Ενώ ο Έλον Μασκ συνεχίζει να προκαλεί αναταραχές ως μια διασπαστική δύναμη που συγκρούεται με τις αμερικανικές κυβερνητικές υπηρεσίες, η κύρια επιχειρηματική του δραστηριότητα φαίνεται να υποφέρει.
Σε απάντηση στον εξέχοντα ρόλο του Μασκ στη διοίκηση Τραμπ, άνθρωποι διαδηλώνουν έξω από εκθέσεις της Tesla, ξεφορτώνονται τα αυτοκίνητά τους ή απλά αποφεύγουν να τα αγοράσουν εξαρχής. Πολλοί δεν θέλουν πλέον να συνδέονται με την Tesla και τον διχαστικό CEO της, αφήνοντας την εταιρία – κάποτε σύμβολο προοδευτικής σκέψης και σύγχρονου τρόπου ζωής – να παραπαίει.
Τα τελευταία στοιχεία εγγραφών που δημοσίευσε την περασμένη εβδομάδα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι απομακρύνονται γρήγορα από την Tesla, καθώς οι νέες εγγραφές των αυτοκινήτων της σημείωσαν κατακόρυφη πτώση τον Ιανουάριο, αντίθετα με τη γενική τάση της αγοράς. Σύμφωνα με τα δεδομένα, η Tesla πούλησε λιγότερα από 10.000 οχήματα σε όλη την ΕΕ, καθώς και στη Νορβηγία, την Ελβετία, το Λιχτενστάιν, την Ισλανδία και το Ηνωμένο Βασίλειο, σημειώνοντας πτώση 45% σε σύγκριση με τον Ιανουάριο του 2024. Την ίδια στιγμή, οι νέες εγγραφές ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκαν κατά 37% τον ίδιο μήνα, γεγονός που σημαίνει ότι η πτώση της Tesla δεν μπορεί να εξηγηθεί από τις γενικότερες τάσεις της αγοράς.
Μια πιο προσεκτική ματιά στις εγγραφές του 2024 υποδηλώνει ότι η Tesla έχει χάσει έδαφος στην ευρωπαϊκή αγορά εδώ και καιρό, καθώς ο γερασμένος στόλος της ανταγωνίζεται έναν συνεχώς αυξανόμενο αριθμό ηλεκτρικών οχημάτων από τους παραδοσιακούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η Tesla έχει υστερήσει σε ρυθμούς ανάπτυξης σε σύγκριση με την ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV) σε τρία από τα τέσσερα τελευταία τρίμηνα, με το μερίδιό της να μειώνεται από 18,2% το 2023 σε 16,6% το 2024 και μόλις 6% τον Ιανουάριο του 2025. Το πόσο από αυτήν την πτωτική τάση οφείλεται στον αυξανόμενο ανταγωνισμό και την έλλειψη νέων μοντέλων Tesla, και πόσο στη διχαστική προσωπικότητα του Μασκ, παραμένει ασαφές. Ωστόσο, ο συνδυασμός αυτών των τριών παραγόντων δεν αποτελεί σίγουρη συνταγή επιτυχίας για την κάποτε κυρίαρχη δύναμη της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων.
You will find more infographics at Statista