Σε διαδικασία δημιουργίας δικτύου καταστημάτων λιανικής βρίσκεται η META, σύμφωνα με δημοσιεύματα, κίνηση που θα μπορούσε να αλλάξει άρδην την εμπορική στρατηγική της εταιρίας και να προκαλέσει αναταράξεις.
Σύμφωνα με έγγραφο που επικαλείται το Business Insider η Meta έχει δρομολογεί την επέκταση της παρουσίας της στο λιανεμπόριο. Η εταιρία Σχεδιάζει να ανοίξει φυσικά καταστήματα και να προσλάβει προσωπικό, κάτι που μπορεί να αντανακλά τη στρατηγική λιανικής της Apple.
Οι φιλοδοξίες λιανικής της Meta έρχονται καθώς επιδιώκει να αυξήσει τις πωλήσεις προϊόντων υλικού όπως τα έξυπνα γυαλιά της.
Σύμφωνα με το έγγραφο, η Meta εργάζεται πάνω σε σχέδια για τη λειτουργία φυσικών καταστημάτων και την πρόσληψη εργαζομένων.
Η εταιρία έχει ένα σχέδιο για την επέκταση της φυσικής παρουσίας της στο λιανεμπόριο, το οποίο δεν είναι ακόμη ευρέως γνωστό, ούτε σε όλα τα διοικητικά κλιμάκια της εταιρίας. Στην ίδια επικοινωνία αναφερόταν επίσης ότι η Meta σχεδιάζει να προσλάβει υπαλλήλους για τα καταστήματα.
Η Meta διαθέτει μόνο έναν φυσικό χώρο λιανικής, το Meta Store, το οποίο άνοιξε στην πανεπιστημιούπολη της στο Μπέρλινγκειμ της Καλιφόρνια, το 2022. Το κατάστημα επιτρέπει στους πελάτες να δοκιμάσουν μερικά από τα προϊόντα υλικού της, όπως τα VR headsets Meta Quest και τα έξυπνα γυαλιά Ray-Ban Meta, σε ένα μοντέλο παρόμοιο με αυτό της Apple, που διαθέτει πάνω από 500 καταστήματα παγκοσμίως.
Δεν είναι σαφές πόσα καταστήματα μπορεί να ανοίξει η Meta ούτε ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα, αλλά πέρυσι πειραματίστηκε με την ιδέα ανοίγοντας ένα pop-up κατάστημα, το Meta Lab, για την πώληση των έξυπνων γυαλιών της στο Λος Άντζελες.
Η Meta δεν έχει λάβει επισήμως θέση στο θέμα.
Μια ενδεχόμενη επέκταση θα μπορούσε να ενισχύσει τις πωλήσεις προϊόντων υλικού, όπως τα έξυπνα γυαλιά. Η Meta πούλησε πάνω από 1 εκατομμύριο μονάδες πέρυσι. Σε μια συνάντηση όλων των εργαζομένων νωρίτερα φέτος, ο CEO της Meta, Mark Zuckerberg, δήλωσε ότι ήταν μια “καλή αρχή”, αλλά “δεν αρκεί για να μεταβάλει ουσιαστικά την επιχειρηματική πορεία”. Πρόσθεσε ότι το 2025 θα δείξει αν η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων θα γίνει μια “μακροχρόνια προσπάθεια” ή αν τα γυαλιά τεχνητής νοημοσύνης θα εξελιχθούν σε μια “σημαντική υπολογιστική πλατφόρμα” στο άμεσο μέλλον.
Η εταιρία έχει επίσης ως στόχο φέτος να “προωθήσει τις πωλήσεις, τη διατήρηση και την εμπλοκή”, όπως δήλωσε πέρυσι σε εσωτερικό σημείωμα ο CTO Andrew Bosworth. Επίσης ανέφερε ότι η Meta σχεδιάζει να κυκλοφορήσει μισή ντουζίνα ακόμη φορετών συσκευών με τεχνητή νοημοσύνη μέσα στο έτος.