Done business χαρακτηρίζουν παράγοντες της χρηματιστηριακής αγοράς το placement του Ελ. Βενιζέλος, καθώς η προσφορά καλύφθηκε σε ελάχιστο χρόνο και πλέον τρέχει η… υπερκάλυψη.
Δεδομένη θεωρείται πλέον η διανομή του συνόλου των μετοχών του ΤΧΣ, με συνεπακόλουθο μηδενισμό της συμμετοχής του στο Ελ. Βενιζέλος, καθώς η ζήτηση τρέχει με υψηλές ταχύτητες.
Σύμφωνα με τραπεζικούς κύκλους το επενδυτικό ενδιαφέρον μόλις την πρώτη μέρα ήταν τόσο μεγάλο που εκτιμούν ότι θα επιτευχθεί η διαμόρφωση της μετοχής στο άνω όριο του εύρους στο 8,2 ευρώ ανά μετοχή.
Μετά την ολοκλήρωση του placement θα αλλάξει πλήρως το επενδυτικό roaster και οι μετοχικές ισορροπίες στον ΔΑΑ. Αυτό που προκαλεί προβληματισμό στην αγορά είναι το πολύ περιορισμένο free float.
Το business plan
Η διοίκηση και οι επενδυτικές σχέσεις παρουσίασαν το επενδυτικό πλάνο σε κλειστή εκδήλωση στο Μουσείο Ακρόπολης όπου αναλύθηκαν βασικά στοιχεία του σχεδιασμού που θα υλοποιηθεί σε τρεις φάσεις έως το 2050.
Η πρώτη φάση έως το 2028 περιλαμβάνει επενδύσεις 700 εκατ. ευρώ και προβλέπει την επέκταση του terminal όπως και των χώρων στάθμευσης. Υπολογίζεται ότι με αυτές το Βενιζέλος θα μπορεί να εξυπηρετεί 33 εκατ. επιβάτες.
Η δεύτερη φάση έως το 2033, προβλέπει επενδύσεις ύψους 650 εκατ. ευρώ για περαιτέρω επέκταση των terminals και των χώρων στάθμευσης. Υπολογίζεται ότι θα μπορούν να εξυπηρετούνται 40 εκατ. επιβάτες.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο, όπως προκύπτει από το ενημερωτικό αφορά στα έσοδα από την λειτουργία-διαχείριση των χώρων στάθμευσης που φτάνουν στο 12,1% των εσόδων.
Παράλληλα και σε ορίζοντα της τρίτης φάσης προβλέπονται επενδύσεις περιβαλλοντικού χαρακτήρα προκειμένου ο φορέας να εμφανίζει μηδενικό αποτύπωμα εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου.