Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών κατέγραψε στο πρώτο τρίμηνο του 2025 αύξηση στην επιβατική κίνηση, ενίσχυση εσόδων και σταθερότητα σε επίπεδο EBITDA. Ωστόσο, η καθαρή κερδοφορία επηρεάστηκε αρνητικά από την εξάντληση του λεγόμενου «Μεταφερόμενου Ποσού» και την αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων, με αποτέλεσμα τα καθαρά κέρδη να υποχωρήσουν κατά 8,1%, στα 26,2 εκατ. ευρώ.
Η επιβατική κίνηση του ΔΑΑ ανήλθε σε 5,8 εκατ. επιβάτες, καταγράφοντας αύξηση +11,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024. Η άνοδος αυτή αντικατοπτρίζει την ισχυρή δυναμική του αεροπορικού ταξιδιού, με υψηλή ζήτηση τόσο από το εξωτερικό (+15,0%) όσο και από το εσωτερικό (+3,1%). Η αύξηση των πτήσεων από ΗΠΑ, Καναδά, Ασία και Μέση Ανατολή, η ενισχυμένη τουριστική απήχηση της Αθήνας και η αύξηση των outbound ταξιδιών των Ελλήνων συνέβαλαν καθοριστικά.
Έσοδα και Περιθώριο Κέρδους: Ανάπτυξη με αστερίσκους
Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα ενισχύθηκαν κατά 9,0% (125 εκατ. ευρώ), με τις εμπορικές δραστηριότητες και τις υπηρεσίες στάθμευσης να συνεισφέρουν καθοριστικά: τα μη αεροπορικά έσοδα αυξήθηκαν κατά 17,5%, ενώ τα αεροπορικά κατά 6,3%.
Το προσαρμοσμένο EBITDA κατέγραψε αύξηση 3,6% στα 65 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο να συρρικνώνεται οριακά λόγω ταχύτερης αύξησης των λειτουργικών εξόδων (+16,8%) έναντι των εσόδων. Η άνοδος των εξόδων αποδίδεται σε:
-
αυξημένες ανάγκες προσωπικού και outsourcing λόγω της ανόδου της κίνησης,
-
τις αυξήσεις του κατώτατου μισθού,
-
το υψηλότερο ενεργειακό κόστος και
-
την αύξηση του μεταβλητού σκέλους της Αμοιβής Χορήγησης Δικαιωμάτων.
Καθαρά Κέρδη: Πτώση λόγω κόστους δανεισμού και λογιστικών περιορισμών
Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 34,1 εκατ. ευρώ (-7,8%) και τα καθαρά κέρδη στα 26,2 εκατ. ευρώ (-8,1%). Η μείωση οφείλεται:
-
στην εξάντληση του «Μεταφερόμενου Ποσού» Αεροπορικών Δραστηριοτήτων, το οποίο είχε ενισχύσει τα αποτελέσματα προηγούμενων περιόδων,
-
στα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα λόγω:
-
ανόδου του επιτοκιακού πλαφόν αντιστάθμισης κινδύνου από 0% σε 2,5%,
-
κόστους δέσμευσης νέων δανείων και
-
χαμηλότερων εσόδων από τόκους καταθέσεων.
-
Προοπτικές: Ώρα απόδοσης κεφαλαίων και υλοποίησης έργων
Η διοίκηση εμφανίζεται αισιόδοξη, υπογραμμίζοντας ότι η ισχυρή επιβατική ζήτηση θα συνεχιστεί και στα επόμενα τρίμηνα, αν και ενδεχομένως με χαμηλότερο ρυθμό. Τονίζεται ότι η αβεβαιότητα στο μακροοικονομικό περιβάλλον –ιδίως ο κίνδυνος ύφεσης διεθνώς– αποτελεί βασική μεταβλητή κινδύνου.
Παράλληλα, η εταιρεία υλοποιεί με ταχύ ρυθμό το επενδυτικό πρόγραμμα επέκτασης, με επίκεντρο τον νέο επταώροφο χώρο στάθμευσης (3.500 θέσεων) και τον βορειοδυτικό χώρο στάθμευσης αεροσκαφών (32 θέσεων). Τα κεφάλαια ενισχύονται μέσω του προγράμματος επανεπένδυσης μερίσματος (Scrip Dividend), το οποίο συγκέντρωσε 84,75 εκατ. ευρώ με συμμετοχή 89,2%.
Αξιολόγηση Crisis Monitor
Παρά την υποχώρηση των καθαρών κερδών, ο ΔΑΑ διατηρεί την επιχειρησιακή του δυναμική. Η σταθερότητα των λειτουργικών αποτελεσμάτων και η ισχυρή επιβατική βάση αποτελούν θεμέλια για θετικές επιδόσεις στα επόμενα τρίμηνα. Ωστόσο, η αύξηση των εξόδων και των χρηματοοικονομικών βαρών περιορίζει το περιθώριο και δημιουργεί ανάγκη για συνεχή προσαρμογή στην τιμολογιακή και επενδυτική πολιτική. Η πρόκληση είναι πλέον η διατήρηση της απόδοσης εν μέσω μακροοικονομικών αβεβαιοτήτων.
Η ανακοίνωση
H εταιρεία «ΔΙΕΘΝΗΣ ΑΕΡΟΛΙΜΕΝΑΣ ΑΘΗΝΩΝ Α.Ε.» (RIC: AIAr.AT, Bloomberg: AIA.GA, ATHEX: ΔΑΑ), εφεξής «Εταιρεία» ή «ΔΑΑ», ανακοινώνει σήμερα τα επιλεγμένα οικονομικά μεγέθη για το Τρίμηνο που έληξε στις 31 Μαρτίου 2025, τα οποία καταρτίστηκαν σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς:
Η επιβατική κίνηση το 1ο Τρίμηνο του 2025 ανήλθε σε 5,8 εκατ. επιβάτες, αυξημένη 11,4% σε σχέση με το 1 ο Τρίμηνο του 2024
Τα συνολικά έσοδα και λοιπά εισοδήματα αυξήθηκαν κατά 10,4 εκατ. ευρώ ήτοι 9,0% σε 125,0 εκατ. ευρώ το 1ο Τρίμηνο 202 σε σχέση με το 1ο Τρίμηνο 2024, κυρίως λόγω της αύξησης της επιβατικής κίνησης, καθώς και των επιδόσεων των εμπορικών δραστηριοτήτων.
Το Προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε 65,0 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 3,6% σε σύγκριση με το 1ο Τρίμηνο του 2024.
Τα Κέρδη μετά από Φόρους διαμορφώθηκαν σε 26,2 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 2,3 εκατ. ευρώ, όπως αναμενόταν, λόγω της εξάντλησης του Μεταφερόμενου Ποσού των Αεροπορικών Δραστηριοτήτων και των αυξημένων χρηματοοικονομικών εξόδων.
To Πρόγραμμα Επέκτασης Αεροδρομίου σε τροχιά υλοποίησης με τη σύμβαση σχεδιασμού και κατασκευής του πολυώροφου χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων (MSP) και του νέου βορειοδυτικού χώρου στάθμευσης αεροσκαφών (Apron) να έχει ήδη ανατεθεί, οριοθετώντας έτσι την έναρξη της διαδικασίας κατασκευής.
Το Πρόγραμμα Επανεπένδυσης Μερίσματος (Scrip Dividend) για το 2025 ολοκληρώθηκε με επιτυχία σημειώνοντας κάλυψη 89,22%, αντλώντας κεφάλαια ύψους 84,75 εκατ. ευρώ, τα οποία θα προστεθούν στο Κεφάλαιο Αεροπορικών Δραστηριοτήτων.
Ο κ. Γιάννης Παράσχης, Διευθύνων Σύμβουλος (CEO) του ΔΑΑ δήλωσε: «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τους μετόχους μας για την εξαιρετική ανταπόκριση στο πρόγραμμα επανεπένδυσης του μερίσματος, με ποσοστό συμμετοχής 89.22%, δίνοντας εκ νέου ψήφο εμπιστοσύνης στην αναπτυξιακή πορεία του ΔΑΑ.
Η ευέλικτη λύση της επανεπένδυσης προσέφερε στους μετόχους μας μεγαλύτερη επιλογή ως προς τον τρόπο λήψης του μερίσματός τους, ενισχύοντας ταυτόχρονα την κεφαλαιακή μας θέση και το πρόγραμμα Επέκτασης του Αεροδρομίου, δημιουργώντας πρόσθετη αξία για την Εταιρεία και τους μετόχους».