• Τελευταία
  • Trending
  • All
Ο αρκτικός δρόμος του μεταξιού και τρεις ακόμα διάδρομοι για πλοία

Ο αρκτικός δρόμος του μεταξιού και τρεις ακόμα διάδρομοι για πλοία

16 Ιουνίου 2023

Επικοινωνία φον ντερ Λάιεν – Τραμπ για παράταση και… ταγκό

25 Μαΐου 2025

Underdog: Πάει για κλείσιμο το Attica TV – Τα πολιτικά και επιχειρηματικά σενάρια

25 Μαΐου 2025

Οι Ουκρανοί προσπάθησαν να ρίξουν το ελικόπτερο του Πούτιν με drones

25 Μαΐου 2025

Οι 7 πιθανοί διάδοχοι του Τραμπ το 2028 και δύο twists…

25 Μαΐου 2025

Πίσω από τη μεγαλύτερη ανταλλαγή αιχμαλώτων Ρωσίας – Ουκρανίας

25 Μαΐου 2025
Η οικονομική ατζέντα της εβδομάδας

Week ahead: Τα πρακτικά της Fed, ο πληθωρισμός στην Ευρώπη και τα στοιχεία από την Ασία

25 Μαΐου 2025

Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

25 Μαΐου 2025
Weather Alert, Έκτακτο Δελτίο Καιρού

ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

25 Μαΐου 2025
Στεγνώνουν και στραγγίζουν το Χ.Α: Οι κίνδυνοι ξανά στο ραντάρ

Αγορές: Ο φόβος φυλάει τα έρμα – Τραμπ, Nvidia, Fed στο επίκεντρο

25 Μαΐου 2025

Ο Τραμπ προσπαθεί να “στραγγαλίσει” το Χάρβαρντ

25 Μαΐου 2025

ΕΛΣΤΑΤ: Ανοδικά οι τιμές οικοδομικών υλικών και τον Απρίλιο

24 Μαΐου 2025

Τουρισμός Εμπειρίας: Το νέο οικονομικό frontier

24 Μαΐου 2025

Δικαστική νίκη Χάρβαρντ κατά Τραμπ για την εγγραγή ξένων φοιτητών

23 Μαΐου 2025

Beta Weekender: Οι δασμοί έβαλαν τέλος στο ράλι

23 Μαΐου 2025

Η ΕΕ δεν σφίγγει το χαλινάρι στους τραπεζίτες… για να αντέξουν τον Τραμπ

23 Μαΐου 2025

Οι εισαγωγές των ΗΠΑ και της ΕΕ από την Κίνα βουλιάζουν

23 Μαΐου 2025
ναρκοπέδιο

Η κυβέρνηση οδηγεί σε ναρκοπέδιο ΜμΕ και ασφαλιστικές με την υποχρεωτική ασφάλιση

23 Μαΐου 2025
Το κτίριο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής

Η Ευρώπη θα μιλήσει μετά τις 18:00 για τους δασμούς Τραμπ

23 Μαΐου 2025

Νέος εκβιασμός Τραμπ σε ΕΕ με 50% δασμούς και στην Apple με 25%

23 Μαΐου 2025

Επιχειρηματικότητα και καινοτομία στο επίκεντρο του πρώτου ΟΠΑΠ Forward TALKS

23 Μαΐου 2025
A businessman stands at a border checkpoint at night, with flashing lights highlighting the significance of digital trade and evolving economic regulations in a global context.

Οι κρίσιμες ημερομηνίες για το β εξάμηνο του 2025

23 Μαΐου 2025

OB Streem: Νέος Διευθύνων Σύμβουλος ο Θρασύβουλος Θ. Μακιός

23 Μαΐου 2025
  • CM’s Asia Power Index by Lowy Institute
  • Live εικόνα του Covid 19 στην Ελλάδα και τον κόσμο
Κυριακή, 25 Μαΐου, 2025
Crisismonitor.gr
  • Είσοδος
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Crisismonitor.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική Spotlight

Ο αρκτικός δρόμος του μεταξιού και τρεις ακόμα διάδρομοι για πλοία

Η άνοδος της θερμοκρασίας και η απόψυξη του θαλάσσιου πάγου θα μπορούσαν σύντομα να επιτρέψουν την επέκταση των θαλάσσιων διαδρομών μέσω της περιοχής της Αρκτικής

Statistics DepartmentΑπόStatistics Department
16 Ιουνίου 2023
Στις On the Radar, Spotlight, The Wire
Χρόνος ανάγνωσης1 mins read
24 1
0
Ο αρκτικός δρόμος του μεταξιού και τρεις ακόμα διάδρομοι για πλοία

Ο αρκτικός δρόμος του μεταξιού και τρεις ακόμα διάδρομοι για πλοία

68
SHARES
Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInEmail this article

Η άνοδος της θερμοκρασίας και η απόψυξη του θαλάσσιου πάγου θα μπορούσαν σύντομα να επιτρέψουν την επέκταση των θαλάσσιων διαδρομών μέσω της περιοχής της Αρκτικής σε ορισμένες περιόδους του έτους.

Οι πολικές δυνάμεις που επιδιώκουν να επωφεληθούν όχι μόνο από τις βραχυπρόθεσμες ναυτιλιακές λωρίδες αλλά και τους φυσικούς πόρους που υπάρχουν εκεί, προσβλέπουν σε αυτόν τον γεωπολιτικά στρατηγικό χώρο, με τη Ρωσία και επίσης την Κίνα, η οποία είναι μέρος του Αρκτικού Συμβουλίου και ένα αυτοπροσδιοριζόμενο «σχεδόν Αρκτική κράτος», έχοντας γίνει δύο από τους πιο εξέχοντες παίκτες στην περιοχή.

Σχετικάθέματα

2η Drydockers Regatta: Μια γιορτή ιστιοπλοΐας, δικτύωσης και βιωσιμότητας

16 Μαΐου 2025
Ο συνωστισμός στο Σουέζ από το διάστημα

Αίγυπτος: Εκπτώσεις στη Διώρυγα του Σουέζ για να επανέλθει η κίνηση

13 Μαΐου 2025

Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο στην Εύβοια

2 Μαΐου 2025

Επί του παρόντος, η κύρια ναυτιλιακή διαδρομή μεταξύ Ασίας και Ευρώπης περνά από την Κίνα στο Ρότερνταμ μέσω της Διώρυγας του Σουέζ.
Όμως, τα προβλήματα της διαδρομής αποκαλύφθηκαν το 2021, όταν το πλοίο Ever Given απέκλεισε τη διέλευση, διακόπτοντας την κυκλοφορία για 7 ημέρες. Καθώς η διεθνής κοινότητα αναγκάστηκε να αναζητήσει διεξόδους, η αρκτική οδός επανήλθε στο προσκήνιο. Μια νέα διαδρομή μέσω της Αρκτικής θα μπορούσε να εξοικονομήσει χρόνο για τη μεταφορά εμπορευμάτων.

Το 2018, το Πεκίνο κυκλοφόρησε μια λευκή βίβλο σχετικά με το πώς η Κίνα θα μπορούσε να επεκτείνει την πρωτοβουλία Belt and Road στην περιοχή της Αρκτικής, προτείνοντας ότι οι παράγοντες της αρκτικής θα μπορούσαν να συνεργαστούν για τη συνδεσιμότητα και την οικονομική και κοινωνική ανάπτυξη, συμπεριλαμβανομένης της εξερεύνησης και εκμετάλλευσης πόρων όπως το πετρέλαιο, το φυσικό αέριο και τα ορυκτά, καθώς και για την επιστημονική έρευνα για τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής στην περιοχή.

Σύμφωνα με την Deutsche Welle, οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν για το τι σημαίνει αυτό, ενώ η Ρωσία καλοβλέπει την πρωτοβουλία, καθώς θα ενισχύσει το γεωπολιτικό και γεωοικονομικό της αποτύπωμα.

Όπως το παρακάτω διάγραμμα, τέσσερις κύριες θαλάσσιες διαδρομές έχουν εντοπιστεί για να διασχίσουν την Αρκτική: το Βορειοδυτικό Πέρασμα (NWP), η Βόρεια Θαλάσσια Οδός (NSR), η Διαπολική Θαλάσσια Διαδρομή (TSR) και η Διαδρομή της Αρκτικής Γέφυρας (ABR).

Ο βόρειος θαλάσσιος δρόμος συνδέει τις ασιατικές και ευρωπαϊκές οικονομίες και βρίσκεται κυρίως κατά μήκος των ακτών της Ρωσίας. Σύμφωνα με το Silk Road Briefing, μεγάλο μέρος του αρχικού Polar Silk Road θα επικεντρωθεί στο NSR, καθώς θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο και το κόστος της αποστολής αγαθών μεταξύ Ευρώπης και Ασίας έως και 35%.

Στην άλλη πλευρά του βόρειου πόλου, το NWP συνδέει τον Ειρηνικό και τον Ατλαντικό Ωκεανό μέσω του καναδικού αρχιπελάγους. Ενώ και τα δύο έχουν μειωμένη κάλυψη πάγου τα τελευταία χρόνια, εξακολουθούν να μην μπορούν να χρησιμοποιηθούν σταθερά για εμπορική ναυτιλία, καθώς χρειάζονται παγοθραυστικά ακόμη και τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ο περιβαλλοντικός αντίκτυπος

Οι άλλες δύο διαδρομές που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στο μέλλον είναι η Arctic Bridge Route, η οποία συνδέει το λιμάνι Churchill στον Καναδά με το λιμάνι Narvik στη Νορβηγία και το λιμάνι Murmansk στη Ρωσία, καθώς και η Transpolar Sea Route, η οποία θα συνδέει την Βερίγγειο στενό με τον Ατλαντικό Ωκεανό κοντά στο Μούρμανσκ. Σύμφωνα με το Climate Change Post,
σε ένα σενάριο υψηλού επιπέδου κλιματικής αλλαγής, αυτές οι δύο διαδρομές θα μπορούσαν να είναι ανοιχτές για τη ναυτιλία μέχρι τη δεκαετία του 2070.

Από περιβαλλοντική άποψη, παρά το γεγονός ότι τα πλοία καλύπτουν δυνητικά λιγότερα ναυτικά μίλια, η ύπαρξη περισσότερων σκαφών που διασχίζουν την Αρκτική όπου η θερμοκρασία ανεβαίνει ήδη ταχύτερα, θα επιδεινώσει περαιτέρω το λιώσιμο των πάγων. Περισσότερα πλοία θα οδηγούσαν επίσης σε περισσότερη ρύπανση μέσω εκπομπών καθώς και αυξημένη πιθανότητα πετρελαιοκηλίδων.

Infographic: The Polar Silk Road | Statista You will find more infographics at Statista

Σχετικά

Tags: ΑρκτικήΝΑΥΤΙΛΙΑ
Share27Tweet17Share5Send
Statistics Department

Statistics Department

ΣχετικάΆρθρα

The Wire

2η Drydockers Regatta: Μια γιορτή ιστιοπλοΐας, δικτύωσης και βιωσιμότητας

16 Μαΐου 2025
Ο συνωστισμός στο Σουέζ από το διάστημα
The Wire

Αίγυπτος: Εκπτώσεις στη Διώρυγα του Σουέζ για να επανέλθει η κίνηση

13 Μαΐου 2025
The Wire

Ακυβέρνητο φορτηγό πλοίο στην Εύβοια

2 Μαΐου 2025
Επόμενο άρθρο
Close up of stock market trader looking at graph of share prices

Ανοδικά οι ευρωαγορές - Νέο ιστορικό υψηλό για τον DAX

Ρωσικές απειλές ανεβάζουν σε υψηλά διμήνου τα σιτηρά

MostPopular

  • Meteo: 18 ώρες με καταιγίδες από… τώρα! – Που θα χτυπήσουν

    60 shares
    Share 24 Tweet 15
  • ΕΜΥ: Έκτακτο δελτίο – Βροχές και καταιγίδες σήμερα

    55 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Underdog: Πάει για κλείσιμο το Attica TV – Τα πολιτικά και επιχειρηματικά σενάρια

    54 shares
    Share 22 Tweet 14
  • Αγορές: Ο φόβος φυλάει τα έρμα – Τραμπ, Nvidia, Fed στο επίκεντρο

    46 shares
    Share 18 Tweet 12
  • Απαλλάχθηκε με βούλευμα ο Μαρινάκης για το Noor1 – Η υπόθεση

    2050 shares
    Share 820 Tweet 513

Find Us on Facebook

Διαφήμιση
Crisis Monitor logo

Αποκωδικοποιούμε τις Ειδήσεις | Συλλέγουμε Πληροφορίες | Παράγουμε Πληροφόρηση

Το Crisis Monitor είναι το μοναδικό ελληνικό portal Στρατηγικής Πληροφόρησης και Εκτίμησης Κινδύνου. Σκοπός είναι παρέχουμε το φακό ανάλυσης των γεγονότων και τα εργαλεία για τη λήψη αποφάσεων

Information
  • Ποιοί είμαστε
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση Απορρήτου
Road Map
  • The Wire
  • Crisis Zone
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
  • Spotlight

© 2018 Crisis Monitor- All rights Reserved-Designed by Crisis Labs, a Crises Zone Unit

Καλωσήλθατε ξανα!

Εισέλθετε στον λογαριασμό σας

Ξεχάσατε τον κωδικό σας

Ανακτήστε τον κωδικό σας

Συμπληρώστε τις πληροφορίες για να ανακτήσετε τον κωδικό σας

Είσοδος

Add New Playlist

Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα επιτρέψει σε εμάς και στους συνεργάτες μας να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο και να προβάλλουμε (μη) εξατομικευμένες διαφημίσεις. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.

Κάντε κλικ παρακάτω για να δώσετε τη συγκατάθεση ως προς τα ανωτέρω ή για να κάνετε επιμέρους επιλογές. Οι επιλογές σας θα εφαρμοστούν μόνο σε αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας οποιαδήποτε στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της συγκατάθεσής σας, χρησιμοποιώντας τις εναλλαγές στην Πολιτική Cookies ή κάνοντας κλικ στο κουμπί διαχείρισης συγκατάθεσης στο κάτω μέρος της οθόνης.

Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Manage {vendor_count} vendors Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • The Wire
  • Crisis Zone
    • Ελληνική κρίση
    • Trump-effect
    • Τρομοκρατία
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
    • Ελληνοτουρκικά
    • Κυπριακό
    • Κρίση ΗΠΑ-Ρωσίας
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
    • Αγορές
    • Τράπεζες
    • Επιχειρήσεις
  • Spotlight
  • Βαλκάνια

Copyright © 2016-2021 Crisis Monitor | A Crises Zone Unit

Για να συνεχίσετε να διαβάζετε δωρεάν το περιεχόμενο στο Crisismonitor.gr απενεργοποιήστε το πρόσθετό που εμποδίζει την προβολή διαφημίσεων.
Please disable the ad blocker in order to continue viewing free content on Crisismonitor.gr