Η Apple, η οποία θεωρείται μία από τις πιο κερδοφόρες εταιρίες παγκοσμίως, κατέγραψε για άλλη μια φορά ιστορικά υψηλά περιθώρια κέρδους για το πρώτο τρίμηνο του 2025 (που έληξε στις 28 Δεκεμβρίου), όπως είχε κάνει και για το οικονομικό έτος 2024.
Ενώ τα συνολικά ετήσια ακαθάριστα κέρδη ανήλθαν σε περισσότερα από 180 δισεκατομμύρια δολάρια, τα περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν στο 46,2% για το έτος και έφτασαν ακόμη και το 46,9% στο πρώτο τρίμηνο. Αυτό συνέβη παρά το γεγονός ότι η Apple ανέφερε ότι η βασική της δραστηριότητα στον τομέα του iPhone, καθώς και οι δραστηριότητές της στην Κίνα, αντιμετώπισαν προβλήματα.
Για άλλη μια φορά, ο αναπτυσσόμενος τομέας των υπηρεσιών της εταιρίας είναι αυτός που βοηθά την Apple να διατηρήσει την κερδοφορία της. Τα περιθώρια κέρδους στον τομέα των υπηρεσιών, που περιλαμβάνει υπηρεσίες όπως το Apple Music, το App Store, το Apple Care, το iCloud καθώς και τις άδειες χρήσης, είναι υψηλότερα, φτάνοντας το 74% το 2024, σύμφωνα με εταιρικά έγγραφα. Αυτό αντιπροσωπεύει αύξηση 10 ποσοστιαίων μονάδων σε πέντε χρόνια. Καθώς η Apple πουλάει περισσότερες υπηρεσίες και αυξάνει ταυτόχρονα την κερδοφορία τους, καταφέρνει έτσι να ενισχύσει την τελική γραμμή των κερδών της χάρη σε αυτό το τμήμα.
Όσον αφορά τα προϊόντα, το ακαθάριστο περιθώριο κέρδους ανέρχεται μόλις στο 37%, έπειτα από αύξηση μόλις 5 ποσοστιαίων μονάδων από το 2019. Σε συνδυασμό με τις πωλήσεις που δεν αυξάνονται με τον ίδιο ρυθμό (και για ορισμένες κατηγορίες προϊόντων μειώνονται ή παραμένουν σταθερές), τα συνολικά ακαθάριστα περιθώρια από τις πωλήσεις έχουν σταθεροποιηθεί, σημειώνοντας μικρή άνοδο το 2024 έπειτα από πτώση το 2023. Δεδομένου ότι τα προϊόντα εξακολουθούν να αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της Apple, τα συνολικά περιθώρια κέρδους αυξήθηκαν περίπου κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες σε πέντε χρόνια.
You will find more infographics at Statista