Η Henkel δημοσιεύει την Έκθεση Βιωσιμότητας για το 2024 παρουσιάζοντας περαιτέρω πρόοδο, ιδίως στους τομείς της προστασίας του κλίματος και της κυκλικής οικονομίας, αλλά και σε κοινωνικά θέματα. Μάλιστα, από φέτος, η εταιρεία εθελοντικά επιλέγει να ακολουθήσει τα πρότυπα και τις νέες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, Corporate Sustainability Reporting Directive (CSRD), και του European Sustainability Reporting Standards (ESRS).
«Έχουμε σημειώσει μεγάλη πρόοδο και έχουμε πετύχει σημαντικές βελτιώσεις στον τομέα της βιωσιμότητας κατά το προηγούμενο έτος – σε όλους τους τομείς της στρατηγικής μας για τη βιωσιμότητα», δήλωσε ο Carsten Knobel, Διευθύνων Σύμβουλος της Henkel. «Ακόμη και σε δύσκολους καιρούς, παραμένουμε πιστοί στις θεμελιώδεις αξίες μας: μέσα από τα προϊόντα μας, τις διαδικασίες μας και την συνεισφορά μας στην κοινωνία, δεσμευόμαστε για έναν πιο βιώσιμο κόσμο. Αυτό αντικατοπτρίζεται, επίσης, στον χάρτη net-zero, με τον οποίο στοχεύουμε στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά 90% έως το 2045».
«Είμαι υπερήφανη για την πρόοδό που σημειώνουμε σε βασικές πρωτοβουλίες μας για την βιωσιμότητα», δήλωσε η Sylvie Nicol, Executive Vice President Human Resources, Infrastructure και Sustainability. «Το 2024, για παράδειγμα, αυξήσαμε στο 25% το ποσοστό του ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες των καταναλωτικών μας προϊόντων. Εφαρμόσαμε μια νέα πολιτική παγκοσμίως για πλήρως αμειβόμενη γονική άδεια ανεξαρτήτως φύλου τουλάχιστον οκτώ εβδομάδων – στην οποία η ανταπόκριση ήταν εξαιρετική. Επιπλέον, υλοποιήσαμε την πρώτη Έκθεση Βιωσιμότητας βάσει των απαιτούμενων οδηγιών του νέου ESRS , κάτι που βοήθησε περαιτέρω και τις εσωτερικές μας διαδικασίες».
Νέοι στόχοι για την προστασία του κλίματος
Το τέλος του περασμένου έτους, η Henkel είχε μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά την παραγωγή ανά τόνο προϊόντος κατά 64%, σε σύγκριση με το έτος βάσης 2017, και αύξησε την χρήση ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές στο 47%.
Ακόμα, το 2024 η εταιρεία έθεσε νέους στόχους Net-Zero, οι οποίοι καλύπτουν μεγαλύτερο εύρος της αλυσίδας αξίας σε σχέση με τους προηγούμενους κλιματικούς της στόχους. Με άλλα λόγια, μέχρι το 2045, η Henkel στοχεύει να μειώσει τις απόλυτες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (GHG) των τομέων 1, 2 και 3 κατά 90%. Στους βραχυπρόθεσμους στόχους της για το κλίμα, η Henkel σχεδιάζει να μειώσει έως το 2030 (σε σύγκριση με το 2021) τις απόλυτες εκπομπές GHG των τομέων 1 και 2 κατά 42% και του τομέα 3 κατά 30%. Οι νέοι στόχοι έχουν επικυρωθεί από τoν Science Based Targets Initiative (SBTi), έναν οργανισμό για την κλιματική αλλαγή που υποστηρίζει εταιρείες στον καθορισμό των στόχων τους για μείωση των εκπομπών GHG, σύμφωνα και με τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα. Μέχρι το τέλος του 2024, η Henkel είχε μειώσει τις εκπομπές GHG των τομέων 1, 2 και 3 κατά 20% (σε σύγκριση με το 2021).
Για την περαιτέρω απεξάρτηση της αλυσίδας αξίας από τον άνθρακα και την καλύτερη καταγραφή των εκπομπών CO2 στην αλυσίδα εφοδιασμού (πεδίο εφαρμογής 3), η Henkel εφάρμοσε και το πρόγραμμα δέσμευσής για τους παγκόσμιους προμηθευτές της. Μέσω του προγράμματος αυτού, η εταιρεία συλλέγει τα δεδομένα εκπομπών τους και καθορίζει συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση τους.
Οικολογικές λύσεις για τις συσκευασίες
Η Henkel αύξησε 25% το μερίδιο του ανακυκλωμένου πλαστικού στις συσκευασίες των καταναλωτικών προϊόντων της και μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, αναμένεται να φτάσει το 30%.
Δύο παραδείγματα αναδεικνύουν σημαντικά αυτή την πρόοδο: Αρχικά στην Ευρώπη, η Henkel έχει αυξήσει το ποσοστό ανακυκλωμένου υλικού από καταναλωτικά απόβλητα (post-consumer recyclate) στις συσκευασίες των υγρών απορρυπαντικών και των προϊόντων περιποίησης μαλλιών τουλάχιστον στο 50%. Αυτό περιλαμβάνει μάρκες όπως Persil, Weißer Riese, Spee και Gliss. Δεύτερον, στη Βόρεια Αμερική, η εταιρεία εισήγαγε μια νέα συσκευασία για το υγρό σαπούνι χεριών Dial, η οποία είναι πλέον κατασκευασμένη από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό.
Η Henkel στοχεύει, επίσης, να σχεδιάσει όλες τις συσκευασίες των καταναλωτικών της προϊόντων να είναι ανακυκλώσιμες. Στο τέλος του 2024, το ποσοστό αυτών των συσκευασιών είχε φτάσει το 89%.
Νέα πρότυπα για πιο βιώσιμες συσκευασίες θέτει και με τις καινοτομίες της επιχειρηματικής μονάδας Adhesive Technologies. Για παράδειγμα, η νέα θερμόκολλα της μάρκας Technomelt, που χρησιμοποιείται, μεταξύ άλλων, στις συσκευασίες τροφίμων, αποτελείται κατά τουλάχιστον 49% από πρώτες ύλες βιολογικής προέλευσης. Παράλληλα, η εφαρμογή του προϊόντος απαιτεί σημαντικά λιγότερη ενέργεια για τους πελάτες.
Ίσες ευκαιρίες και δίκαιες συνθήκες εργασίας
Σημαντικό ορόσημο της Henkel στη στρατηγική της στον τομέα της διαφορετικότητας και της ισότητας, είναι το νέο πρόγραμμα γονικής άδειας ανεξαρτήτως φύλου, το οποίο αφορά όλους τους 47.000 υπαλλήλους της Henkel παγκοσμίως. Το πρόγραμμα εγγυάται τουλάχιστον οκτώ εβδομάδες πλήρως αμειβόμενης γονικής άδειας και ισχύει για όλα τα οικογενειακά μοντέλα, συμπεριλαμβανομένων των υιοθετημένων ή ανάδοχων παιδιών, των ζευγαριών LGBTQ+ και των μονογονεϊκών οικογενειών. Η ανταπόκριση των εργαζομένων στην νέα πρωτοβουλία ήταν πολύ θετική- περίπου 30% περισσότεροι εργαζόμενοι παγκοσμίως έλαβαν γονική άδεια σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Επιπλέον, η Henkel κατάφερε να αυξήσει το ποσοστό των γυναικών στη διοίκηση σε 42%.
Στο πλαίσιο της δέσμευσής της για δίκαιες συνθήκες εργασίας, η εταιρεία εισήγαγε μια πρόσθετη ετήσια αξιολόγηση για να διασφαλίσει ότι οι αποδοχές των εργαζομένων της παγκοσμίως παραμένουν σταθερά ευθυγραμμισμένες με τα τοπικά όρια αξιοπρεπούς διαβίωσης.
Εξωτερική αναγνώριση για τις επιδόσεις στη βιωσιμότητα
Ανεξάρτητοι εξωτερικοί φορείς αξιολόγησης αναγνώρισαν για άλλη μια φορά την πρόοδο της Henkel στη βιωσιμότητα. Μεταξύ άλλων, ο οργανισμός ESG αξιολόγησης EcoVadis απένειμε στη Henkel το Χρυσό Μετάλλιο, κατατάσσοντάς την στο κορυφαίο 5% των εταιρειών που αξιολογήθηκαν. Ακόμα, η Henkel αναγνωρίστηκε ως Top–Rated Company από την Morningstar Sustainalytics για τις επιδόσεις της στη βιωσιμότητα, ενώ συμπεριλαμβανόταν στην λίστα 2025 Global 100 Most Sustainable Corporations in the World της Corporate Knights. Παράλληλα, η Henkel τιμήθηκε από το Ινστιτούτο F.A.Z. and Cision Germany με το Sustainable Future Award 2024, για τη μακρόχρονη και αξιόπιστη επικοινωνία της σχετικά με τη βιωσιμότητα.