• Τελευταία
  • Trending
  • All
Oι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ΥΠΑΑΤ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, ο Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, ο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ, ο ΜΕΤΚΑ, εκπρόσωπος, ο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, Διονύσης Γεωργόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος ομίλου, η ΤΕΚΑΛ, Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ, Πολιτικός Μηχανικός, ο ΡΟΪΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, Κωνσταντίνος Καλέργης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και ο  Φώτης Κόλλιας, δημοσιογράφος  κατα τη διάρκεια του συνεδρίου Green Deal 2024 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024.

Ν. Ταχιάος: με μέτρο τα έργα, απαιτείται να υπάρχει πρώτα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση

5 Νοεμβρίου 2024

Ο Λέων είναι ο νεότερος Πάπας από τον Ιωάννη-Παύλο ΙΙ

10 Μαΐου 2025

Οι Ευρωπαίοι “κλείδωσαν” στήριξη Τραμπ σε μήνυμα στον Πούτιν

10 Μαΐου 2025

BIS: Οι τραπεζίτες επιμηκύνουν τις κρίσεις… από φόβο

10 Μαΐου 2025

Μήνυμα Σεζουρνέ στους Ευρωπαίους βιομηχάνους: Σας ακούμε, θα μειώσουμε τη γραφειοκρατία

10 Μαΐου 2025

Beta Weekender: Επιστροφή στην κορυφή

10 Μαΐου 2025

Ινδία και Πακιστάν συμφώνησαν να τερματίσουν τις εχθροπραξίες

10 Μαΐου 2025

Μπάχαλο Τραμπ με Κίνα… τον μαζεύει ο Λευκός Οίκος

9 Μαΐου 2025

«Υδάτινες Συμμαχίες»: Ευαισθητοποίηση και εθνική συνεννόηση για τη λειψυδρία

9 Μαΐου 2025

Οι πιστοί ανά τον κόσμο

9 Μαΐου 2025

Στα 563 εκατ. η ζήτηση για το IPO της Qualco

9 Μαΐου 2025

Καιρός: Έρχονται μπόρες και πτώση της θερμοκρασίας το Σαββατοκύριακο

9 Μαΐου 2025

Qualco: Τεράστια η ζήτηση στο IPO… Καταλύτης το τρίο cornerstone

9 Μαΐου 2025

Νέα υψηλά 15ετίας στο Χρηματιστήριο 

9 Μαΐου 2025
piggy bank in pool, saving money for vacation time. Generative Ai

Ξενοδόχοι: Η Αθήνα χάνει τουρισμό λόγω προβλημάτων σε Μουσεία – Ακρόπολη

9 Μαΐου 2025

Ο Όμιλος Φάις απέκτησε το 100% της Καλογήρου

9 Μαΐου 2025

Σε τροχιά υλοποίησης ο ΒΟΑΚ – Υπογράφηκε η σύμβαση με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

9 Μαΐου 2025

ΗΠΑ και Κίνα σπάνε τον πάγο…

9 Μαΐου 2025

Συνάντηση Παπασταύρου–Chevron με φόντο τους ελληνικούς υδρογονάνθρακες

9 Μαΐου 2025

ΑΑΔΕ: Λουκέτο σε 5 πρατήρια καυσίμων και άλλα 5 στο μικροσκόπιο

9 Μαΐου 2025
Ο Βασίλης Ψάλτης

Ο Ψάλτης άλλαξε mode… Η Alpha Bank έτοιμη για εξαγορές

9 Μαΐου 2025

Εικονική η μείωση του πληθωρισμού – Ράλι στα ενοίκια στραγγαλίζει τα νοικοκυριά

9 Μαΐου 2025

Ποιους ενοχλεί ο νέος Πάπας – Τράβηξε αυτιά με το καλημέρα

9 Μαΐου 2025
  • CM’s Asia Power Index by Lowy Institute
  • Live εικόνα του Covid 19 στην Ελλάδα και τον κόσμο
Κυριακή, 11 Μαΐου, 2025
Crisismonitor.gr
  • Είσοδος
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Crisismonitor.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική The Wire

Ν. Ταχιάος: με μέτρο τα έργα, απαιτείται να υπάρχει πρώτα εξασφαλισμένη χρηματοδότηση

Το ζήτημα της ανθεκτικότητας των υποδομών και των συντηρήσεων των έργων βρέθηκε στο επίκεντρο μεγάλου πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου «Green Deal Greece 2024»

NewsRoomΑπόNewsRoom
5 Νοεμβρίου 2024
Στις The Wire, Πολιτική & Οικονομία
Χρόνος ανάγνωσης2 mins read
14 0
0
Oι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ΥΠΑΑΤ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, ο Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, ο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ, ο ΜΕΤΚΑ, εκπρόσωπος, ο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, Διονύσης Γεωργόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος ομίλου, η ΤΕΚΑΛ, Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ, Πολιτικός Μηχανικός, ο ΡΟΪΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, Κωνσταντίνος Καλέργης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και ο  Φώτης Κόλλιας, δημοσιογράφος  κατα τη διάρκεια του συνεδρίου Green Deal 2024 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024.

Oι Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Γενικός Γραμματέας Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών ΥΠΑΑΤ, Δημήτρης Παπαγιαννίδης, ο Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, ο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ, ο ΜΕΤΚΑ, εκπρόσωπος, ο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ, Διονύσης Γεωργόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος ομίλου, η ΤΕΚΑΛ, Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ, Πολιτικός Μηχανικός, ο ΡΟΪΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, Κωνσταντίνος Καλέργης, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Παληός, Διευθύνων Σύμβουλος, ο ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος και ο Φώτης Κόλλιας, δημοσιογράφος κατα τη διάρκεια του συνεδρίου Green Deal 2024 στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Δευτέρα 4 Νοεμβρίου 2024.

38
SHARES
Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInEmail this article

Το ζήτημα της ανθεκτικότητας των υποδομών και των συντηρήσεων των έργων βρέθηκε στο επίκεντρο μεγάλου πάνελ στο πλαίσιο του συνεδρίου «Green Deal Greece 2024», που διοργάνωσε την Δευτέρα 4 Νοεμβρίου, το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας, σε συνεργασία με το economix.gr, στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, με θέμα: «Η Ανθεκτικότητα στο επίκεντρο της βιώσιμης ανάπτυξης και του πράσινου και ψηφιακού μετασχηματισμού».

O Υφυπουργός Υποδομών Νίκος Ταχιάος ανέδειξε ότι όσα έγιναν στη Βαλένθια είναι τρομακτικά και πρόσθεσε ότι, όπως συζητείται στην κυβέρνηση αναλυτικά, θα πρέπει να γίνει προτεραιοποίηση των έργων ανθεκτικότητας, ιδίως στην Αττική. Παράλληλα ο Πρόεδρος του ΤΕΕ Γιώργος Στασινός ανέδειξε προτάσεις που έχει διατυπώσει για την εύρεση χρηματοδότησης για έργα συντήρησης υποδομών, όπως οι επεκτάσεις Παραχωρήσεων σε κοντινά ή και συναφή έργα κάθε περιοχής. Τη συζήτηση συντόνισε ο δημοσιογράφος Φώτης Κόλλιας.

Ν. Ταχιάος: Χρειάζεται προτεραιοποίηση των έργων

Την ανάγκη προτεραιοποίησης συγκεκριμένων έργων επεσήμανε ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για θέματα υποδομών, Νίκος Ταχιάος. «Η προτεραιοποίηση έργων είναι κάτι που πρέπει να τρέξει» επεσήμανε, παραπέμποντας στα αποτελέσματα σχετικής σύσκεψης που έλαβε χώρα το Σαββατοκύριακο στο Μαξίμου. Όπως παραδέχθηκε, τα όσα έγιναν στη Βαλένθια μάς έχουν τρομάξει. Αντίστοιχα φαινόμενα είχαμε και στη Θεσσαλία, αλλά ήταν σε πολύ μικρότερες πόλεις, σημείωσε. Γι’ αυτό τον λόγο, εξήγησε ο Νίκος Ταχιάος, θα πρέπει να υπάρξει προτεραιοποίηση των έργων κυρίως στην Αττική. Ως παράδειγμα επικαλέστηκε τον Κηφισό. Την ίδια στιγμή, ανέφερε ότι ναι μεν υπάρχουν μελέτες, αλλά παρατηρούνται αντιδράσεις από περιβαλλοντικές οργανώσεις.

Σχετικάθέματα

Καιρός: Έρχονται μπόρες και πτώση της θερμοκρασίας το Σαββατοκύριακο

9 Μαΐου 2025

Flame – Meteo: Μειώνονται οι πυρκαγιές, όχι όμως και τα καμμένα

9 Μαΐου 2025

Καιρός: Αφρικανική σκόνη και υψηλές θερμοκρασίες

9 Μαΐου 2025

«Έχουμε έργα που παλεύουμε με κόπο. Στο ρέμα της Ραφήνας, για παράδειγμα, οι αντιδράσεις δεν επιτρέπουν να αναπτυχθούν τα μέτωπα που θα έπρεπε» σημείωσε, χαρακτηριστικά. Στο ρέμα του Ερασίνου, συνέχισε, έχουν σταματήσει τα έργα, επειδή υπάρχουν καταγγελίες για το “αττικόψαρο”, το οποίο ουδείς ήξερε ότι υπάρχει.

«Πρέπει να βάλουμε ένα μέτρο» επεσήμανε ο αρμόδιος υφυπουργός, αναφέροντας ότι μερικές φορές οι αντιδράσεις των περιβαλλοντικών οργανώσεων επιφέρουν ζημιά μεγαλύτερη απ’ αυτήν που προσπαθούν να αποτρέψουν. Ερωτηθείς για τα εν εξελίξει έργα υποδομών στην Αττική, επεσήμανε ότι η γραμμή 4 του μετρό είναι της τάξης άνω του 1 δισ. ευρώ, ενώ ταυτόχρονα προανήγγειλε τη δημοπράτηση του τριπλού κόμβου στον Σκαραμαγκά μέσω του ΠΔΕ.

Τέλος, δεν παρέλειψε να σχολιάσει ότι «έχει αξία να μπορούμε να συζητάμε για έργα, αφού έχουμε λεφτά στα χέρια […] Θα κάνουμε έργα, αλλά θέλει μέτρο», αναδεικνύοντας την ανάγκη ορθολογικού σχεδιασμού νέων έργων με βάση τη διαθέσιμη χρηματοδότηση «Οι παραχωρήσεις έχουν μια λεπτομέρεια. Ο χρήστης πρέπει να πληρώνει. Πόσο αντέχει η κοινωνία κάτι τέτοιο» αναρωτήθηκε, ενώ όσον αφορά τα ΣΔΙΤ διευκρίνισε ότι έχουν πλαφόν ως ποσοστό του ΑΕΠ.

Γιώργος Στασινός: Πρέπει τώρα να βρεθεί το μοντέλο για να προχωρήσουν οι συντηρήσεις έργων

Ο Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ), Γιώργος Στασινός, εστίασε στο ζήτημα της συντήρησης των υποδομών τονίζοντας ότι δεν υπάρχει χρηματοδότηση μέχρι σήμερα από την ΕΕ και το ζήτημα είναι να βρούμε πόρους. Σχολίασε χαρακτηριστικά ότι «κάθε υπουργός θέλει να κόψει κορδέλα από καινούριο έργο, ποτέ δεν έμπαινε προτεραιότητα να συντηρηθούν τα έργα». Τόνισε ότι θα πρέπει τώρα – όχι αργότερα – να βρεθεί το μοντέλο για να προχωρήσουν οι συντηρήσεις, και επέμεινε στην ανάγκη να πιέσει η κυβέρνηση προκειμένου να αλλάξει η φιλοσοφία της ΕΕ και να συντηρούνται οι υποδομές.

Παράλληλα, ανέδειξε την πρόταση που έχει καταθέσει δημοσίως εκ μέρους του ΤΕΕ για χρονική επέκταση των Παραχωρήσεων προκειμένου οι παραχωρησιούχοι να αναλάβουν τις συντηρήσεις και σε μικρότερα έργα που βρίσκονται στην ίδια περιοχή ή είναι συναφή και κοντινά. «Πρέπει η κυβέρνηση να δουλέψει αυτό το μοντέλο και να το προχωρήσει για να βρούμε πόρους» υπογράμμισε. Ανέφερε ως παραδείγματα έργα στην Αττική που μπορεί να αναλάβει η παραχωρησιούχος της Αττικής οδού, ή έργα στην περιφέρεια, για παράδειγμα επισκευές παλιών γεφυρών που μπορεί να αναλάβει ο παραχωρησιούχος ενός οδικού άξονα.

Στη συνέχεια αναφέρθηκε στο Πράσινο Ταμείο όπου όπως είπε υπάρχουν πάνω από 3 δισ. ευρώ «που κάθονται γιατί τα έχουμε δεσμεύσει ως εγγύηση για το χρέος και χρησιμοποιούμε το 5%». Ζήτησε να αναληφθεί πρωτοβουλία από την κυβέρνηση προκειμένου να αξιοποιηθεί μεγαλύτερο μέρος του Πράσινου Ταμείου, ένα 15%, ως χρηματοδοτικό εργαλείο προκειμένου να γίνουν πράσινα έργα γύρω από την ανθεκτικότητα. «Πρέπει να γίνουμε πιο εφευρετικοί και να βρούμε τα χρήματα για να σχεδιάσουμε τα έργα» είπε ο Γιώργος Στασινός.

Πέτρος Σουρέτης: Τα έργα υποδομής φτιάχνονται για να ικανοποιήσουν την ασφάλεια, την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη

Από την πλευρά του ο Εντεταλμένος Σύμβουλος και Εκτελεστικό Μέλος ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, μιλώντας για τις συντηρήσεις ανέφερε ότι τα έργα υποδομής φτιάχνονται για να ικανοποιήσουν την ασφάλεια των πολιτών, την ποιότητα ζωής και την ανάπτυξη είτε αυτή αφορά τον τουρισμό, είτε τις μεταφορές, είτε ευρύτερους τομείς της οικονομίας. «Και τα τρία έχουν πολλή δουλειά και χαίρομαι που ο Πρόεδρος και το ΤΕΕ είναι ευρηματικός και βρίσκει τρόπους υλοποίησης και χρηματοδότησης, αλλά θέλει τη συνεργασία της Πολιτείας» πρόσθεσε.

Αναφερόμενος στην Εγνατία Οδό, ο Πέτρος Σουρέτης την έφερε ως παράδειγμα καθώς όπως είπε «κατασκευάστηκε ως δημόσιο έργο, θα λειτουργήσει ως Παραχώρηση και όλα αυτά τα χρόνια δεν συντηρήθηκε ποτέ, ή συντηρήθηκε πλημμελώς, είναι παγκόσμιο case study».

Πέρα από αυτό, έθεσε και ζήτημα ποιότητας της ζωής πολιτών, καθώς, όπως είπε «δεν καταλαβαίνω γιατί όλοι οι Αθηναίοι να ταλαιπωρούνται και δεν δίνεται προσοχή σε 2-3 πράγματα που με εργαλεία συνεργασίας, με Παραχωρήσεις, με Πρότυπες Προτάσεις, μπορούν να δοθούν λύσεις».

Στη συνέχεια ο Πέτρος Σουρέτης αναφέρθηκε και στο κομμάτι των επενδύσεων σημειώνοντας ότι στην Ελλάδα οι επενδύσεις στις κατασκευές αντιστοιχούν στο 4,8 του ΑΕΠ όταν ο μέσος όρος στην ΕΕ είναι 11,5% και στη Ρουμανία είναι 17% και τόνισε την ανάγκη να βρεθεί ένας μέσος όρος στη χώρα μας. «Θα πρέπει κάποια στιγμή να σοβαρευτούμε, θα πρέπει να καταλάβουμε ότι η αγορά των κατασκευών είναι κινητήριος μηχανή της οικονομίας, πρέπει να κάνουμε τομές» σημείωσε.

Ντίνος Μπενρουμπή: Η ΜΕΤΚΑ στα έργα που κατασκευάζει, μεριμνά  να τηρούνται οι αρχές της βιωσιμότητας

Ο Ντίνος Μπενρουμπή, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ, συμμετείχε στο πάνελ «Υποδομές και Ανθεκτικότητα» του Συνεδρίου Green Deal Greece 2024 που διοργάνωσε το ΤΕΕ.

Κατά την τοποθέτησή του ο κ. Μπενρουμπή στάθηκε στη σημασία των ανθεκτικών και κλιματικά ουδέτερων υποδομών, που έχουν στόχο να συμβάλλουν στην ενίσχυση  της βιωσιμότητας. Πρόσθεσε ότι τόσο ο δημόσιος, όσο και ο ιδιωτικός τομέας, απαιτούν  πλέον  έργα ανθεκτικά σε ακραία φαινόμενα αλλά και με ελάχιστο περιβαλλοντικό αποτύπωμα, για να μειωθούν οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, όπως άλλωστε επιβάλλεται και από τις οδηγίες της ΕΕ, αλλά το απαιτεί και η κοινωνία. Η ΜΕΤΚΑ στα έργα που κατασκευάζει, μεριμνά  να τηρούνται οι αρχές της βιωσιμότητας, όπως, για παράδειγμα, στο πρόσφατο έργο που ανέλαβε και αφορά στα 17 βιοκλιματικά σχολεία στην Κεντρική  Μακεδονία, όσο και σε πλήθος κτιρίων LEED Platinum ή Gold που κατασκευάζει σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας.

Διονύσης Γεωργόπουλος: «Το νερό μας πνίγει και την ίδια ώρα το νερό μας λείπει»

«Το νερό μας πνίγει και την ίδια ώρα το νερό μας λείπει». Σε αυτό το παράδοξο αναφέρθηκε ο Διονύσης Γεωργόπουλος, Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ που επεσήμανε ότι «αυτό το καλοκαίρι τα νησιά μας είχαν το μεγαλύτερο πρόβλημα λειψυδρίας στην ιστορία και τώρα φοβόμαστε να μην πνιγούμε». Για την αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος, ο Δ. Γεωργόπουλος σημείωσε ότι πρέπει να συμπράξει το τρίπτυχο: φορείς διαχείρισης- χρηματοδοτικά εργαλεία- νέες τεχνολογίες. Ο Δ. Γεωργόπουλος χαρακτήρισε πολύ σημαντική τη μεταρρύθμιση στους φορείς διαχείρισης νερού που προωθεί η κυβέρνηση και σημείωσε ότι ανάλογη μεταρρύθμιση απαιτείται και για το νερό που χρησιμοποιείται για άρδευση.

Σημείωσε επίσης ότι πρέπει να βρεθούν νέοι τρόποι χρηματοδότησης και δημοπράτησης των υποδομών νερού, οι οποίες είναι βαριές και ακριβές και απαιτούν κρατική ενίσχυση αφού το νερό ως δημόσιο αγαθό δεν μπορεί να έχει υψηλή τιμή. «Τα ΣΔΙΤ στον τομέα του πόσιμου νερού είναι δύσκολη υπόθεση, τα νούμερα δεν βγαίνουν, χρειάζονται γενναίες κρατικές επιδοτήσεις» τόνισε ο Δ. Γεωργόπουλος.

Τέλος υπογράμμισε την ανάγκη ενσωμάτωσης των νέων τεχνολογιών και των εργαλείων ψηφιοποίησης για τη βέλτιστη διαχείριση των υδάτινων πόρων. «Η μέχρι τώρα διαχείριση του πόσιμου νερού ήταν ζήτημα ηρωισμού κάποιων ανθρώπων. Τώρα πρέπει να προχωρήσουμε σε πιο οργανωμένες δομές» τόνισε.

Αργυρώ Ψαλτάκου: Να προσαρμοστούν οι μελέτες στα νέα δεδομένα

Την ανάγκη επικαιροποίησης και προσαρμογής των μελετών στα νέα δεδομένα που δημιουργεί η κλιματική κρίση αναφέρθηκε η Αργυρώ Ψαλτάκου, Αντιπρόεδρος ΔΣ της ΤΕΚΑΛ και πολιτικός μηχανικός. «Βιώνουμε νέες συνθήκες και αισθανόμαστε ανήμποροι μπροστά στις θεομηνίες» σημείωσε και προσέθεσε «Ναι μεν υπάρχουν μελέτες, αλλά θα πρέπει να συγκεντρώσουμε τα νέα δεδομένα που προκύπτουν με την ένταση που καταγράφουν οι θεομηνίες» ώστε να γίνουν πιο ανθεκτικά τα έργα στη νέα κατάσταση που διαμορφώνεται από την κλιματική κρίση.

Προσέθεσε επίσης ότι «το κύριο θέμα είναι πάντα είναι η χρηματοδότηση» και υπογράμμισε την ανάγκη να υπάρξει «προτεραιοποίηση» των έργων που πρέπει να υλοποιηθούν. Επίσης, η Α. Ψαλτάκου επεσήμανε ότι στη γενική αύξηση του κόστους εκτέλεσης ενός έργου προστίθεται και η αύξηση του κόστους ασφάλισης, γεγονός που επιβαρύνει σημαντικά τις εταιρείες.

Κωνσταντίνος Καλέργης: Να συντηρηθούν οι υπάρχουσες υποδομές

«Πρέπει να ασχοληθούμε χθες με τη συντήρηση των υφιστάμενων υποδομών για να πετύχουμε τη μεγιστοποίηση της πραγματικής δυνατότητάς τους, ώστε να ανταπεξέλθουν στα σύγχρονα καιρικά φαινόμενα» τόνισε ο Κωνσταντίνος Καλέργης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΡΟΪΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ, αναφέροντας χαρακτηριστικά το παράδειγμα του Κηφισού, όπου πρέπει να συνεργαστούν όλοι οι φορείς για να καθαριστεί στο σύνολό του. Όπως ανέφερε, οι παλιές μελέτες προέβλεπαν μεγάλα περιθώρια ασφαλείας που πολλές φορές προσεγγίζουν και το σήμερα.

Σε ότι αφορά στα νέα έργα, ο Κ. Καλέργης τόνισε ότι τα μελετητικά γραφεία πρέπει να ενσωματώνουν τις παραμέτρους της κλιματικής κρίσης στα νέα μελετώμενα έργα και σημείωσε ότι η ενσωμάτωση των στοιχείων αυτών «συνιστά αυτόνομη επιστημονική προσέγγιση για τα γραφεία που θέλουν να παράγουν ένα σύγχρονο αποτέλεσμα. Προσέθεσε ωστόσο ότι σε θεσμικό επίπεδο δεν υπάρχουν προδιαγραφές, κάτι που δεν ισχύει μόνο στην Ελλάδα αλλά αποτελεί διεθνές ζητούμενο, καθώς οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη είναι πάρα πολλοί.

Τέλος αναφέρθηκε στην «Εταιρία Προδιαγραφών και Τιμολόγησης Τεχνικών Έργων & Μελετών» που ενώ έχει θεσμοθετηθεί, η πολιτεία δεν έχει προχωρήσει ακόμα σε διορισμό προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου με αποτέλεσμα να μην έχει ξεκινήσει ακόμα η λειτουργία της.

 Χρήστος Παληός: Έργα αναβάθμισης σχεδόν μισού δισ. ευρώ

Την παράδοση ενός σιδηροδρομικού δικτύου αξιόπιστου, ασφαλούς και περιβαλλοντικά φιλικού έθεσε ως στόχο ο Χρήστος Παληός, Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, ο οποίος υπενθύμισε ότι ο σιδηρόδρομος είναι ένα πράσινο μέσο. «Έχουν επενδυθεί αρκετά κεφάλαια από την Ε.Ε. για την προώθηση και ολοκλήρωση σημαντικών έργων» πρόσθεσε. Σ’ αυτό το πλαίσιο, σημείωσε ότι στόχος είναι η υλοποίηση τριών νέων έργων 1 δισ. ευρώ για μελέτη και κατασκευή. Πρόκειται για την κατασκευή του τμήματος Νέα Καρβάλη – Τοξότες (στο α’ τρίμηνο του ‘25 θα υπογραφεί η σύμβαση), την αναβάθμιση του τμήματος Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο (εντός του ‘25 θα υπάρξουν οι δεσμευτικές προσφορές και η επιλογή του αναδόχου), καθώς και την κατασκευή του προαστιακού δυτικής Θεσσαλονίκης και τη σύνδεση με προβλήτα 6 του λιμανιού. Στο χρονοδιάγραμμα εμπεριέχεται και η ολοκλήρωση όλων των εργολαβιών για την αποκατάσταση και αναβάθμιση, ύψους σχεδόν μισού δισ. ευρώ. Η αποκατάσταση, όπως εξήγησε, θα γίνει με νέες μελέτες και όχι με τις παλαιές. Επιδίωξη είναι, κατέληξε, η υλοποίηση όλων των συμβάσεων για τη βελτίωση της ασφάλειας και την αύξηση της αξιοπιστίας του σιδηρόδρομου.

 Ν. Κουρέτας: Το μετρό είναι ακριβό σπορ

Ως «ακριβό σπορ» χαρακτήρισε το μετρό ο Νɩκόλαος Κουρέτας, ∆ɩευθύνων Σύμβουλος της ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΜΕΤΡΟ, ο οποίος επεσήμανε ότι η επέκταση των γραμμών θα πρέπει να γίνεται με βάση τον σχεδιασμό και τις ανάγκες. «Υπάρχουν μελέτες επεκτάσεων και κοιτάμε νέα σχήματα για να δούμε πώς θα βγουν νέοι διαγωνισμοί». Για τη γραμμή 4 στην Αθήνα ξεκαθάρισε ότι υλοποιείται εντός του χρονοδιαγράμματος και ότι δεν υπάρχει παρέκκλιση, ενώ για το μετρό στη Θεσσαλονίκη σχολίασε «25 και σήμερα» για την έναρξη της λειτουργίας του.

Ερωτηθείς για τη συντήρηση του δικτύου, υπενθύμισε ότι στη Θεσσαλονίκη «κάναμε για πρώτη φορά διαγωνισμό ΣΔΙΤ», αναθέτοντας σε ανάδοχο την πλήρη συντήρηση του συστήματος. «Για κάθε βλάβη ή κακή συντήρηση, ο ανάδοχος πρέπει να πληρώσει πέναλτι» γνωστοποίησε. Τέλος, για την αντιπλημμυρική θωράκιση του μετρό, σημείωσε ότι σε πολλούς σταθμούς «σηκώνουμε» το έδαφος εσκεμμένα για να προφυλάξουμε τους επιβάτες και το υλικό.

Σχετικά

Tags: Περιβάλλον
Share15Tweet10Share3Send
NewsRoom

NewsRoom

ΣχετικάΆρθρα

The Wire

Καιρός: Έρχονται μπόρες και πτώση της θερμοκρασίας το Σαββατοκύριακο

9 Μαΐου 2025
The Wire

Flame – Meteo: Μειώνονται οι πυρκαγιές, όχι όμως και τα καμμένα

9 Μαΐου 2025
The Wire

Καιρός: Αφρικανική σκόνη και υψηλές θερμοκρασίες

9 Μαΐου 2025
Επόμενο άρθρο

Πέντε συλλήψεις για όπλα και εκρηκτικά στα δυτικά προάστια

Μήνυμα Μητσοτάκη σε Τραμπ και Χάρις μέσω Σακελλαροπούλου

MostPopular

  • Realme 14 5G: Οι Gamers της Gen-Z βρήκαν κινητό

    Realme 14 5G: Οι Gamers της Gen-Z βρήκαν κινητό

    318 shares
    Share 127 Tweet 80
  • Μπάχαλο Τραμπ με Κίνα… τον μαζεύει ο Λευκός Οίκος

    73 shares
    Share 29 Tweet 18
  • Ο Ψάλτης άλλαξε mode… Η Alpha Bank έτοιμη για εξαγορές

    68 shares
    Share 27 Tweet 17
  • Κινεζικό J10 του Πακιστάν κατέρριψε ινδικό Rafale – Ενδεχόμενη εμπλοκή Τουρκίας

    70 shares
    Share 28 Tweet 18
  • Μετά την εκτέλεση του “θαμνάκια”… βγαίνει ο Βλαστός από τη φυλακή

    565 shares
    Share 226 Tweet 141

Find Us on Facebook

Διαφήμιση
Crisis Monitor logo

Αποκωδικοποιούμε τις Ειδήσεις | Συλλέγουμε Πληροφορίες | Παράγουμε Πληροφόρηση

Το Crisis Monitor είναι το μοναδικό ελληνικό portal Στρατηγικής Πληροφόρησης και Εκτίμησης Κινδύνου. Σκοπός είναι παρέχουμε το φακό ανάλυσης των γεγονότων και τα εργαλεία για τη λήψη αποφάσεων

Information
  • Ποιοί είμαστε
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση Απορρήτου
Road Map
  • The Wire
  • Crisis Zone
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
  • Spotlight

© 2018 Crisis Monitor- All rights Reserved-Designed by Crisis Labs, a Crises Zone Unit

Καλωσήλθατε ξανα!

Εισέλθετε στον λογαριασμό σας

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Ανακτήστε τον κωδικό σας

Συμπληρώστε τις πληροφορίες για να ανακτήσετε τον κωδικό σας

Είσοδος

Add New Playlist

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα επιτρέψει σε εμάς και στους συνεργάτες μας να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο και να προβάλλουμε (μη) εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.

Κάντε κλικ παρακάτω για να δώσετε τη συγκατάθεση ως προς τα ανωτέρω ή για να κάνετε επιμέρους επιλογές. Οι επιλογές σας θα εφαρμοστούν μόνο σε αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας οποιαδήποτε στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της συγκατάθεσής σας, χρησιμοποιώντας τις εναλλαγές στην Πολιτική Cookies ή κάνοντας κλικ στο κουμπί διαχείρισης συγκατάθεσης στο κάτω μέρος της οθόνης.

Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • The Wire
  • Crisis Zone
    • Ελληνική κρίση
    • Trump-effect
    • Τρομοκρατία
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
    • Ελληνοτουρκικά
    • Κυπριακό
    • Κρίση ΗΠΑ-Ρωσίας
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
    • Αγορές
    • Τράπεζες
    • Επιχειρήσεις
  • Spotlight
  • Βαλκάνια

Copyright © 2016-2021 Crisis Monitor | A Crises Zone Unit

Για να συνεχίσετε να διαβάζετε δωρεάν το περιεχόμενο στο Crisismonitor.gr απενεργοποιήστε το πρόσθετό που εμποδίζει την προβολή διαφημίσεων.
Please disable the ad blocker in order to continue viewing free content on Crisismonitor.gr