Τέλος εποχής για τη γερμανική αλυσίδα MediaMarkt στην Ελλάδα, καθώς μετά την εξαγορά από τα Public του ομίλου του Πάνου Γερμανού, τώρα κατεβάζουν και ταμπέλες και μετονομάζονται σε Public + Home.
Η κίνηση είχε προαναγγελθεί, στο πλαίσιο της διοικητικής και λειτουργικής αναδιάρθρωσης του ομίλου των Public, στο πλαίσιο της νέας στόχευσης και της προσπάθειας η εταιρία ισχυροποιήσει τη θέση και το σήμα της και να εκμεταλλευτεί σε πλήρη έκταση τις οικονομίες κλίμακος.
Ετσι, έπειτα από ένα διάστημα όπου στα καταστήματα MediaMarkt είχε προστεθεί και το σήμα Public, πλέον τα καταστήματα ονομάζονται Public + home προκειμένου να είναι κατανοητό στο καταναλωτικό κοινό ότι διαθέτουν και οικιακές συσκευές.
Τα καταστήματα MediaMarkt σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Λάρισα και Ρόδο έχουν ήδη μετονομαστεί σε Public + home, διαθέτοντας δηλαδή οικιακές συσκευές αλλά και τα προϊόντα που είχαν τα Public (βιβλία, προϊόντα τεχνολογίας, παιχνίδια κ.ά.), ενώ από την 1η Σεπτεμβρίου θα πάψει στην πραγματικότητα να λειτουργεί ως αυτόνομο ηλεκτρονικό κατάστημα το mediamarkt.gr και θα μεταφερθεί στο Public.gr.
Οι κινήσεις αυτές περιλαμβάνονταν εξ αρχής στο deal που υπέγραψε η Public για την εξαγορά της εν Ελλάδι θυγατρικής της MediaMarkt.
Μπουρλάς: Εξειδίκευση και εμπειρία
Ο Ρόμπυ Μπουρλάς δήλωσε: «Η πλήρης απορρόφηση της MediaMarkt και η μετατροπή των καταστημάτων της σε Public + home είναι ιστορική στιγμή για το εγχώριο λιανεμπόριο. Είμαστε περήφανοι που όχι μόνο ενσωματώσουμε το σύνολο των προϊόντων και υπηρεσιών MediaMarkt στα Public, αλλά κυρίως των ανθρώπων της, που έχουν υψηλή τεχνογνωσία και αγάπη για τον πελάτη. Τα νέα μας καταστήματα φέρνουν ένα ασύγκριτο συνδυασμό εξειδίκευσης και εμπειρίας που θα το αντιληφθεί κάποιος όταν τα επισκεφθεί».
Το Timeline
Η πορεία των Γερμανών στο ελληνικό εμπόριο ξεκίνησε το 2005 με τη MediaMarkt, ακολούθως το 2008 εμφανίστηκε η Saturn.
Το 2011 η MediaMarkt απέκτησε τα τρία από τα πέντε συνολικά καταστήματα της Saturn στην Ελλάδα και τα δύο εναπομείναντα διέκοψαν τη λειτουργία τους.
Το 2019 η MediaMarkt -πλέον- συμφώνησε με την Olympia του Πάνου Γερμανού -στην οποία ανήκουν τα Public, να δημιουργήσουν νέο εταιρικό σχήμα, στο οποίο οι Γερμανοί θα ήλεγχαν το 25% με την εισφορά της ελληνικής θυγατρικής και η Olympia το 75% εισφέροντας τα Public. Αυτή ήταν η πρώτη πράξη της εξαγοράς. Αρχικά, η τότε διοίκηση της Olympia και των Public είχε αποφασίσει να διατηρήσει και τα δύο σήματα.
Η στρατηγική αυτή άλλαξε ως αποτέλεσμα διοικητικών αλλαγών και στις δύο εταιρίες του Πάνου Γερμανού. Έτσι, ο όμιλος Olympia απέκτησε το 98% του κοινοπρακτικού σχήματος, ενώ κάποια καταστήματα λειτούργησαν και με τα δύο σήματα, Public – MediaMarkt.
Καθώς τα δεδομένα άλλαξαν, η πίεση των Γερμανών για πλήρη αποεπένδυση από την Ελλάδα, ώστε να περιορίσουν το ρίσκο είχε ενταθεί, ενώ πολλά από τα βήματα περιλαμβάνονταν στους όρους του αρχικού deal.