Σε αντίθετη τροχιά κινούνται Boeing και Airbus όσον αφορά το πρόγραμμα παραδόσεων, καθώς τα προβλήματα ποιότητας σε αεροσκάφη της αμερικανικής εταιρίας την αναγκάζουν να αλλάξει τα δεδομένα στην παραγωγή, αυξάνοντας το κόστος και μειώνοντας την παραγωγικότητα.
Οι παραδόσεις εμπορικών αεροσκαφών της Boeing υποχώρησαν τους πρώτους τρεις μήνες του έτους. Ο αμερικανικός κατασκευαστής αεροσκαφών παρέδωσε μόλις 83 αεροπλάνα το τρίτο τρίμηνο, από 130 το ίδιο τρίμηνο του περασμένου έτους. Στο μεταξύ, ο μοναδικός σημαντικός ανταγωνιστής της, η Airbus καταγράφει αύξηση στο 1ο τρίμηνο, έχοντας παραδώσει 142 αεροπλάνα, έναντι 127 του πρώτου τριμήνου του 2023.
Η Boeing έχει βυθιστεί σε μια σειρά ζητημάτων ασφάλειας από την αρχή του έτους, μετά από μια έκρηξη στον αέρα σε αεροσκάφος 737 MAX 9 της Alaska Airlines τον Ιανουάριο. Αυτό οδήγησε σε επιβράδυνση της παραγωγής για την εταιρεία των ΗΠΑ, η οποία πλέον περιορίζεται στην παραγωγή 38 από τα 737 αεροπλάνα το μήνα μέχρι να καταστεί σαφές ότι οι διαδικασίες ποιότητας και ασφάλειας τηρούνται σωστά, σύμφωνα με τη συμβουλή της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA). Η Boeing έχει επιβραδύνει την παραγωγή ακόμη και κάτω από αυτό το όριο, με τον Chief Financial Officer της εταιρείας, Brian West, να δηλώνει ότι μόλις η εταιρία διορθώσει τα εσωτερικά προβλήματα ποιότητας, θα αυξήσει την παραγωγή, αναμένοντας να δει βελτίωση των στοιχείων στο δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Πριν από το 2019, η Boeing κρατούσε σταθερά τα σκήπτρα των παραδόσεων, αλλά αυτό άλλαξε μετά τις δύο θανατηφόρες συντριβές 737 MAX 8 το 2018 και το 2019 και την επακόλουθη προσωρινή διακοπή της παραγωγής του μοντέλου. Ενώ ήταν η ίδια οικογένεια, αυτά ήταν διαφορετικά αεροπλάνα από εκείνα που εμπλέκονται στα πιο πρόσφατα περιστατικά και προκλήθηκαν από διαφορετικά ζητήματα.
Όπως δείχνει το παρακάτω διάγραμμα και οι δύο εταιρίες είδαν κάμψη στις παραδόσεις το 2020 με την πανδημία του Covid.
Πολύ δύσκολη η αλλαγή τύπου αεροσκάφους για αεροπορικές εταιρίες
Η Boeing και η Airbus είναι οι δύο σημαντικότεροι ανταγωνιστές στον κόσμο όσον αφορά την κατασκευή εμπορικών αεροπλάνων. Ενώ υπάρχουν άλλοι κατασκευαστές, παράγουν πολύ μικρότερο αριθμό αεροσκαφών από οποιονδήποτε από αυτούς τους δύο γίγαντες. Σε ρεπορτάζ του CNN, η Άλισον Μόροου εξηγεί ότι εφόσον οι πιλότοι εκπαιδεύονται είτε σε λειτουργικά συστήματα Boeing είτε σε Airbus, είναι δύσκολο για τις αεροπορικές εταιρίες να αλλάξουν αεροπλάνο. Καθώς λίγες εταιρίες έχουν την ικανότητα να παράγουν μεγάλα αεροσκάφη, τόσο η Airbus όσο και η Boeing συνεχίζουν να έχουν μεγάλο αριθμό παραγγελιών (8.598 στο τέλος του 2023 για την Airbus· 5,591 στα τέλη Μαρτίου για την Boeing).
You will find more infographics at Statista