Προσπάθεια να γυρίσει σελίδα κάνει η Lavipharm, με αλλαγές στη διοίκηση, νέα projects και οικοδομώντας εμπιστοσύνη με τράπεζες και επενδυτές επιχειρεί να επανεφεύρει εαυτόν και να δημιουργήσει νέες προοπτικές.
Η νέα διοίκηση, υπό τον Τηλέμαχο Λαβίδα, φαίνεται πάντως να επιτυγχάνει τους στόχους στον οδικό χάρτη που έχει θέσει, καθώς πρώτα ολοκλήρωσε επιτυχώς την αμκ των 62 εκατ. και ακολούθως -μετά από μια δεκαετία υπό επιτήρηση- η εταιρία επέστρεψε στην κύρια αγορά του Χρηματιστηρίου, Οι πρώτες ενδείξεις του come back μάλιστα είναι θετικές, καθώς η μετοχή δείχνει να προσπαθεί να ακολουθήσει την υπόλοιπη αγορά, έστω και με καθυστέρηση.
Σε επίπεδο business story, πολλά υποσχόμενο είναι το project της φαρμακευτικής κάναβης, μέσω της συνεργασίας με την TikumOlam του ομίλου του Βασίλη Μηλιώνη. Οι προσδοκίες είναι τόσο υψηλές με τη διοίκηση να προσδοκά έως και διπλασιασμό της κεφαλαιοποίησης στις αρχές του 2024, όταν θα ξεκινήσει η κυκλοφορία του νέου προϊόντος.
Ήδη, μέσα σε ένα χρόνο και από τη στιγμή που αποφασίστηκε η αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, η κεφαλαιοποίηση της εισηγμένης έχει σχεδόν διπλασιαστεί, ενώ δείχνει να έχει σταθεροποιηθεί σε επίπεδα άνω των 100 εκατ.
Το business plan προβλέπει εμπροσθοβαρή αναδιάρθρωση δραστηριοτήτων. Ειδικότερα, η Lavipharm, έχει ήδη δρομολογήσει επενδύσεις στο R&D ε στόχο να λανσάρει στην αγορά 6 νέα προϊόντα. Από αυτά ξεχωρίζει το προϊόν φαιντανύλης. Σε αυτό η διοίκηση εντοπίζει το πολύ χαμηλό κόστος παραγωγής και άρα το σημαντικό περιθώριο κέρδους. Επίσης, δίνεται έμφαση στην ενίσχυση και το fine tuning των δικτύων διανομής, ιδιαίτερα ενόψει τη κυκλοφορίας των προϊόντων φαρμακευτικής κάναβης.
Οι πυλώνες του business plan
Ειδικότερα οι τέσσερις πυλώνες είναι οι εξής:
- Προώθηση του διαδερμικού προϊόντος (patch) χορήγησης της δραστικής ουσίας κλονιδίνης για την αντιμετώπιση της υψηλής αρτηριακής πίεσης (Catapresan TTS),
- συνεργασία με την εταιρεία γενοσήμων Zentiva για την προώθηση στην αγορά φαρμακευτικών προϊόντων
- στρατηγική συνεργασία με την Tikun Europe –που διατηρεί εργοστάσιο παραγωγής φαρμακευτικής κάνναβης στην Κόρινθο– για τη διανομή των προϊόντων στην ελληνική αγορά.
- Επενδύσεις στο R&D για την ανάπτυξη και την προώθηση 6 νέων προϊόντων
Με αυτό το business plan η διοίκηση επιχειρεί να πείσει τράπεζες και επενδυτές τόσο για για τις βραχυχρόνιες όσο και μεσοπρόθεσμες προοπτικές της εταιρίας. Μέχρι στιγμής, οι κινήσεις του Τηλέμαχου Λαβίδα -αν και αρχικά αντιμετωπίστηκαν με σκεπτικισμό- εν τέλει είχαν θετικό αντίκτυπο στην αγορά, όπως καταγράφεται στην εξέλιξη της τιμής της μετοχής.
Με βάση τις προβλέψεις, ο κύκλος εργασιών από τα 45,8 εκατ. του 2021 και τα 52,1 εκατ. του 2022 θα κυμανθεί στα 59,7 εκατ. φέτος, στα 80,7 εκατ. το επόμενο έτος, στα 95,1 εκατ. το 2025 και στα 112,5 εκατ. το 2026. Για το 2023, τα στοιχεία δείχνουν ότι η υπέρβαση των προβλέψεων είναι… εντός στόχων.
Οι πωλήσεις
Ειδικότερα, σύμφωνα με τις προβλέψεις οι πωλήσεις θα βασίζονται πρωτίστως στο Capapresan, ακολούθως στα γενόσημα της Zentiva, ενώ δυναμική να κυριαρχήσει έχει η φαρμακευτική κάναβη. Τα έξι προϊόντα που θα βγουν από το R&D θα έχουν συνδυαστικά αντίστοιχη συμμετοχή.
Η διάρθρωση αυτή βέβαια, στόχο έχει να καταδείξει την ισόρροπη και risk oriented προσέγγιση της νέας διοίκησης, η οποία επιδιώκει αρχικά αύξηση χρηματορροών με περιοσμένο κόστος, γι΄ αυτό και εστιάζει στη διανομή. Προοδευτικά, το focus στρέφεται στην εσωτερική ανάπτυξη, με στόχο διευρυμένα περιθώρια κέρδους και risk-redundant solution. Όπερ σημαίνει ότι το πλάνο έχει βασικό αποδέκτη τις τράπεζες από τις οποίες προσδοκά χρηματοδότηση και μια νέα σχέση εμπιστπσύνης.
Ήδη, η γραμμή παραγωγής της φεντανύλης λειτουργεί στο 100% της δυναμικότητάς της (προγραμματίζεται να λειτουργήσει και τον Αύγουστο) καθώς η προσφορά δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τη ζήτηση από το εξωτερικό.