Κινήσεις με στόχο την εδραίωσή της στις κορυφαίες θέσεις στην ελληνική αγορά super market κάνει η Lidl, με τον επικεφαλής Martin Brandenburger, να ανακοινώνει επένδυση 100 εκατ. σε νέο κέντρο logistics, καθώς εκπνέει επενδυτικό πρόγραμμα αντίστοιχου ύψους που αφορούσε τη διετία 2024-25.
Ο κ. Brandenburger εξήγγειλε τη νέα επένδυση της Lidl, ανακοινώνοντας την κατάκτηση της δεύτερης θέσης στην αγορά, σε όρους πωλήσεων, προφανώς πίσω από την Σκλαβενίτης και υπερβαίνονας την ολανδική ΑΒ Βασιλόπουλος.
Ο επικεφαλής της Lidl δεν ερωτηθείς σχετικά αναφέρθηκε και στη χρήση συγκριτικών διαφημίσεων, μεθόδου που δεν ευνοείται ιδιαίτερα στην Ελλάδα. Ο Martin Brandenburger άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να επαναλάβει τις ίδιες διαφημίσεις που προκάλεσαν τις έντονες αντιδράσεις των ανταγωνιστών της εταιρίας και ιδιαίτερα της ΑΒ Βασιλόπουλος που αναφερόταν και ονομαστικά.
Συνδυαστικά, η στρατηγική της Lidl φαίνεται ότι στοχεύει στην εδραίωση της θέσης της, την βελτίωση των περιθωρίων, μέσω της αποτελεσματικότερης διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας, είναι προφανές ότι η επένδυση σε κέντρο logistics αποτελεί προοίμιο για την επιθετική διεύρυνση του δικτύου καταστημάτων της εταιρίας, καθώς σήμερα ανέρχονται στα 231 σε όλη την Ελλάδα και υπολείπονται σημαντικά των βασικών ανταγωνιστών.
Περιθώρια ανάπτυξης υπάρχουν τόσο στο άμεσα και οργανικό δίκτυο, το οποίο επεκτείνεται διαρκώς, αλλά και σε αγορές που δεν έχει εξερευνήσει η εταιρία, όπως τα καταστήματα γειτονιάς, αγορά που φαίνεται αναπτυσσόμενη και παρέχει καλύτερα περιθώρια κέρδους,
Με δεδομένη την όξυνση του ανταγωνισμού, την περαιτέρω συμπίεση των ήδη χαμηλών περιθωρίων κέρδους, η προοπτική νέας συγκέντρωσης της αγοράς των super market φαίνεται μάλλον αναπόδραστη. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο η Lidl φαίνεται τώρα πιο ώριμη να εμπλακεί, επιλέγοντας καταστήματα και συνεργάτες σε περιοχές που δεν έχει ανεπτυγμένο δίκτυο.
Η δημιουργία κέντρου logistics επιτρέπει στη διοίκηση της εταιρίας σχεδιασμούς με καλύτερες προϋποθέσεις και δυνατότητες.