώτη Γιαννουλέα, Chief Operating Officer & Country Manager της Lavipharm και μέλος του Δ.Σ. του ΣΦΕΕ, και Βασίλη Μπαλούμη, CFO του ομίλου, ενώ στο διοικητικό συμβούλιο συμμετέχουν μέλη όπως οι κ. Μ. Τάνες, Δ. Χριστόπουλος και Σ. Εφραίμογλου.