Στον 21ο αιώνα, η οικονομική αξία δεν μετριέται μόνο σε προϊόντα ή υπηρεσίες — αλλά σε συναισθήματα, στιγμές και μνήμες. Όπως επισημαίνει και το Harvard Business Review, έχουμε εισέλθει στην εποχή της εμπειρίας, όπου το τι αισθανόμαστε και πώς βιώνουμε κάτι έχει μεγαλύτερη σημασία από την ίδια την πράξη ή το αντικείμενο. Ο τουρισμός αποτελεί το καθαρότερο παράδειγμα αυτής της μετάβασης: δεν προσφέρει απλώς διαμονή ή μετακίνηση, αλλά ιστορίες, ταυτότητες και προσωπική νοηματοδότηση. Από τα νησιά μέχρι τις μητροπόλεις, οι εμπειρίες είναι το νέο νόμισμα του παγκόσμιου ανταγωνισμού.
Σε κάθε στάδιο, η αξία γίνεται πιο εξατομικευμένη, καθηλωτική και συναισθηματικά ηχηρή. Ο τουρισμός είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτού του μετασχηματισμού.
Σε αντίθεση με πολλούς τομείς που προσαρμόζονται στην οικονομία της εμπειρίας, ο τουρισμός γεννήθηκε μέσα σε αυτήν. Τα ταξίδια αναψυχής είναι ένα σαφώς σύγχρονο φαινόμενο – σε αντίθεση με τις μεταφορές, το λιανικό εμπόριο ή τη γεωργία, που είχαν χρηστικές ρίζες, τα ταξίδια αναψυχής εμφανίστηκαν ειδικά για να προσφέρουν απόλαυση, έμπνευση και απόδραση. Η πρωταρχική του αξία ήταν πάντα βιωματική.
Ο προορισμός μπορεί να είναι σταθερός, αλλά η αξία έγκειται στο πώς σας κάνει να αισθάνεστε, τι ανακαλύπτετε και την ιστορία που παίρνετε μαζί σας. Στον τουρισμό, η εμπειρία είναι το προϊόν.
You will find more infographics at Statista