Εντείνονται οι ανησυχίες για την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου, καθώς μετά το περιστατικό της παρολίγον σύγκρουσης τρένων στην Αττική, σε δένδρα προσέκρουσε ο προαστιακός Αθήνας – Χαλκίδας προσέκρουσε πεσμένα δένδρα.
Ένα ακόμη περιστατικό με τρένο συνέβη το πρωί του Σαββάτου 14/9 καθώς όπως έγινε γνωστό από την Hellenic Train η αμαξοστοιχία 1531(Χαλκίδα – Αθήνα) προσέκρουσε σε πεσμένα δέντρα.
Όπως και το περιστατικό της παρολίγον σύγκρουσης τρένων, έτσι και η συντήρηση του δικτύου αποτελούν αποκλειστική ευθύνη του ΟΣΕ. Όπερ σημαίνει, ότι τα γεγονότα ενισχύουν το οπλοστάσιο της Hellenic Train που βρίσκεται σε παρατεταμένη αντιδικία με το Ελληνικό Δημόσιο για μια σειρά από θέματα.
Auditor’s note: Η Ελλάδα χάνει… παντού
Επίσης, τα προβλήματα στις υποδομές μεταφορών, υπονομεύουν έτι περαιτέρω την αξιοπιστία της Ελλάδας ως logistics hub και τη δυναμική της οικονομίας. Να σημειωθεί ότι η Ελλάδα συμμετέχει -χαλαρά- στην πρωτοβουλία Rooad and Belt της Κίνας, ενώ το λιμάνι του Πειραιά ανήκει στην Cosco. Την ίδια στιγμή η Hellenic Train είναι ιταλική και οι σχέσεις Αθήνας – Ρώμης επιδεινώνονται σταθερά, πριν από την ανάληψη της εξουσίας από τη Μελόνι. Πρώτα, η Ιταλία είχε αποχωρήσει από τον EastMed υπονομεύονται ευθέως τη βιωσιμότητα του έργου, ενώ η ιταλική κυβέρνηση ανακαλεί σκάφη ιταλικών εταιριών όταν αυτά εμπλέκονται σε έρευνες που ενοχλούν την Τουρκία…
Τα τελευταία χρόνια το γεωοικονομικό αποτύπωμα της Ελλάδας έχει συρρικνωθεί σημαντικά:
- Οι σχέσεις με την Αλβανία έχουν επιδεινωθεί,
- με τη Βόρεια Μακεδονία δεν αναπτύχθηκαν ποτέ,
- με τη Σερβία επιδεινώθηκαν, ιδιαίτερα μετά τη διπλωματική αναβάθμιση του Κοσόβου
- με τη Βουλγαρία έχουν πληγεί σε σημαντικό βαθμό, υπονομεύοντας την προοπτική βιωσιμότητας του FSRU της Αλεξανδρούπολης.
- Οι σχέσεις με τη Βοσνία δεν απέκτησαν ποτέ δυναμική, ενώ μια σειρά από περιστατικά διεύρυναν τις αποστάσεις.
Οι εξελίξεις αυτές επέτρεψαν στην Τουρκία να εμπεδώσει και να διευρύνει την επιρροή της στα Βαλκάνια.
- Το τουρκολιβυκό Μνημόνιο παράγει προφανή αποτελέσματα -όπως πιστοποιούν τα προβλήματα και στο έργο της ενεργειακής διασύνδεσης Κρήτης – Κύπρου και η επαναπροσέγγιση Αιγύπτου – Τουρκίας.
- Ο ρόλος στη Μέση Ανατολή αποδυναμώθηκε μετά την προσπάθεια εμπλοκής της CCC στο σκάνδαλο Καλογρίτσα – Παππά – Ισραήλ, ενώ έπεσαν σε ιστορικό χαμηλό εξαιτίας της εγκατάλειψης της ουδετερότητας και της ακραιφνούς στήριξης του Ισραήλ.
Πτώση δένδρων και πρόσκρουση
Το ατύχημα έγινε μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών, με αποτέλεσμα να προκληθούν υλικές ζημιές και να ακινητοποιηθεί. Σύμφωνα με την Hellenic Train δεν υπήρξε τραυματισμός επιβατών ή προσωπικού.
Οι 35 επιβάτες της αμαξοστοιχίας 1531 μεταφέρθηκαν με την αμαξοστοιχία 1532 στον σταθμό των Αφιδνών. Λόγω των πεσμένων δέντρων στη γραμμή υπάρχει διακοπή κυκλοφορίας.
Οπως ανακοίνωσε η εταιρία, η κυκλοφορία στο τμήμα Αφίδνες – Χαλκίδα θα υποκατασταθεί με λεωφορεία. Επίσης τα δρομολόγια του άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη θα υποκατασταθούν από λεωφορεία, μέχρι την αποκατάσταση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στο τμήμα Αφίδναι – Οινόη.