• Τελευταία
  • Trending
  • All
Standard and Poors, S&P

Η S&P αναβάθμισε την Ελλάδα: Στα προ-covid επίπεδα το 2022

24 Απριλίου 2021

Οι 7 πιθανοί διάδοχοι του Τραμπ το 2028 και δύο twists…

25 Μαΐου 2025

Πίσω από τη μεγαλύτερη ανταλλαγή αιχμαλώτων Ρωσίας – Ουκρανίας

25 Μαΐου 2025
Η οικονομική ατζέντα της εβδομάδας

Week ahead: Τα πρακτικά της Fed, ο πληθωρισμός στην Ευρώπη και τα στοιχεία από την Ασία

25 Μαΐου 2025

Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

25 Μαΐου 2025
Weather Alert, Έκτακτο Δελτίο Καιρού

ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

25 Μαΐου 2025
Στεγνώνουν και στραγγίζουν το Χ.Α: Οι κίνδυνοι ξανά στο ραντάρ

Αγορές: Ο φόβος φυλάει τα έρμα – Τραμπ, Nvidia, Fed στο επίκεντρο

25 Μαΐου 2025

Ο Τραμπ προσπαθεί να “στραγγαλίσει” το Χάρβαρντ

25 Μαΐου 2025

ΕΛΣΤΑΤ: Ανοδικά οι τιμές οικοδομικών υλικών και τον Απρίλιο

24 Μαΐου 2025

Τουρισμός Εμπειρίας: Το νέο οικονομικό frontier

24 Μαΐου 2025

Δικαστική νίκη Χάρβαρντ κατά Τραμπ για την εγγραγή ξένων φοιτητών

23 Μαΐου 2025

Beta Weekender: Οι δασμοί έβαλαν τέλος στο ράλι

23 Μαΐου 2025

Η ΕΕ δεν σφίγγει το χαλινάρι στους τραπεζίτες… για να αντέξουν τον Τραμπ

23 Μαΐου 2025

Οι εισαγωγές των ΗΠΑ και της ΕΕ από την Κίνα βουλιάζουν

23 Μαΐου 2025
ναρκοπέδιο

Η κυβέρνηση οδηγεί σε ναρκοπέδιο ΜμΕ και ασφαλιστικές με την υποχρεωτική ασφάλιση

23 Μαΐου 2025
Το κτίριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Ευρώπη θα μιλήσει μετά τις 18:00 για τους δασμούς Τραμπ

23 Μαΐου 2025

Νέος εκβιασμός Τραμπ σε ΕΕ με 50% δασμούς και στην Apple με 25%

23 Μαΐου 2025

Επιχειρηματικότητα και καινοτομία στο επίκεντρο του πρώτου ΟΠΑΠ Forward TALKS

23 Μαΐου 2025
A businessman stands at a border checkpoint at night, with flashing lights highlighting the significance of digital trade and evolving economic regulations in a global context.

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για το β εξάμηνο του 2025

23 Μαΐου 2025

OB Streem: Νέος Διευθύνων Σύμβουλος ο Θρασύβουλος Θ. Μακιός

23 Μαΐου 2025

MAD VMA 2025 από την ΔΕΗ: Ένα Kick-Off Party που… ηλέκτρισε την Αθήνα

23 Μαΐου 2025

Τελειώνει η διαρθρωτική υστέρηση της Ευρώπης;

23 Μαΐου 2025

Η Euroxx βλέπει άνοδο 15% για ΔΑΑ

23 Μαΐου 2025
  • CM’s Asia Power Index by Lowy Institute
  • Live εικόνα του Covid 19 στην Ελλάδα και τον κόσμο
Κυριακή, 25 Μαΐου, 2025
Crisismonitor.gr
  • Είσοδος
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Crisismonitor.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική Πολιτική & Οικονομία

Η S&P αναβάθμισε την Ελλάδα: Στα προ-covid επίπεδα το 2022

Finance & Banking IntelligenceΑπόFinance & Banking Intelligence
24 Απριλίου 2021
Στις Crisis Zone, The Wire, Ελληνική κρίση, Πολιτική & Οικονομία
Χρόνος ανάγνωσης1 mins read
24 1
0
Standard and Poors, S&P
68
SHARES
Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInEmail this article

Την αναβάθμιση του αξιόχρεου της Ελλάδας κατά μία βαθμίδα, σε ΒΒ από BB-, ανακοίνωσε η Standard & Poor’s. Η κίνηση αυτή δεν ήταν αναμενόμενη εξαιτίας της πρόσθετης αβεβαιότητας που δημιουργούν οι αλληλεπικαλυπτόμενες κρίσεις και της έλλειψης ορατότητας.

Ο οίκος δίνει θετικό outlook στην αξιολόγηση, γεγονός που υποδηλώνει ότι δεν αποκλείεται νέα αναβάθμιση εντός των επόμενων 12-18 μηνών. Η αναβάθμιση της S&P -που είχε καθυστερήσει- φέρνει τα ελληνικά ομόλογα ένα βήμα πιο κοντά στην επενδυτική βαθμίδα.

Σχετικάθέματα

Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

25 Μαΐου 2025
Weather Alert, Έκτακτο Δελτίο Καιρού

ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

25 Μαΐου 2025
Στεγνώνουν και στραγγίζουν το Χ.Α: Οι κίνδυνοι ξανά στο ραντάρ

Αγορές: Ο φόβος φυλάει τα έρμα – Τραμπ, Nvidia, Fed στο επίκεντρο

25 Μαΐου 2025

Παρά την αναζωπύρωση της εκλογολογίας στο εσωτερικό, οι αναλυτές του οίκου δεν λαμβάνουν υπόψη τους τον παράγοντα των πρόωρων εκλογών, ούτε για το 2021, ούτε για το 2022.

Ωστόσο, ο οίκος αναγνωρίζει ότι αρνητικοί παράγοντες για την αξιολόγηση της χώρας αποτελούν το υψηλό εξωτερικό και δημόσιο χρέος και η πρόκληση διοχέτευσης κεφαλαίων στην οικονομία, δεδομένου του υψηλού επιπέδου των μη εξυπηρετούμενων δανείων του τραπεζικού τομέα.

Οι αναλυτές χρησιμοποιούν baseline σενάριο καλύτερο από τις προβλέψεις του προϋπολογισμού, κόντρα στην ευρύτερη τάση αναθεώρησης επί τα χείρω των προβλέψεων. Επίσης, υποστηρίζουν ότι την προσεχή τριετία η ελληνική οικονομία θα εμφανίσει επιδώσεις ισχυρότερες από αυτές του μέσου όρου της ΕΕ. Μάλιστα, οι αναλυτές βλέπουν ταχεία αναπλήρωση του αναπτυξιακού gap, πρόβλεψη που είναι εξαιρετικά αισιόδοξη δεδομένης της αβεβαιότητας κα της δυναμικής του κορονοϊού.

Στην ανάλυσή του ο οίκος υποστηρίζει τις πολιτικές της κυβέρνησης για την επανεκκίνηση της οικονομίας και στην κατεύθυνση της βελτίωσης του επιχειρηματικού περιβάλλοντος, το οποίο -όπως αναφέρει- υπολείπεται των αντίστοιχων χωρών στην ΕΕ.

Ιδιαίτερη μνεία κάνουν οι αναλυτές της Standard & Poors στα δημοσιονομικά “μαξιλάρια” που διαθέτει η Ελλάδα, καθώς και στην επίδραση του προγράμματος PEPP της ΕΚΤ.

Επόμενες αξιολογήσεις

Μετά την S&P την ελληνική οικονομία θα αξιολογήσει η Moody’s που αναμένεται να δημοσιεύσει την έκθεση της στις 21 Μαΐου.

Στο δεύτερο εξάμηνο η δραστηριότητα θα πυκνώσει, καθώς ο ορίζοντας θα έχει ξεκαθαρίσει.

  • Στις 16 Ιουλίου θα δημοσιεύσει η Fitch,
  • στις 17 Σεπτεμβρίου η DBRS,
  • στις 22 Οκτωβρίου η S&P και τη
  • στις 19 Νοεμβρίου η Moody’s

Σημειώνεται ότι η S&P’s είναι ο τρίτος οίκος που αξιολογεί την Ελλάδα μέχρι στιγμής φέτος, μετά τη Fitch (επιβεβαίωσε το “BB”, με σταθερές προοπτικές) τον Ιανουάριο και την DBRS (επιβεβαίωσε το “BB low”, με σταθερές προοπτικές), που τήρησαν στάση αναμονής, με δεδομένη την παράταση της πανδημίας για όλο το πρώτο τρίμηνο του χρόνου και εξ αυτού τη συνέχιση εφαρμογής μέτρων για στήριξη της οικονομίας, τα οποία από 7,5 δισ. ευρώ στην αρχή του χρόνου εκτιμάται πλέον ότι θα φτάσουν κοντά στα 14 δισ. ευρώ.

Τη “σκυτάλη” των οίκων θα πάρει μετά την S&P η Moody’s, η οποία έχει προγραμματίσει την πρώτη αξιολόγησή της για φέτος στις 21 Μαΐου.

Ο δεύτερος γύρος των “ραντεβού” της Ελλάδας με τους οίκους για το τρέχον έτος ξεκινά στις 16 Ιουλίου με τη Fitch και ακολουθούν στις 17 Σεπτεμβρίου η DBRS, στις 22 Οκτωβρίου η S&P και τη χρονιά κλείνει η Moody’s, στις 19 Νοεμβρίου.

 

Προβλέψεις

Ο οίκος προβλέπει ότι η ελληνική οικονομία θα ανακάμψει με ρυθμό 4,9% το 2021, μετά την περσινή ύφεση του 8,2%, αναμένοντας περαιτέρω επιτάχυνση από το 2022 στο 5,8%. Σωρευτικά, ο οίκος αναμένει ότι η Ελλάδα θα έχει επιστρέψει στα προ κρίσης επίπεδα πριν το τέλος του 2022 και θα τα υπερβεί μέχρι το τέλος του έτους.

Οπως αναφέρει η Standard & Poor’s, η κυβέρνηση επωφελείται από σημαντικά δημοσιονομικά “μαξιλάρια”, ενώ η οικονομία θα δεχτεί πρόσθετη ώθηση από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

Εκτιμά ότι οι οικονομικές επιδόσεις φέτος θα τροφοδοτηθούν κυρίως από την εγχώρια ζήτηση και τις εξαγωγές, παρότι δεν βλέπει τις ταξιδιωτικές εισπράξεις να επιστρέφουν στα επίπεδα του 2019 πριν από το 2024-2025.

Αναμένει επίσης ότι η κυβέρνηση θα επιταχύνει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις και τη δημοσιονομική εξυγίανση, παγιώνοντας την πτωτική πορεία του δημόσιου χρέους υπό όρους ΑΕΠ.

Στήριξη από την ΕΕ

Ο οίκος σημειώνει ότι η δημοσιονομική στήριξη της ΕΕ κινείται σε δύο άξονες:

Πρώτον, μέσω του πολυετούς δημοσιονομικού πλαισίου πρόκειται να διανεμηθούν σχεδόν 40 δισ. ευρώ (22,7% του ΑΕΠ του 2019) στις ελληνικές αρχές κατά την περίοδο 2021-2027.

Δεύτερον, μέσω του Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της ΕΕ, από το οποίο η Ελλάδα αναμένεται να λάβει περίπου 32 δισ. ευρώ (18,2% του ΑΕΠ του 2019), εκ των οποίων τα 19,4 δισ. ευρώ (11,0% του ΑΕΠ του 2019) θα είναι σε επιχορηγήσεις και τα υπόλοιπα 12,6 δισ. ευρώ σε δάνεια.

Σύμφωνα με τον οίκο, τα κεφάλαια αυτά, εάν χρησιμοποιηθούν αποτελεσματικά, θα επιτρέψουν στην ελληνική οικονομία να προχωρήσει σε περαιτέρω διαρθρωτικές κινήσεις, ιδίως για την αντιμετώπιση του μεγάλου επενδυτικού κενού, που είναι αποτέλεσμα της αυστηρής δημοσιονομικής πολιτικής που απαιτείται από την Ελλάδα μετά την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση.

Η S&P’s σημειώνει ότι οι διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις που εφαρμόστηκαν από διαδοχικές ελληνικές κυβερνήσεις έχουν ενισχύσει την προβλεψιμότητα χάραξης πολιτικής, γεγονός που είναι θετικό για τις οικονομικές και δημοσιονομικές προοπτικές της χώρας μετά την υποχώρηση των επιπτώσεων της πανδημίας.

Αναβάθμιση λόγω… ΣΥΡΙΖΑ

Προσθέτει ότι παρά την ύφεση που προκλήθηκε από την πανδημία το 2020, η πιστοληπτική ικανότητα της Ελλάδας επωφελείται από τα σημαντικά δημοσιονομικά αποθέματα της κυβέρνησης, χάρη:

  • στις ισχυρές δημοσιονομικές επιδόσεις πριν από την πανδημία
  • στη διατήρηση σημαντικά αποθεμάτων ρευστότητας του προϋπολογισμού, και
  • στην ευνοϊκή δομή του δημόσιου χρέους.

Καλή η δομή του χρέους

Όπως εξηγεί, όσον αφορά την ωρίμανση του χρέους και το μέσο κόστος εξυπηρέτησης του, η Ελλάδα έχει ένα από τα πιο ευνοϊκά προφίλ μεταξύ των χωρών που παρακολουθεί ο οίκος.

Μετά από μια άνοδο του χρέους το 2020, ο οίκος προβλέπει ότι οι δείκτες ακαθάριστου και καθαρού χρέους ως προς το ΑΕΠ θα μειωθούν, υποβοηθούμενοι από την ανάκαμψη του ρυθμού ανάπτυξης του ονομαστικού ΑΕΠ της χώρας και από τη δημοσιονομική εξυγίανση.

Κίνδυνοι

Ωστόσο, ο οίκος αναγνωρίζει ότι αρνητικοί παράγοντες για την αξιολόγηση της χώρας αποτελούν το υψηλό εξωτερικό και δημόσιο χρέος και η πρόκληση διοχέτευσης κεφαλαίων στην οικονομία, δεδομένου του υψηλού επιπέδου των μη εξυπηρετούμενων δανείων του τραπεζικού τομέα.

Παρά το μεγάλο μέγεθος του χρέους της Ελλάδας, ο οίκος εκτιμά ότι το κόστος εξυπηρέτησης του χρέους κυμαινόταν κατά μέσο όρο περίπου στο 1,3% στα τέλη του 2020, σημαντικά χαμηλότερο από το μέσο κόστος αναχρηματοδότησης για την πλειονότητα των χωρών με αξιολόγηση “BB”.

Προσθέτει ότι η σταθμισμένη μέση εναπομένουσα διάρκεια του χρέους της κεντρικής κυβέρνησης διαμορφώνεται στα περίπου 20 έτη από το τέλος του 2020, γεγονός που εκτιμά ότι θα οδηγήσει σε περαιτέρω μείωση της επιβάρυνσης της κυβέρνησης από τόκους στο μέλλον, ακόμη και αν ληφθεί υπόψη η σημαντική αύξηση του δημόσιου χρέους λόγω των οικονομικών και δημοσιονομικών επιπτώσεων της πανδημίας.

Όπως σημειώνει η αβεβαιότητα σχετικά με τον ρυθμό ανάκαμψης παραμένει, δεδομένης της εμφάνισης διαδοχικών κυμάτων της πανδημίας στην Ελλάδα αλλά και στους κύριους εμπορικούς εταίρους της, που ενδέχεται να οδηγήσουν σε πρόσθετα περιοριστικά μέτρα. Αυτό, τονίζει, θα μπορούσε να καθυστερήσει περαιτέρω την ανάκαμψη στον τομέα των υπηρεσιών (-44% το 2020) και ειδικότερα στον τουρισμό.

Σημειώνει, ωστόσο, ότι ο τουρισμός παραμένει παράγοντας προστιθέμενης αξίας για τη χώρα και πηγή απασχόλησης για την ελληνική οικονομία, ακόμη και αν η ανάκαμψη του κλάδου καθυστερήσει.

Υποστήριξη

Τονίζει, όμως, ότι τα φορολογικά μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση, όπως η μείωση του φόρου εισοδήματος για άτομα με χαμηλό εισόδημα, η μείωση του ΕΝΦΙΑ και το αναθεωρημένο χρονοδιάγραμμα για την πληρωμή καθυστερούμενων φόρων, θα συνεχίσουν να στηρίζουν το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και την ανάκαμψη της εγχώριας ζήτησης. Στο εγγύς μέλλον, εκτιμά ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει με στοχευμένα φορολογικά μέτρα για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας, καθώς και για τη θωράκιση των βιώσιμων επιχειρήσεων και των εργαζομένων από ένα προσωρινό -αλλά σοβαρό- σοκ ρευστότητας, έως ότου η ανάκαμψη επιταχυνθεί.

Προσθέτει ότι το PEPP της ΕΚΤ θα συνεχίσει να απορροφά τα οικονομικά σοκ που οφείλονται στην υγειονομική κρίση και στην Ελλάδα.

Ο οίκος πιστεύει ότι επόμενα χρόνια η ελληνική οικονομία θα επωφεληθεί ουσιαστικά από τα κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης, από όπου η Ελλάδα θα λάβει επιχορηγήσεις ύψους 19,4 δισ. ευρώ έως το 2026 και η χώρα είναι επιλέξιμη για δάνεια έως 12,6 δισ. ευρώ, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη τα διαθέσιμα δάνεια μέσω του ταμείου SURE για τη στήριξη της απασχόλησης ή από την πιστωτική γραμμή για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας (ESM).

Ως αποτέλεσμα, η επενδυτική δραστηριότητα αναμένεται να βελτιωθεί το 2021, παράλληλα με την αύξηση των καθαρών άμεσων ξένων επενδύσεων (ΑΞΕ). Προσθέτει επίσης ότι η διαδικασία των ιδιωτικοποιήσεων επιβραδύνθηκε πέρυσι λόγω της πανδημίας, αλλά η κυβέρνηση την επιταχύνει εκ νέου φέτος.

Ο οίκος επισημαίνει, ωστόσο, ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να έχει λιγότερο ευνοϊκό επιχειρηματικό περιβάλλον από τους ανταγωνιστές της, αλλά προσθέτει ότι η κυβέρνηση μειώνει τη γραφειοκρατία (ειδικά για να επιταχύνει τις επενδύσεις) και προωθεί τον ψηφιακό μετασχηματισμό, ιδίως στον τομέα των υπηρεσιών.

Όπως τονίζει, οι μεταρρυθμίσεις αυτές θα οδηγήσουν πιθανώς σε αύξηση της παραγωγικότητας, θα ενισχύσουν τα μακροοικονομικά αποτελέσματα και θα βελτιώσουν την ικανότητα εξυπηρέτησης του χρέους μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Προσθέτει άλλωστε ότι τα κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης θα λειτουργήσουν ως καταλύτης για αυτού του είδους τις μεταρρυθμίσεις.

Κατά την άποψη του οίκου, ένα από τα κλειδιά για την ταχύτερη οικονομική ανάκαμψη της χώρας είναι η πτώση των μη εξυπηρετούμενων δανείων των τραπεζών, καθώς θα ενίσχυε τη χορήγηση δανείων προς τον ιδιωτικό τομέα, αφού όπως τονίζει χωρίς πρόσβαση σε κεφάλαιο κίνησης, οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις -ο μεγαλύτερος εργοδότης της οικονομίας- αντιμετωπίζουν κινδύνους.

Στο πλαίσιο αυτό αναφέρει ότι η πρόταση της Τράπεζας της Ελλάδος για τη δημιουργία bad bank είναι προς τη σωστή κατεύθυνση και θα μπορούσε να προχωρήσει το 2021.

Δημοσιονομικά

H S&P’s αναφέρει ότι η πανδημία διέκοψε το πρόσφατο ιστορικό των πρωτογενών πλεονασμάτων που επιτύγχανε η Ελλάδα, και μάλιστα ξεπερνώντας τους στόχους, μετά τη μεγάλη δημοσιονομική προσαρμογή που ακολούθησε τη χρηματοπιστωτική κρίση του 2010. Εκτιμά έφετος το έλλειμμα του προϋπολογισμού θα διαμορφωθεί στο 6,9% του ΑΕΠ, σε σύγκριση με έλλειμμα 9,7% το 2020. Ωστόσο, προσθέτει ότι λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών του 2020 η απαίτηση για πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ στο πλαίσιο του Συμφώνου Σταθερότητας και Ανάπτυξης της ΕΕ, ανεστάλη.

Ο προϋπολογισμός της Ελλάδας για το 2021 στοχεύει στην υποστήριξη της οικονομικής ανάκαμψης, ιδίως στους τομείς που πλήττονται περισσότερο από την πανδημία. Τα σχέδια περιλαμβάνουν την παροχή κινήτρων για απασχόληση, τη μείωση των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης για υπαλλήλους του ιδιωτικού τομέα κατά τρεις ποσοστιαίες μονάδες και την άρση του φόρου κοινωνικής αλληλεγγύης για ιδιώτες και αυτοαπασχολούμενους.

Χρέος

Λαμβάνοντας υπόψη την αναμενόμενη οικονομική ανάκαμψη και το περιορισμένο δημοσιονομικό έλλειμμα, ο οίκος αναμένει ότι το ακαθάριστο δημόσιο χρέος θα μειωθεί στο 201% περίπου του ΑΕΠ το 2021, από περίπου 206% το 2020, πριν μειωθεί περαιτέρω την περίοδο 2022-2024. Χωρίς τα ταμειακά διαθέσιμα, αναμένει μείωση του καθαρού χρέους της γενικής κυβέρνησης το 2021 περίπου στο 184% του ΑΕΠ -το υψηλότερο μεταξύ όλων των χωρών που καλύπτει- από περίπου 188% του ΑΕΠ το 2020.

Από την άλλη, τονίζει ότι παρά τη σημαντική επιδείνωση του δημοσιονομικού ισοζυγίου και του δημόσιου χρέους το 2020, η Ελλάδα εισήλθε στην πανδημία με σημαντικά δημοσιονομικά μαξιλάρια. Αυτό αποδεικνύεται από την υποκείμενη δημοσιονομική θέση πριν από την πανδημία (εκτιμάται πλεόνασμα περίπου 2% του ΑΕΠ το 2019), καθώς και από το σημαντικό μαξιλάρι ρευστότητας (εκτιμάται σε περίπου 17% του ΑΕΠ στα τέλη του 2020), που μειώνει σημαντικά τις χρηματοδοτικές ανάγκες. Επιπλέον, αναμένει ότι θα συνεχιστούν οι μεταφορές των κερδών των κεντρικών τραπεζών από τα ελληνικά ομόλογα (SMP/ANFA), παρά τη σημαντική επιδείνωση των δημοσιονομικών επιδόσεων.

Επιπλέον, τονίζει ότι οι αποφάσεις της ΕΚΤ σχετικά με την επιλεξιμότητα των ελληνικών κρατικών ομολόγων στο πλαίσιο του προγράμματος PEPP και ως εγγύηση σε πράξεις επαναγοράς, αποτελούν “κλειδί” για την πρόσβαση της Ελλάδας στις αγορές με προσιτά επιτόκια.

Η S&P υπολογίζει στο 1,3% του ΑΕΠ το μέσο κόστος εξυπηρέτησης χρέους στα τέλη του 2020. Αυτό το ποσοστό είναι σημαντικά χαμηλότερο από το μέσο κόστος αναχρηματοδότησης για τις περισσότερες από τις χώρες που αξιολογεί στην επενδυτική βαθμίδα “ΒΒ”. Η μέση ωρίμανση χρέους είναι σχεδόν 20 χρόνια και εκτιμάται ότι αυτό περιορίζει το βάρος παρά τη σημαντική αύξηση του χρέους, σημειώνει.

Τράπεζες

Όσον αφορά τις ελληνικές τράπεζες, ο οίκος τονίζει ότι έχουν καταγράψει πρόοδο ως προς τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων τους, που διαμορφώθηκαν στα 58,7 δισ. ευρώ τον Σεπτέμβριο του 2020 από περίπου 68 δισ. ευρώ στο τέλος του 2019 και 107,2 δισ. ευρώ τον Μάρτιο του 2016.

Προσθέτει ότι η κυβέρνηση έχει θεσπίσει το πρόγραμμα “Ηρακλής”, το οποίο προβλέπει τη χορήγηση κρατικών εγγυήσεων για τιτλοποιήσεις NPEs ανώτερης εξασφάλισης για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων του τραπεζικού συστήματος. Ο οίκος πιστεύει ότι τέτοια μέτρα θα βοηθήσουν την ενίσχυση του τραπεζικού συστήματος και θα επιταχύνουν την οικονομική ανάκαμψη, μέσω της εξυγίανσης των τραπεζικών ισολογισμών.

Σημειώνει ακόμη ότι οι προτάσεις της Τράπεζας της Ελλάδος και της κυβέρνησης για δύο ακόμα προγράμματα διευκόλυνσης των τραπεζών για τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων τους αποτελούν βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση.

Εφόσον οι τρέχουσες συναλλαγές ολοκληρωθούν σύμφωνα με τον προγραμματισμό, εκτιμάται πως ο δείκτης NPE σε όλο το σύστημα θα υποχωρήσει κάτω από το 20% έως τα τέλη του 2022. Ο οίκος προβλέπει, ωστόσο, ότι η συνέχιση της πανδημίας θα αυξήσει τον αριθμό των προβληματικών δανείων.

Σχετικά

Tags: Standard and Poor'sΑνάπτυξηαξιολόγησηδημόσιο χρέοςΕλλάδαελληνική οικονομίαΟίκοι Αξιολόγησηςρίσκο
Share27Tweet17Share5Send
Finance & Banking Intelligence

Finance & Banking Intelligence

ΣχετικάΆρθρα

The Wire

Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

25 Μαΐου 2025
Weather Alert, Έκτακτο Δελτίο Καιρού
The Wire

ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

25 Μαΐου 2025
Στεγνώνουν και στραγγίζουν το Χ.Α: Οι κίνδυνοι ξανά στο ραντάρ
On the Radar

Αγορές: Ο φόβος φυλάει τα έρμα – Τραμπ, Nvidia, Fed στο επίκεντρο

25 Μαΐου 2025
Επόμενο άρθρο
Χρηματιστήριο

Μ. Χατζηδάκης (Beta): Οι μεγάλες εισροές εφαλτήριο προσδοκιών στο Χρηματιστήριο 

Ο Τζο Μπάιντεν

Ανάλυση: Ο Μπάιντεν αναγνώρισε τη γενοκτονία των Αρμενίων

MostPopular

  • Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

    54 shares
    Share 22 Tweet 14
  • ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

    53 shares
    Share 21 Tweet 13
  • Μετά την εκτέλεση του “θαμνάκια”… βγαίνει ο Βλαστός από τη φυλακή

    984 shares
    Share 394 Tweet 246
  • Απαλλάχθηκε με βούλευμα ο Μαρινάκης για το Noor1 – Η υπόθεση

    2048 shares
    Share 819 Tweet 512
  • Εθνική Τράπεζα: Μέρισμα 405 εκατ. και bonus 25 εκατ. σε στελέχη

    239 shares
    Share 96 Tweet 60

Find Us on Facebook

Διαφήμιση
Crisis Monitor logo

Αποκωδικοποιούμε τις Ειδήσεις | Συλλέγουμε Πληροφορίες | Παράγουμε Πληροφόρηση

Το Crisis Monitor είναι το μοναδικό ελληνικό portal Στρατηγικής Πληροφόρησης και Εκτίμησης Κινδύνου. Σκοπός είναι παρέχουμε το φακό ανάλυσης των γεγονότων και τα εργαλεία για τη λήψη αποφάσεων

Information
  • Ποιοί είμαστε
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση Απορρήτου
Road Map
  • The Wire
  • Crisis Zone
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
  • Spotlight

© 2018 Crisis Monitor- All rights Reserved-Designed by Crisis Labs, a Crises Zone Unit

Καλωσήλθατε ξανα!

Εισέλθετε στον λογαριασμό σας

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Ανακτήστε τον κωδικό σας

Συμπληρώστε τις πληροφορίες για να ανακτήσετε τον κωδικό σας

Είσοδος

Add New Playlist

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα επιτρέψει σε εμάς και στους συνεργάτες μας να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο και να προβάλλουμε (μη) εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.

Κάντε κλικ παρακάτω για να δώσετε τη συγκατάθεση ως προς τα ανωτέρω ή για να κάνετε επιμέρους επιλογές. Οι επιλογές σας θα εφαρμοστούν μόνο σε αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας οποιαδήποτε στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της συγκατάθεσής σας, χρησιμοποιώντας τις εναλλαγές στην Πολιτική Cookies ή κάνοντας κλικ στο κουμπί διαχείρισης συγκατάθεσης στο κάτω μέρος της οθόνης.

Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • The Wire
  • Crisis Zone
    • Ελληνική κρίση
    • Trump-effect
    • Τρομοκρατία
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
    • Ελληνοτουρκικά
    • Κυπριακό
    • Κρίση ΗΠΑ-Ρωσίας
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
    • Αγορές
    • Τράπεζες
    • Επιχειρήσεις
  • Spotlight
  • Βαλκάνια

Copyright © 2016-2021 Crisis Monitor | A Crises Zone Unit

Για να συνεχίσετε να διαβάζετε δωρεάν το περιεχόμενο στο Crisismonitor.gr απενεργοποιήστε το πρόσθετό που εμποδίζει την προβολή διαφημίσεων.
Please disable the ad blocker in order to continue viewing free content on Crisismonitor.gr