Δραματική κάμψη σημείωσαν οι διελεύσεις πλοίων από τη Διώρυγα του Σουέζ τον Μάρτιο σύμφωνα με στοιχεία του PortWatch του ΔΝΤ, με τις επιπτώσεις στην οικονομία της Αιγύπτου να θεωρούνται τεράστιες.
Ο όγκος διαμετακόμισης στην Ερυθρά Θάλασσα μειώθηκε κατά 64% ετησίως τον Μάρτιο
Η θαλάσσια ναυτιλία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ έχει μειωθεί περαιτέρω, με τον εκτιμώμενο όγκο διαμετακόμισης να έχει μειωθεί κατά 64% ετησίως τον Μάρτιο και 55% ετησίως το πρώτο τρίμηνο (Διάγραμμα 1). Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ο αριθμός των εμπορικών πλοίων που διέρχονται από τη Διώρυγα του Σουέζ μειώθηκε κατά 45 τοις εκατό ετησίως (Διάγραμμα 2). Η μείωση προήλθε κυρίως από την κυκλοφορία δεξαμενόπλοιων, η οποία μειώθηκε κατά 50% ετησίως.
Συνολικά, ο όγκος ναυτιλίας που αντιστοιχεί στο 2 τοις εκατό του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου το 2023 έχει εκτραπεί μακριά από την Ερυθρά Θάλασσα από τότε που ξεκίνησε η αλλαγή δρομολογίου στα μέσα της Δεκεμβρίου (που ισοδυναμεί με περίπου 2.900 πλοία που μεταφέρουν περίπου 250 εκατομμύρια μετρικούς τόνους εμπορευμάτων).
Εν τω μεταξύ, οι όγκοι διέλευσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας αυξήθηκαν κατά 76 τοις εκατό ετησίως κατά το 1ο τρίμηνο του 2024 (Διάγραμμα 3), όπου τα πλοία έχουν εκτραπεί για να αποφύγουν την Ερυθρά Θάλασσα. Κατά το πρώτο τρίμηνο του έτους, ο ετησίως αριθμός κλήσεων δεξαμενόπλοιων και διαμετακόμισης φορτίου αυξήθηκε κατά 102 τοις εκατό και 79 τοις εκατό, αντίστοιχα (Διάγραμμα 4).
Διαγράμματα 1 και 2: Όγκοι διέλευσης και κλήσεις διέλευσης μέσω της διώρυγας του Σουέζ.
Διαγράμματα 3 και 4: Όγκοι διέλευσης και κλήσεις διέλευσης γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας
Σημειώσεις: Τα γραφήματα παρέχουν εκτιμήσεις υψηλής συχνότητας των κλήσεων διαμετακόμισης και των όγκων διέλευσης σε θαλάσσιες διώρυγες. Οι εκτιμήσεις βασίζονται σε ημερήσια δεδομένα θέσης/κίνησης σκάφους που λαμβάνονται από δορυφόρο, διαθέσιμα έως τις 31 Μαρτίου 2024.