Το 2022, σχεδόν οι μισές από όλες τις εκπομπές ρύπων στις Ηνωμένες Πολιτείες προέρχονταν από τους τομείς της βιομηχανίας και της ηλεκτρικής ενέργειας, εκ των οποίων ο πρώτος προέρχεται κυρίως από την “κατανάλωση ορυκτών καυσίμων για ενέργεια” σύμφωνα με τα δεδομένα της Υπηρεσίας Προστασίας του Περιβάλλοντος.
Άλλοι βασικοί παράγοντες περιλάμβαναν τις προσωπικές και εμπορικές μεταφορές με αυτοκίνητο, πλοίο ή αεροπλάνο και τον τομέα της γεωργίας. Μία οδός για τη μείωση των εκπομπών που προτείνουν ορισμένοι ειδικοί είναι η ενίσχυση της έρευνας σε μεθόδους όπως η δέσμευση άνθρακα ή η μείωση των εκπομπών απευθείας στην πηγή. Ωστόσο, οι περισσότερες βιομηχανίες που παράγουν σημαντικές εκπομπές είτε άμεσα είτε έμμεσα φαίνεται να επενδύουν μόνο ένα μικρό μέρος των εσόδων τους στην έρευνα και ανάπτυξη.
Η έρευνα “Η Οικονομία της Βιομηχανικής Έρευνας και Καινοτομίας” που διεξήχθη από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανέλυσε τις 2.500 εταιρίες με τη μεγαλύτερη δαπάνη σε έρευνα και ανάπτυξη (R&D), υπολογίζοντας την ένταση R&D διαιρώντας τις σχετικές δαπάνες με τα ετήσια έσοδα για το 2022. Όσον αφορά τις επιδόσεις ανά τομέα, οι παραγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου όπως η Chevron, η Petrobras ή η China Petroleum & Chemical έδειξαν μία μέση ένταση 0,3 τοις εκατό. Η ηλεκτρική ενέργεια, ένας άλλος τομέας με σημαντικούς όγκους εκπομπών, παρουσίασε μέσο μερίδιο 0,8 τοις εκατό των εσόδων να κατευθύνεται προς έρευνα και ανάπτυξη. Και στις δύο περιπτώσεις, ο μέσος όρος είναι σημαντικά υψηλότερος λόγω μιας μειοψηφίας εταιρειών που δαπανούν υπερβολικά για την έρευνα νέων τεχνολογιών.
Οι βιομηχανίες δομικών υλικών, που ασχολούνται με την ενεργοβόρα διαδικασία παραγωγής τσιμέντου και άλλων υλικών, είχαν ένα μέσο μερίδιο 2,5%. Αυτό θέτει τον τομέα 0,3 ποσοστιαίες μονάδες πάνω από το ευρωπαϊκό μέσο όρο στην ένταση R&D, η οποία υπολογίζεται ως μερίδιο του ΑΕΠ παρά των εσόδων. Τα στοιχεία για τις αυτοκινητοβιομηχανίες δεν προκαλούν έκπληξη, δεδομένου ότι η βιομηχανία βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη για να επιταχύνει την σταδιακή κατάργηση των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης και επενδύει έντονα σε πιο πράσινες εναλλακτικές λύσεις, όπως ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία, plug-in υβρίδια ή οχήματα με υδρογόνο.
Αν εξετάσουμε τις κορυφαίες 10 εταιρίες όσον αφορά την επένδυση σε R&D το 2022, επτά συνδέονταν είτε με το υλικό είτε με το λογισμικό, με την Alphabet, τη Meta, τη Microsoft, την Apple και τη Huawei να δαπανούν μεταξύ €21 δισ. και €37 δισ. Οι υπόλοιπες τρεις θέσεις καταλήφθηκαν από τη Volkswagen (€19 δισ.), τη Roche (€14 δισ.) και τη Johnson & Johnson (€14 δισ.). Οι τεχνολογικοί τομείς έχουν τη μεγαλύτερη ένταση R&D, παρουσιάζοντας μέσες τιμές 20,7% (λογισμικό και υπηρεσίες) και 10% (υλικό και chips). Πόσο από τη δαπάνη τους σε R&D κατευθύνεται προς την αντιμετώπιση των κινδύνων που θέτει η γενετική τεχνητή νοημοσύνη και η αύξηση της χρήσης κέντρων δεδομένων στους στόχους εκπομπών κατά μήκος της παγκόσμιας αλυσίδας εφοδιασμού είναι ασαφές.
You will find more infographics at Statista