Οι παγκόσμιες πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σχεδόν τριπλασιάστηκαν τα τελευταία τρία χρόνια.
Είχαν προηγουμένως διπλασιαστεί μεταξύ 2020 και 2021, με κινητήριο δύναμη τις ταξινομήσεις στην Κίνα. Οι ταξινομήσεις νέων ηλεκτρικών οχημάτων έφτασαν τα 17,3 εκατομμύρια πέρυσι, έναντι μόλις 6,5 εκατομμυρίων το 2021. Τα στοιχεία αυτά προέρχονται από τη βάση δεδομένων EV-volumes και παρατίθενται από τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA).
Η Κίνα εξακολουθεί να ηγείται της ανάπτυξης της βιομηχανίας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, με τις πωλήσεις να αυξάνονται πάνω από 250% από το 2021. Η Ευρώπη παραμένει η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με τις νέες ταξινομήσεις να αυξάνονται κατά σχεδόν 40% τα τελευταία τρία χρόνια. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι πωλήσεις έφτασαν για πρώτη φορά τα 1,5 εκατομμύριο, αλλά το συνολικό μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων παραμένει πολύ χαμηλότερο σε σχέση με αυτό της Κίνας και πολλών ευρωπαϊκών αγορών.
Σύμφωνα με τον IEA, η Κίνα, η Ευρώπη και οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 90% των παγκόσμιων πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων, γεγονός που αποδεικνύει ότι η ηλεκτροκίνηση δεν προχωρά με τον ίδιο ρυθμό παγκοσμίως. Ωστόσο, αυτό θα μπορούσε να αλλάξει σύντομα. «Οι αναδυόμενες αγορές στην Ασία και τη Λατινική Αμερική εξελίσσονται σε νέες εστίες ανάπτυξης, με τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων να αυξάνονται πάνω από 60% το 2024, φτάνοντας σχεδόν τις 600.000 – μέγεθος αντίστοιχο με την ευρωπαϊκή αγορά πριν από 5 χρόνια. Στη Νοτιοανατολική Ασία, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά σχεδόν 50%, αποτελώντας πλέον το 9% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην περιοχή», συνοψίζει ο IEA, επισημαίνοντας παράλληλα τις συνεχιζόμενες προκλήσεις του κλάδου όπως το ζήτημα της προσιτής τιμής, οι ερωτήσεις γύρω από τη διαθεσιμότητα ορυκτών και η αβεβαιότητα στο παγκόσμιο εμπόριο.
You will find more infographics at Statista