Έκθεση της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας κατέληξε σε ένα σαφές συμπέρασμα: η αύξηση της παραγωγικότητας της εργασίας επιβραδύνθηκε σημαντικά από το 2007 έως το 2021, παντού εκτός από τη Φιλοξενία – Τουρισμό…
Ένας από τους βασικούς παράγοντες που ενισχύουν την παραγωγικότητα στους τομείς, είτε πρόκειται για τη μεταποίηση είτε για το εμπόριο, είναι η ανακατανομή πόρων, όπως η εργασία και το κεφάλαιο, από λιγότερο παραγωγικές προς πιο παραγωγικές εταιρίες. Αυτή η διαδικασία, η οποία καθοδηγείται από τον ανταγωνισμό και την αποχώρηση αναποτελεσματικών επιχειρήσεων, ενισχύει συνολικά την παραγωγικότητα των τομέων. Ωστόσο, η αύξηση της παραγωγικότητας εντός των εταιριών ήταν αρνητική, λειτουργώντας ως ανασταλτικός παράγοντας για όλες τις βιομηχανίες.
Η μόνη εξαίρεση ήταν ο κλάδος της φιλοξενίας, ο οποίος ακολούθησε μια διαφορετική πορεία. Η αύξηση της παραγωγικότητας στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις είναι γνωστό ότι είναι δύσκολη, ωστόσο αυτό ακριβώς συνέβη και συνέπεσε με την άνοδο των διαδικτυακών πλατφορμών ταξιδίων. Η περίπτωση αυτή αναδεικνύει το δυναμικό της στρατηγικής υιοθέτησης της τεχνολογίας, ακόμη και σε τομείς που παραδοσιακά θεωρούνται χαμηλής τεχνολογίας. Για τη βιομηχανία της φιλοξενίας, η συνεργασία με ψηφιακές πλατφόρμες προσέφερε έναν κρίσιμο μοχλό ανάπτυξης, επιτρέποντας ακόμη και στους μικρότερους παίκτες να ανταγωνίζονται σε μια παγκόσμια αγορά. Η επιτυχία του κλάδου της φιλοξενίας υπογραμμίζει τη σημασία της τεχνολογικής ενσωμάτωσης μέσω συνεργασιών μεταξύ μικρών και μεγάλων εταιριών για μακροπρόθεσμα κέρδη παραγωγικότητας.
You will find more infographics at Statista