Το υψηλό κόστος διαβίωσης, οι τιμές των ξενοδοχείων Αττικής και Αργοσαρωνικού, καθώς και η έλλειψη συνδυασμένων δυνατοτήτων, οδήγησαν στη διάψευση των προσδοκιών για εκτίναξη πληροτήτων στα ξενοδοχεία.
Η συνοπτική εικόνα θέλει τον αστικός τουρισμός της Αττικής να έχει πιάσει ταβάνι και να υποχωρεί και τους τουρίστες, είτε αυτόνομα, είτε μέσω μεγάλων τουριστικών γραφείων να στρέφονται σε άλλες αγορές, εκτός Ελλάδας.
Καθίζηση σημείωσαν οι πληρότητες των ξενοδοχείων τον Ιούλιο στην Αθήνα και τα έσοδα. Σύμφωνα με την ΕΞΑΑΑ και την GBR Consulting.
Μπορεί η πληρότητα στο δίμηνο Μάϊος – Ιούνιος 2023 να έκλεινε την ψαλίδα 2023 – 2019, ωστόσο το 10% των καταλυμάτων τον στα Αθηναϊκά ξενοδοχεία έμεινε άδειο. Τα ποσοστά προκαλούν έκπληξη και ανησυχία, καθώς η πληρότητα των Αθηναϊκών ξενοδοχείων ενισχύθηκε οριακά, μόλις κατά 0,2%, τον Ιούλιο του 2023 έναντι του Ιουλίου 2022 ενώ παρέμεινε σε αρνητικά επίπεδα -0,5% έναντι του Ιουλίου του 2019.
Δυσμενέστερη είναι η εικόνα στο 7μηνο του 2023, με την μέση πληρότητα να κυμαίνεται στο 75,4% αυξημένη κατά 19,2% σε σύγκριση με την πληρότητα της αντίστοιχης περιόδου του 2022, που ήταν μετά από κλειστή οικονομία, -2,1% σε σύγκριση με το 2019.
Έριξαν τις τιμές αλλά ήταν αργά
Τα ανάλογα ισχύουν και για την μέση τιμή δωματίου οποία από 175,83 ευρώ τον Ιούνιο 2023, έπεσε στα 165,94 ευρώ τον Ιούλιο 2023, αλλά και για το έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο που από 163,79 ευρώ τον φετινό Ιούνιο, έπεσε στα 148,30 ευρώ τον Ιούλιο 2023.
Ο Αύγουστος δεν θα φέρει χαμόγελα όπως όλα δείχνουν για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία ενώ παραμένει άγνωστο αν η εικόνα θα μεταβληθεί τον Σεπτέμβριο. Οι τουρίστες σύμφωνα με την εικόνα που παρουσιάζει η Ευρώπη στρέφονται προς προορισμούς που δεν κοστίζουν “ο κούκος για αϊδόνι”, προς προορισμούς που τα logistics όλων των επιπέδων είναι αποτελεσματικά, ενώ προσφέρουν συνδυαστικές δραστηριότητες που αυξάνουν την απόδοση.
Από την άλλη οι μεγάλοι tour operators στα φυλλάδια τους που διανέμουν στα μεγάλα πολυκαταστήματα της Ευρώπης προωθούν νέες χώρες των οποίων η οικονομία τώρα αναπτύσσεται και παρέχουν εξίσου πολύ καλές υπηρεσίες με άλλες χώρες, όπως και αξιοθέατα.
Φαίνεται ότι ούτε ο ψηφιακός μετασχηματισμός των ξενοδοχείων ούτε η πολυτέλεια είναι πανάκεια, όπως διαφημίζονταν…