Τα ηλεκτρικά οχήματα θα ενισχύσουν την οικονομία της Κίνας, αλλά θα δυσχεράνουν την κερδοφορία και τη χρηματοοικονομική επιχειρησιακή ικανότητα των αυτοκινητοβιομηχανιών, αναφέρει μεταξύ άλλων σε report η Moody’s.
H Moody’s αξιολογεί τη βιομηχανία οχημάτων νέας ενέργειας (NEV) της Κίνας σε A1 αρνητικό, προσδοκά όμως ότι ο κλάδος θα γίνει σημαντικός συνεισφέρων στην οικονομική ανάπτυξη της χώρας μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Εκτός από την ισχυρή εγχώρια ζήτηση για οχήματα NEV και την παγκόσμια προσπάθεια για περιορισμό των εκπομπών άνθρακα, η βιομηχανία απολαμβάνει επιπλέον ώθηση από την κυβερνητική πολιτική υποστήριξη και την ηγετική θέση της Κίνας στην παγκόσμια αλυσίδα αξίας των ηλεκτρικών οχημάτων (EV). Η συνεισφορά των NEV και σχετικών βιομηχανιών στον ονομαστικό ΑΕΠ της Κίνας θα αυξηθεί στο 4,5%-5% έως το 2030 σύμφωνα με το βασικό σενάριο της Moody’s.
Οι εκτιμήσεις της Moody’s βασίζονται στην αυξανόμενη ζήτηση για Νέα Ηλεκτρικά Οχήματα (NEVs) και υποδομή φόρτισης στην εγχώρια αγορά, τα οικονομικά πλεονεκτήματα της Κίνας στην κατασκευή NEVs και μπαταριών, καθώς και μια σειρά δημόσιων πολιτικών που υποστηρίζουν τον τομέα και τις συναφείς βιομηχανίες.
Η Κίνα επικεντρώνεται στα NEVs ως έναν από τους παραγωγικούς τομείς υψηλής απόδοσης, προκειμένου να αντισταθμίσει τους ασθενέστερους τομείς της οικονομίας, όπως ο τομέας των ακινήτων». Η αυξανόμενη ζήτηση και η εκτεταμένη ικανότητα παραγωγής θα τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη του τομέα των NEVs με την υποστήριξη των πολιτικών. Η αύξηση της κυκλοφορίας οχημάτων λόγω της αστικοποίησης, η αύξηση των επιπέδων εισοδήματος καθώς και η καλύτερη προσιτότητα των NEVs θα τροφοδοτήσουν τη ζήτηση.
Φοροαπαλλαγές και άλλες πολιτικές θα ενθαρρύνουν τις αγορές και την παραγωγή NEVs. Η ηγετική θέση της Κίνας στην παγκόσμια αλυσίδα αξίας για την κατασκευή μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων θα τη βοηθήσει επίσης να εξυπηρετήσει την αυξανόμενη ζήτηση.