Σοβαρές αναταράξεις προκάλεσε στις διεθνείς αγορές η εκτεταμένη διακοπή λειτουργίας της υπηρεσίας Bloomberg σήμερα το πρωί, στερώντας από επενδυτές την πρόσβαση σε ζωντανές τιμές και προκαλώντας καθυστερήσεις σε δημοπρασίες κρατικού χρέους του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Οι χρήστες του Bloomberg Terminal — μιας υπηρεσίας με κόστος σχεδόν 28.000 δολάρια ετησίως — ανέφεραν σημαντικές καθυστερήσεις, επισημαίνοντας ότι η απουσία άμεσων δεδομένων τιμολόγησης τούς εμπόδισε να εκτελέσουν κρίσιμες συναλλαγές.
Μέχρι τις 11 π.μ. (ώρα Λονδίνου), σχεδόν 90 λεπτά μετά την εμφάνιση των πρώτων προβλημάτων, η υπηρεσία είχε αποκατασταθεί για τους περισσότερους χρήστες. «Τα συστήματά μας επιστρέφουν σε κανονική λειτουργία και η πλήρης λειτουργικότητα των Terminals έχει επανέλθει», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η εταιρεία.
Εδώ και 35 χρόνια, τα χαρακτηριστικά τερματικά με το μαύρο-πορτοκαλί φόντο αποτελούν βασικό εργαλείο για επενδυτές και traders. Παρέχουν δεδομένα για μετοχές και ομόλογα σε πραγματικό χρόνο και χρησιμοποιούνται ευρέως για την εσωτερική επικοινωνία στον χρηματοπιστωτικό κόσμο, λειτουργώντας ως ένας από τους κρίσιμους διαύλους του παγκόσμιου συστήματος αγορών.
«Μας είπαν να μη κάνουμε καμία συναλλαγή. Δεν θυμάμαι να έχει ξανασυμβεί κάτι τέτοιο», δήλωσε στους Financial Times ένας διαχειριστής επενδυτικού κεφαλαίου στο Λονδίνο. Ένας άλλος προσέθεσε: «Θα πόνταρες σε έναν αγώνα χωρίς να ξέρεις το σκορ;», τονίζοντας τη δραματική μείωση του όγκου συναλλαγών.
Αν και υπάρχουν εναλλακτικές πλατφόρμες όπως το LSEG Workspace και το FactSet, το Bloomberg διατηρεί κυρίαρχη θέση στον κλάδο. Ένας Ευρωπαίος επενδυτής σχολίασε ότι το περιστατικό αυτό υπενθυμίζει την επικίνδυνη εξάρτηση των αγορών από έναν μόνο πάροχο.
Η διακοπή είχε άμεσο αντίκτυπο σε κρίσιμες δημοπρασίες: το Γραφείο Διαχείρισης Χρέους του Ηνωμένου Βασιλείου επέκτεινε την περίοδο υποβολής προσφορών κατά 90 λεπτά, ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέτεινε την προθεσμία της δικής της δημοπρασίας κατά μία ώρα.
Δύο επενδυτικές τράπεζες επιβεβαίωσαν προβλήματα στις συναλλαγές, με έναν εργαζόμενο να δηλώνει ότι «οι traders δεν είχαν πρόσβαση σε δεδομένα τιμολόγησης για τη δημοπρασία των Gilt και δεν εκτελέστηκαν εντολές πελατών λόγω αυτού.»
Πάντως, η υπηρεσία άμεσων μηνυμάτων (Instant Bloomberg ή IB) συνέχισε να λειτουργεί κανονικά, επιτρέποντας σε traders να διαπραγματεύονται συμφωνίες για μελλοντικό διακανονισμό, έστω και υπό περιορισμένες συνθήκες.