• Τελευταία
  • Trending
  • All
cyber, cybersecurity

Το πανόραμα του ψηφιακού αλφαβητισμού στην Ελλάδα

30 Δεκεμβρίου 2022

Ταξίδι πολιτισμού και ιστορίας στην Ελλάδα μέσα από τις γυναικείες παραδοσιακές φορεσιές

24 Ιανουαρίου 2023

Υποτροφίες COSMOTE: 30 νέοι φοιτητές ενισχύθηκαν με πάνω από €500.000

24 Ιανουαρίου 2023

Ντέρμπι για την πρόκριση στα Κύπελλα Ελλάδας και Ισπανίας με τις καλύτερες αποδόσεις από το ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ  

24 Ιανουαρίου 2023
Standard and Poors, S&P

Μήνυμα S&P στην κυβέρνηση: Μην ακουμπάτε τις τράπεζες – Θα διανείμουν μερίσματα

24 Ιανουαρίου 2023
Πάνω από τις προβλέψεις η PMI στην Ευρωζώνη

Πάνω από τις προβλέψεις η PMI στην Ευρωζώνη

24 Ιανουαρίου 2023

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το 2nd ΙΝ-HOUSE LAWYERS FORUM

24 Ιανουαρίου 2023

Σημαντικές βροχοπτώσεις στη Μακεδονία

24 Ιανουαρίου 2023

Novasports :Oι «μάχες» των «αιωνίων»

24 Ιανουαρίου 2023
Weather Alert

Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Καταιγίδες μέχρι την Παρασκευή

24 Ιανουαρίου 2023
FRIGOGLASS: Χρονιά ανάκαμψης το 2023;  Ρύθμιση των απαιτήσεων και υποχρεώσεων με ρώσικες τράπεζες 

FRIGOGLASS: Χρονιά ανάκαμψης το 2023;  Ρύθμιση των απαιτήσεων και υποχρεώσεων με ρώσικες τράπεζες 

24 Ιανουαρίου 2023

Μαζικά e-mail για βόμβες σε Ελ. Βενιζέλος και νοσοκομεία

24 Ιανουαρίου 2023
Bitcoin

Η αντίδραση του Bitcoin συνεχίζεται – Που ποντάρουν τώρα οι traders

24 Ιανουαρίου 2023
Επτά άνθρωποι σκοτώθηκαν σε επίθεση με μαζικούς πυροβολισμούς, που εκτυλίχθηκε σε δύο ξεχωριστές σκηνές, στο Half Moon Bay

Mακελειό στην Καλιφόρνια: Εκτέλεσε 7 άτομα σε δύο νηπιαγωγεία

24 Ιανουαρίου 2023
Έριξε πολλή βροχή! 152 χιλιοστά βροχής στην Αριδαία Πέλλας

Έριξε “καρεκλοπόδαρα”! 152 χιλιοστά βροχής στην Αριδαία Πέλλας

24 Ιανουαρίου 2023
Weather Alert, Έκτακτο Δελτίο Καιρού

Καιρός: Καταιγίδες και έντονα φαινόμενα

24 Ιανουαρίου 2023
Ο Βόλοντμιρ Ζελένσκι

Κλυδωνίζεται από σκάνδαλα διαφθοράς ο Ζελένσκι

24 Ιανουαρίου 2023

Τυχερός στη Λάρισα κέρδισε 600.000 ευρώ στο ΤΖΟΚΕΡ με μόλις 3 ευρώ

24 Ιανουαρίου 2023
Η γερμανική κυβέρνηση συνεχίζει να διστάζει να επιτρέψει στους αγοραστές του άρματος μάχης Leopard 2 να στείλουν άρματα στην Ουκρανία.

Ποιές χώρες έχουν αγοράσει Leopard 2 από τη Γερμανία

23 Ιανουαρίου 2023

ΗΠΑ: Πράκτορας του FBI διώκεται γιατί δούλευε για Ρώσο ολιγάρχη

23 Ιανουαρίου 2023
Ο Ταγίπ Ερντογάν

Γιατί ο Ερντογάν στοχοποιεί την Σουηδία

23 Ιανουαρίου 2023
Ζητήματα ασφάλειας ναυσιπλοΐας εγείρει νορβηγική ναυτιλιακή εταιρία η οποία αρνείται να μεταφέρει με τα ferry boat της ηλεκτρικά αυτοκίνητα,

Μπλόκο στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στα σε πλοία

23 Ιανουαρίου 2023

«Αγκαλιά» με τις 1.000 μονάδες και τα υψηλά 8ετίας πλέον το Χ.Α. 

23 Ιανουαρίου 2023
  • CM’s Asia Power Index by Lowy Institute
  • Live εικόνα του Covid 19 στην Ελλάδα και τον κόσμο
Τρίτη, 24 Ιανουαρίου, 2023
Crisismonitor.gr
  • Είσοδος
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • Crisis Zone
  • Sparks of Crisis
  • ΑΜΥΝΑ & ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ
  • Πολιτική & Οικονομία
  • On the Radar
    • Analytics
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Crisismonitor.gr
Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
Αρχική Spotlight

Το πανόραμα του ψηφιακού αλφαβητισμού στην Ελλάδα

Έρευνα χρήσης τεχνολογιών Πληροφόρησης και της Επικοινωνίας της ΕΛΣΤΑΤ

Statistics DepartmentΑπόStatistics Department
30 Δεκεμβρίου 2022
Στις Cyber Security, On the Radar, Spotlight, The Wire
Reading Time: 3 mins read
18 0
0
cyber, cybersecurity
50
SHARES
Share on FacebookShare on TwitterShare on LinkedInEmail this article

Την μεγαλύτερη έρευνα χρήσης τεχνολογίας πληροφόρησης και επικοινωνίας σε νοικοκυριά και ιδιώτες που διεξάχθηκε ποτέ στην Ελλάδα παρουσίασε πρόσφατα η ΕΛΣΤΑΤ.

Οι αλλαγές στη χρήση της τεχνολογίας τα 2 τελευταία χρόνια είναι εμφανέστατες σε σχέση με προηγούμενες περιοδους.

Σχετικάθέματα

Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ_Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας_1982

Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ αναδεικνύει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά

22 Ιανουαρίου 2023

Prosvasis: Online και αυτοματοποιημένη διασύνδεση όλων των εφαρμογών

21 Ιανουαρίου 2023
Hand with ballot and box on Flag of Greece

Δημοσκόπηση Metron: Κυρίαρχη η ΝΔ – Τα στοιχεία που θα κρίνουν τη μάχη

20 Ιανουαρίου 2023

Η πανδημία και ο ψηφιακός μετασχηματισμός του ελληνικου Δημοσίου επέφεραν σημαντική αύξηση στη χρήση των υπολογιστών , της τεχνολογίας και του διαδικτύου.

Στην Έρευνα Χρήσης Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας από Νοικοκυριά και Άτομα ερευνήθηκαν 4.778 ιδιωτικά νοικοκυριά και ισάριθμα μέλη αυτών, σε ολόκληρη την Ελλάδα, με προϋπόθεση την ύπαρξη ενός, τουλάχιστον, μέλους ηλικίας 16 – 74 ετών σε κάθε νοικοκυριό.

ΣΥΝΔΕΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΤΟΙΚΙΑ

Από τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας προκύπτει ότι το 85,5% των νοικοκυριών έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία τους. Σε σύγκριση με το 2012 καταγράφεται αύξηση 59,5% στην πρόσβαση στο διαδίκτυο από την κατοικία. 

ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

  • 8 στους 10 (83,2%) ηλικίας 16 – 74 ετών έκαναν χρήση του διαδικτύου κατά το Α΄ τρίμηνο του 2022.

Καταγράφηκε αύξηση 6,0% σε σύγκριση με το 2021.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, χρήση του διαδικτύου σε τακτική βάση, δηλαδή, τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα, πραγματοποιείται από το 98,5% όσων χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022.

ΛΟΓΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ

Αναφορικά με τους λόγους χρήσης του διαδικτύου, κυριότερη δραστηριότητα είναι η αναζήτηση πληροφοριών για προϊόντα και υπηρεσίες και αφορά τους 9 στους 10 (89,2%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022. 

Οι δραστηριότητες που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη αύξηση, την τελευταία διετία (Α΄ τρίμηνο 2020 – Α΄ τρίμηνο 2022) είναι αυτές που αφορούν σε θέματα υγείας, με πιο σημαντική εκείνη που αφορά στην πρόσβαση online στο ατομικό ιατρικό αρχείο, ακολουθούμενη από το κλείσιμο ραντεβού online με ιατρό

Με την έρευνα συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με την πραγματοποίηση, μέσω διαδικτύου, δραστηριοτήτων εκμάθησης για εκπαιδευτικούς, επαγγελματικούς ή προσωπικούς λόγους. Οι δραστηριότητες αυτές καταγράφουν μείωση κατά το Α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2021, ενώ αύξηση είχε σημειωθεί κατά τη σύγκριση της αντίστοιχης περιόδου του 2021 σε σχέση με το 2020 και του 2020 σε σύγκριση με το 2019.

  • 48,6% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022, παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας (για το σχολείο, Πανεπιστήμιο κ.λπ.),
  • 41,6% παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα για επαγγελματικό λόγο ή για λόγο που σχετίζεται με την εργασία τους και,
  • 19,5% παρακολούθησαν διαδικτυακά σεμινάριο / μάθημα για προσωπικό λόγο (χόμπι κ.ά.).

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ

Με τον όρο Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση (eGovernment) χαρακτηρίζεται, γενικά, η εισαγωγή των Τεχνολογιών Πληροφόρησης και Επικοινωνίας (ΤΠΕ), και κυρίως του διαδικτύου, στη δημόσια διοίκηση και, ειδικότερα, οι νέες διοικητικές πρακτικές, τις οποίες οι τεχνολογίες αυτές εισάγουν.

Η επαφή και η αλληλεπίδραση των πολιτών με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές περιλαμβάνει τη χρήση ιστοτόπων ή εφαρμογών για τη λήψη πληροφοριών, την άσκηση δικαιωμάτων ή την εκπλήρωση υποχρεώσεων στους ακόλουθους τομείς:

  1. Οικογένεια – Διαδικασίες και έκδοση εγγράφων για όλα τα γεγονότα της ζωής.
  2. Υγεία και πρόνοια – Διαδικασίες για την ατομική και δημόσια υγεία, υπηρεσίες για φάρμακα, νοσηλεία και επιδόματα.
  3. Εκπαίδευση – Διαδικασίες για την εγγραφή και φοίτηση σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
  4. Περιουσία και φορολογία – Οδηγίες και υπηρεσίες για τη διαχείριση της περιουσίας και τη φορολογία.
  5. Δικαιοσύνη – Νομοθεσία, δικαστικό σύστημα, έκδοση εγγράφων κ.ά.
  6. Εργασία και ασφάλιση – Εργαλεία και υπηρεσίες για την αναζήτηση εργασίας, την ασφάλιση και τη συνταξιοδότηση.
  7. Επιχειρηματική δραστηριότητα – Υπηρεσίες έναρξης επιχειρηματικής δραστηριότητας κ.ά.
  8. Πολιτισμό, αθλητισμό και τουρισμό – Υπηρεσίες πολιτιστικού περιεχομένου, διαδικασίες για εσωτερικό και εξωτερικό τουρισμό.
  9. Στράτευση – Διαδικασίες για τη θητεία και τις στρατιωτικές σχολές, υπηρεσίες για ένστολους και απόστρατους.
  10. Γεωργία και κτηνοτροφία – Διαδικασίες, επιδοτήσεις και αποζημιώσεις για γεωργική, κτηνοτροφική παραγωγή.

Με την έρευνα καταγράφηκαν οι ενέργειες που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικά οι πολίτες στο πλαίσιο συναλλαγής με δημόσιες υπηρεσίες και αρχές. Περιλαμβάνονται συναλλαγές με δημόσιες υπηρεσίες, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο. Οι βασικότεροι δείκτες που προέκυψαν παρατίθενται ακολούθως:

  • Στον συνολικό πληθυσμό της Χώρας ηλικίας 16 – 74 ετών, περίπου 7 στους 10 (66,4%) έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, για προσωπικούς λόγους. Από τη σύγκριση των στοιχείων αυτών με εκείνα που είχαν συλλεγεί τη χρονική περίοδο Απριλίου 2020 – Μαρτίου 2021 (55,0%), καταγράφεται αύξηση 20,7%. Επισημαίνεται ότι για τον υπολογισμό του ποσοστού της περιόδου Απρίλιος 2020 – Μάρτιος 2021, δεν καταγράφονταν αναλυτικά οι υπηρεσίες και οι ενέργειες που πραγματοποιούνταν στο πλαίσιο χρήσης των υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, όπως στην τρέχουσα έρευνα.
  • Στον πληθυσμό ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησε το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, το ποσοστό όσων έκαναν χρήση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για προσωπικούς λόγους, ανέρχεται σε 79,0%.

Αναλυτικά, τα ποσοστά του πληθυσμού, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, ανά ενέργεια που πραγματοποίησαν, παρουσιάζονται ακολούθως:

  • 45,5% είχαν πρόσβαση σε προσωπικές τους πληροφορίες που υπάρχουν αποθηκευμένες από δημόσιες υπηρεσίες και αρχές (π.χ. πληροφορίες για τη σύνταξή τους, την υγεία τους, την ασφάλισή τους, την εκπαίδευσή τους κ.ά.)
  • 46,7% είχαν πρόσβαση σε πληροφορίες δημόσιων βάσεων δεδομένων ή μητρώων (π.χ. αρχεία Κτηματολογίου, δημόσιες βιβλιοθήκες, αποφάσεις της δημόσιας διοίκησης αναρτημένες στο “Διαύγεια”, νόμους και αποφάσεις αναρτημένα στο Εθνικό Τυπογραφείο, ανοικτά δεδομένα στο data.gov.gr, δεδομένα εμβολιασμού στο emvolio.gov.gr κ.ά.)
  • 60,0% έλαβαν γενικές πληροφορίες αναφορικά με παρεχόμενες υπηρεσίες, ωράριο εργασίας, επιδόματα, δικαιώματα, νόμους, εμβολιασμό ή διενέργεια τεστ για Covid-19 κ.ά.

Το ποσοστό του πληθυσμού που δεν πραγματοποίησε καμία από τις παραπάνω ενέργειες ανέρχεται σε 29,5%.

  • 7 στους 10 (70,2%) «κατέβασαν» ή και εκτύπωσαν επίσημα έγγραφα ή και πρότυπα εγγράφων / φόρμες από ιστοσελίδες ή εφαρμογές δημόσιων υπηρεσιών και αρχών, για προσωπική χρήση. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα για την ενέργεια αυτή αναφέρονται τα πιστοποιητικά οικογενειακής κατάστασης, οι ληξιαρχικές πράξεις, η βεβαίωση εμβολιασμού ή πραγματοποίησης τεστ για Covid-19,

η έκδοση υπεύθυνης δήλωσης / εξουσιοδότησης, η βεβαίωση φορολογικής ενημερότητας, η έκδοση αντίγραφου ποινικού μητρώου, η έκδοση απολυτηρίου Γυμνασίου/Λυκείου, η ασφαλιστική ενημερότητα κ.ά.

  • 6 στους 10 (63,2%) έλαβαν στον προσωπικό τους λογαριασμό επίσημα έγγραφα (πληρωμή φόρου, αντίγραφο ποινικού μητρώου, ληξιαρχικές πράξεις και πιστοποιητικά δημοτολογίου, βεβαίωση εμβολιασμού, αποτέλεσμα rapid test, ειδοποίηση και υπενθύμιση για ραντεβού εμβολιασμού, παραπεμπτικό συνταγογράφησης, αποτέλεσμα πανελλαδικών εξετάσεων κ.ά.) μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής δημόσιας υπηρεσίας ή αρχής.

Ως προσωπικός λογαριασμός θεωρείται το προσωπικό email, το ψηφιακό γραμματοκιβώτιο στη θυρίδα πολίτη (my.gov.gr) ή/και στην Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (my.AADE.gr), το κινητό μέσω SMS που λαμβάνεται, αλλά και εφαρμογές στο κινητό, όπως το myhealth app.

Η επικοινωνία μέσω του προσωπικού λογαριασμού γίνεται ηλεκτρονικά με ασφαλή τρόπο μέσω αποκλειστικού ιστότοπου των δημόσιων υπηρεσιών και αρχών (σύστημα, πύλη) ή μέσω εφαρμογής, και προαπαιτούμενο αποτελεί η αναγνώριση / ταυτοποίηση του χρήστη.

  • 1 στους 2 (53,1%) έκλεισε ραντεβού με δημόσια υπηρεσία μέσω ιστοσελίδας ή εφαρμογής, για προσωπική χρήση. Ως χαρακτηριστικά παραδείγματα αναφέρονται ραντεβού με ΚΕΠ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ, Εφορία (ΑΑΔΕ), με ιατρό του ΕΣΥ σε Μονάδα Πρωτοβάθμιας Μονάδας Υγείας –συμπεριλαμβανομένου του ραντεβού για εμβολιασμό κατά της Covid-19.

Η ηλεκτρονική υποβολή της φορολογικής δήλωσης, αποτελεί ίσως την πιο γνωστή και πιο χαρακτηριστική εξ αποστάσεως επικοινωνία των πολιτών με δημόσια υπηρεσία / αρχή.

  • Περίπου 1 στους 10 (13,7%), ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022 υπέβαλαν, οι ίδιοι, online, τη φορολογική τους δήλωση 

Ένας ακόμη δείκτης προκύπτει από το ποσοστό του πληθυσμού που υποβάλλει ηλεκτρονικά αιτήσεις μέσω ιστοσελίδων ή εφαρμογών δημόσιων υπηρεσιών και αρχών. Τα παραδείγματα έχουν επιλεγεί με τρόπο που να αντικατοπτρίζουν τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες υπηρεσίες, υπηρεσίες οι οποίες σε ένα «ώριμο» σύστημα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης είναι εφικτές διαδικτυακά, και δεν χρειάζεται ο πολίτης να πηγαίνει στις εγκαταστάσεις των δημόσιων υπηρεσιών.

  • 4 στους 10 (41,7%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για επίσημο έγγραφο, πιστοποιητικό, επίδομα ή υπέβαλαν καταγγελία / παράπονο / ένσταση.

Συγκεκριμένα:

6 στους 10 (58,3%) από όσους δεν υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για επίσημο έγγραφο ή πιστοποιητικό και δεν υπέβαλαν καταγγελία / παράπονο / ένσταση δεν το έκαναν επειδή δεν χρειάστηκε να υποβάλλουν αίτηση, καταγγελία κ.λπ. Οι λόγοι που αναφέρθηκαν από όσους χρειάστηκε να υποβάλουν αίτηση,καταγγελία κ.λπ. και δεν υπέβαλαν είναι ότι:

− κάποιος άλλος (λογιστής, φίλος, συγγενής) υπέβαλε την αίτησή τους online (71,6%),

− δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις / δεξιότητες (23,0%),

− ανησυχούσαν για την ασφάλεια των προσωπικών στοιχείων ή των στοιχείων πιστωτικής κάρτας που θα έπρεπε να δώσουν (2,1%) και,

− δεν διέθεταν ηλεκτρονική υπογραφή ή ενεργή ηλεκτρονική ταυτοποίηση (eID) (0,9%).

Με την έρευνα συλλέχθηκαν πληροφορίες και για τα προβλήματα που αντιμετώπισαν όσοι έκαναν, κατά τη χρονική περίοδο Απριλίου 2021 – Μαρτίου 2022, χρήση ιστοσελίδων ή εφαρμογών δημόσιων υπηρεσιών και αρχών ή ακόμη «κατέβασαν» ή εκτύπωσαν επίσημα έγγραφα κ.λπ. Από αυτούς, 8 στους 10 (79,1%) δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, ενώ από όσους αντιμετώπισαν πρόβλημα, 60,7% ανέφερε τεχνικό πρόβλημα κατά τη χρήση της ιστοσελίδας / εφαρμογής, 33,7% δύσκολη χρήση ιστοσελίδας / εφαρμογής

(δεν ήταν φιλικές στο χρήστη / δεν υπήρχαν σαφείς οδηγίες χρήσης κ.λπ.), 7,0% πρόβλημα με τη χρήση της

ηλεκτρονικής υπογραφής ή της ηλεκτρονικής ταυτοποίησης, 5,9% αδυναμία πρόσβασης στην υπηρεσία

μέσω «έξυπνου» κινητού τηλεφώνου ή tablet και 2,5% αδυναμία πληρωμής μέσω ιστοσελίδας / εφαρμογής.

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ

  • 5 στους 10 (53,2%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που έχουν οποτεδήποτε χρησιμοποιήσει, έστω και μία φορά, το διαδίκτυο, πραγματοποίησαν, κατά το Α΄ τρίμηνο του 2022, κάποια ηλεκτρονική αγορά ή παραγγελία αγαθών ή υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου, για προσωπική χρήση. 

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο ποσοστό ένα έτος πριν (58,3%) καταγράφεται μείωση 8,7%, ενώ σε σχέση με το ποσοστό του Α΄ τριμήνου του 2020 (47,8%), δηλαδή, λίγο πριν την έναρξη των πρωτόγνωρων υγειονομικών συνθηκών στη Χώρα, καταγράφεται αύξηση 11,3% (Γράφημα 9).

  • 3 στους 10 (29,7%) 

υπέβαλαν ηλεκτρονικά

αίτηση για να λάβουν

κάποιο επίδομα ή για

να συνταξιοδοτηθούν

  • 3 στους 10 (28,5%)

υπέβαλαν ηλεκτρονικά

αίτηση για να λάβουν

επίσημο έγγραφο ή

πιστοποιητικό

  • 1 στους 30 (3,2%)

υπέβαλαν ηλεκτρονικά

άλλη αίτηση ή

καταγγελία παράπονο

/ ένσταση.

Υπέβαλαν ηλεκτρονικά άλλη αίτηση ή

καταγγελία / παράπονο / ένσταση (π.χ.

καταγγελία στο Συνήγορο του Πολίτη, στη

Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, δήλωση

κλοπής στην αστυνομία κ.ά.)

Υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για να

λάβουν επίσημο έγγραφο ή πιστοποιητικό

(π.χ. οικογενειακής κατάστασης, γέννησης,

συμφώνου συμβίωσης, αντίγραφο άδειας

κυκλοφορίας κ.ά.)

Υπέβαλαν ηλεκτρονικά αίτηση για να

λάβουν κάποιο επίδομα (θέρμανσης,

ανεργίας, παιδιού, φοιτητικό στεγαστικό

επίδομα, υπερηλίκων, γέννησης κ.ά.) ή για

να συνταξιοδοτηθούν κ.λπ.

Αναφορικά με τα άτομα που αγόρασαν ή παρήγγειλαν μέσω διαδικτύου φυσικά προϊόντα (δηλαδή, προϊόντα που δεν είναι σε ψηφιακή μορφή) κατά το Α΄ τρίμηνο του 2022, για προσωπική χρήση 

  • 70,9% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών, αγόρασαν είδη ένδυσης (συμπεριλαμβανομένων αθλητικών ενδυμάτων), είδη υπόδησης και αξεσουάρ (τσάντες, κοσμήματα κ.ά.),
  • 44,8% των ατόμων αγόρασαν φαγητό που διανέμεται (delivery) από εστιατόρια, αλυσίδες ταχυφαγείων, catering κ.λπ.,
  • 33,3% των ατόμων αγόρασαν αθλητικά είδη, εξαιρουμένων των αθλητικών ενδυμάτων και υποδημάτων που συμπεριλαμβάνονται στα είδη ένδυσης και υπόδησης,
  • 31,2% των ατόμων αγόρασαν καλλυντικά, προϊόντα ομορφιάς ή υγείας και,
  • 24,0% των ατόμων αγόρασαν ηλεκτρονικούς υπολογιστές, tablets, κινητά τηλέφωνα και αξεσουάρ αυτών (εκτυπωτές, καλώδια, θήκες, ακουστικά κ.ά.).

Όσον αφορά σε προϊόντα που αγοράζονται σε ψηφιακή μορφή:

  • 15,1% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2022, αγόρασαν ταινίες ή σειρές, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται,
  • 7,2% των ατόμων αγόρασαν μουσική, είτε ως υπηρεσία μετάδοσης (streaming) είτε ως ψηφιακό αρχείο που μεταφορτώνεται,
  • 5,8% των ατόμων αγόρασαν παιχνίδια για κινητά, tablet, Η/Υ ή κονσόλες παιχνιδιών,
  • 5,4% των ατόμων αγόρασαν ηλεκτρονικά βιβλία, online εφημερίδες / περιοδικά.

Αναφορικά με τις υπηρεσίες που αγοράζονται περισσότερο:

  • 26,8% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2022, αγόρασαν εισιτήρια για πολιτιστικά γεγονότα ή αναψυχή (κινηματογράφο, θέατρο, συναυλίες κ.ά.),
  • 25,9% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών αγόρασαν συνδρομές internet ή συνδέσεις κινητής τηλεφωνίας,
  • 17,2% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών αγόρασαν συνδρομή για ηλεκτροδότηση, ύδρευση, φυσικό αέριο κ.λπ.,
  • 9,9% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών αγόρασαν εισιτήρια για αθλητικά γεγονότα.

Με την έρευνα καταγράφηκαν, επίσης, πληροφορίες αναφορικά με την αγορά υπηρεσιών μεταφοράς / μετακίνησης και υπηρεσιών διαμονής, τόσο από επιχειρήσεις όσο και από φυσικά πρόσωπα/ιδιώτες, στο πλαίσιο της συνεργατικής οικονομίας. Οι αγορές των υπηρεσιών αυτών κατέγραψαν αύξηση κατά το Α’ τρίμηνο του 2022 σε σύγκριση με το Α’ τρίμηνο του 2021. Ειδικότερα:

  • 27,9% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών που πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές το Α΄ τρίμηνο του 2022, αγόρασαν υπηρεσίες μεταφοράς / μετακίνησης από επιχειρήσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, όπως ΚΤΕΛ, αστικές συγκοινωνίες, εταιρείες ταξί (συμπεριλαμβανομένης της UBER), αεροπορικές και ακτοπλοϊκές εταιρείες κ.λπ. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2021 (8,7%) καταγράφηκε αύξηση 220,7%.
  • 1,4% των ατόμων αγόρασαν υπηρεσίες μεταφοράς / μετακίνησης από φυσικά πρόσωπα / ιδιώτες μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες ή εφαρμογές. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2021 (0,7%) καταγράφηκε αύξηση 100,0%.
  • 16,9% των ατόμων αγόρασαν υπηρεσίες διαμονής (κατάλυμα) από επιχειρήσεις όπως ξενοδοχεία ή ταξιδιωτικά πρακτορεία. Σε σχέση με το Α΄ τρίμηνο του 2021 (5,0%) καταγράφηκε αύξηση 238,0%.
  • 8,0% των ατόμων αγόρασαν υπηρεσίες διαμονής από φυσικά πρόσωπα / ιδιώτες μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες ή εφαρμογές, όπως Airbnb, Homeaway, ihaHolidays. Σε σύγκριση με το 2021 (2,2%) καταγράφεται αύξηση 263,6%.

ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΤΩΝ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ (IoT)

Με την έρευνα συλλέχθηκαν πληροφορίες αναφορικά με τη χρήση συσκευών και συστημάτων (π.χ. κλιματιστικά, φώτα, κάμερες, συστήματα ασφαλείας, «έξυπνα» ρολόγια, αυτοκίνητα) συνδεδεμένων στο διαδίκτυο ή και μεταξύ τους, προκειμένου, εξ αποστάσεως –από υπολογιστή ή κινητό τηλέφωνο–, να μπορεί κάποιος να ελέγχει τη χρήση τους, να κάνει ρυθμίσεις κ.λπ.

  • 1 στους 10 (13,6%) ηλικίας 16 – 74 ετών, που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022, έχει χρησιμοποιήσει κάποια από τις προαναφερθείσες τεχνολογικά προηγμένες, συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, συσκευές ή συστήματα. Ειδικότερα, ποσοστό 7,0% έχει χρησιμοποιήσει συσκευές και συστήματα για την ασφάλεια της κατοικίας

(συστήματα συναγερμού, ανιχνευτές καπνού, κάμερα ασφαλείας, κλειδαριές πόρτας κ.ά.), ποσοστό 7,0% οικιακές συσκευές όπως ηλεκτρική σκούπα, ρομπότ, φούρνο, καφετιέρα συνδεδεμένες στο διαδίκτυο και ποσοστό 4,4% συσκευές ή συστήματα για την ενεργειακή διαχείριση της κατοικίας (θερμοστάτες, λαμπτήρες κ.ά.).

Σε σχέση με το 2020, καταγράφεται αύξηση 56,3% στο ποσοστό των ατόμων που έκαναν χρήση τέτοιου είδους συσκευών / συστημάτων.

  • Το 86,4% όσων δεν έχουν χρησιμοποιήσει κάποια συνδεδεμένη στο διαδίκτυο συσκευή, γνωρίζουν για την ύπαρξή τους, ωστόσο, 6 στους 10 (60,7%) από αυτούς αναφέρει ότι δεν τις χρειάζεται και 3 στους 10 (27,5%) ότι δεν υπάρχει συμβατότητα με τις συσκευές / συστήματα που διαθέτουν. Υψηλό κόστος αναφέρει το 16,1% αυτών.

Τέλος, αναφέρεται ότι 9 στους 10 (91,0%) από όσους χρησιμοποίησαν κάποια από τις προαναφερθείσες τεχνολογικά προηγμένες, συνδεδεμένες στο διαδίκτυο, συσκευές ή συστήματα δεν αντιμετώπισαν κανένα πρόβλημα, ενώ τα κυριότερα προβλήματα που αναφέρθηκαν είναι η δυσκολία στη χρήση τους (ρύθμιση, εγκατάσταση, σύνδεση, σύζευξη) (5,2%), η δυσκολία σύνδεσης της συσκευής στο διαδίκτυο και η έλλειψη τεχνικής υποστήριξης (3,6%) και τα προβλήματα ασφάλειας («χακάρισμα» συσκευής κ.λπ.) (1,0%).

ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ

Οι πράσινες τεχνολογίες λειτουργούν ως ένας όρος «ομπρέλα» που συνδυάζει την περιβαλλοντική επιστήμη με την πρόληψη μελλοντικών κλιματικών ζημιών ανθρωπογενούς προέλευσης. Με την έρευνα συλλέγονται πληροφορίες αναφορικά με την υιοθέτηση από τους πολίτες «πράσινων» συνηθειών στην καθημερινότητα.

Συγκεκριμένα καταγράφεται η πρακτική που ακολουθείται όταν κάποιος θελήσει να αντικαταστήσει ή να αποσύρει μία συσκευή –κινητό τηλέφωνο, φορητό υπολογιστή ή tablet, επιτραπέζιο ηλεκτρονικό υπολογιστή– που δεν χρησιμοποιεί πλέον

  • Το (21,3%) ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022, άφησαν το κινητό ή «έξυπνο» τηλέφωνό τους στους ειδικούς χώρους ανακύκλωσης ηλεκτρονικών συσκευών ή σε κατάστημα  πώλησης για ανακύκλωση.
  • Το (19,8%) ηλικίας 16 – 74 ετών, άφησαν τον φορητό υπολογιστή ή το tablet τους στους ειδικούς χώρους ανακύκλωσης ηλεκτρονικών συσκευών ή σε κατάστημα πώλησης για ανακύκλωση.
  • Το (15,3%) ηλικίας 16 – 74 ετών, άφησαν τον επιτραπέζιο Η/Υ τους στους ειδικούς χώρους ανακύκλωσης ηλεκτρονικών συσκευών ή σε κατάστημα πώλησης για ανακύκλωση.

Θέμα που, επίσης, σχετίζεται με τις «πράσινες» συνήθειες των πολιτών είναι και το τι θεωρεί κάποιος σημαντικό κατά την αγορά των προαναφερθεισών ηλεκτρονικών συσκευών.

  • Το 36,9% των ατόμων ηλικίας 16 – 74 ετών που χρησιμοποίησαν το διαδίκτυο το Α΄ τρίμηνο του 2022 και αγόρασαν κάποια από αυτές τις συσκευές, θεώρησαν σημαντικό, κατά την πιο πρόσφατη αγορά συσκευής (κινητού τηλεφώνου, laptop, tablet, επιτραπέζιου Η/Υ), τη μεγαλύτερη διάρκεια εγγύησης της συσκευής,
  • το 31,5% την ενεργειακή απόδοση της συσκευής,
  • το 25,2% τον οικολογικό σχεδιασμό της (συμπεριλαμβανομένου του οικολογικού σχεδιασμού και της συσκευασίας) και,
  • το 12,2% τη δυνατότητα που παρέχεται από τον κατασκευαστή ή τον πωλητή για ανακύκλωση της συσκευής.

Ωστόσο, το χαρακτηριστικό που θεωρήθηκε πιο σημαντικό κατά την αγορά ήταν η τιμή της συσκευής (87,9%) και τεχνικά χαρακτηριστικά, όπως η ταχύτητα (χρόνος απόκρισης) και η χωρητικότητα του σκληρού δίσκου (hdd/ssd) ή η ταχύτητα επεξεργαστή (CPU) (75,0%).

 

Σχετικά

Tags: ΔημοσκόπησηΤεχνολογία
Share20Tweet13Share4Send
Statistics Department

Statistics Department

ΣχετικάΆρθρα

Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ_Στάδιο Ειρήνης & Φιλίας_1982
Δελτία Τύπου

Ο Όμιλος ΗΡΑΚΛΗΣ αναδεικνύει την ελληνική πολιτιστική κληρονομιά

22 Ιανουαρίου 2023
Δελτία Τύπου

Prosvasis: Online και αυτοματοποιημένη διασύνδεση όλων των εφαρμογών

21 Ιανουαρίου 2023
Hand with ballot and box on Flag of Greece
Πολιτική & Οικονομία

Δημοσκόπηση Metron: Κυρίαρχη η ΝΔ – Τα στοιχεία που θα κρίνουν τη μάχη

20 Ιανουαρίου 2023
Επόμενο άρθρο

Πάνε να επαναφέρουν το σκάνδαλο των παρακολουθήσεων στη Βουλή

Λαμπερή είσοδος στο 2023 με το κανάλι Novastars με πάνω από 80 ταινίες

MostPopular

  • Nickos Stathopoulos

    Η NOVA θα αποκτήσει τον Alpha από τον Βαρδινογιάννη

    3324 shares
    Share 1329 Tweet 831
  • Μαζικά e-mail για βόμβες σε Ελ. Βενιζέλος και νοσοκομεία

    97 shares
    Share 39 Tweet 24
  • Κλυδωνίζεται από σκάνδαλα διαφθοράς ο Ζελένσκι

    80 shares
    Share 32 Tweet 20
  • Πουλήθηκε η WIND,ποιός ειίναι ο νέος CEO

    156 shares
    Share 62 Tweet 39
  • Έκτακτο δελτίο ΕΜΥ: Καταιγίδες μέχρι την Παρασκευή

    61 shares
    Share 24 Tweet 15

Find Us on Facebook

Διαφήμιση
Crisismonitor.gr

Αποκωδικοποιούμε τις Ειδήσεις | Συλλέγουμε Πληροφορίες | Παράγουμε Πληροφόρηση

Το Crisis Monitor είναι το μοναδικό ελληνικό portal Στρατηγικής Πληροφόρησης και Εκτίμησης Κινδύνου. Σκοπός είναι παρέχουμε το φακό ανάλυσης των γεγονότων και τα εργαλεία για τη λήψη αποφάσεων

Information
  • Ποιοί είμαστε
  • Διαφήμιση
  • Όροι χρήσης και Πολιτική απορρήτου
  • Επικοινωνία
  • Πολιτική Cookies
  • Δήλωση Απορρήτου
Road Map
  • The Wire
  • Crisis Zone
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
  • Spotlight

© 2018 Crisis Monitor- All rights Reserved-Designed by Crisis Labs, a Crises Zone Unit

Κανένα αποτέλεσμα
Δείτε όλα τα αποτελέσματα
  • The Wire
  • Crisis Zone
    • Ελληνική κρίση
    • Trump-effect
    • Τρομοκρατία
  • Πολιτική & Οικονομία
  • Αναδυόμενες Κρίσεις
    • Ελληνοτουρκικά
    • Σκοπιανό
    • Κυπριακό
    • Κρίση ΗΠΑ-Ρωσίας
  • Αμυνα & Διπλωματία
  • On the Radar
    • Αγορές
    • Τράπεζες
    • Επιχειρήσεις
    • Ναυτιλία
  • Spotlight
  • Βαλκάνια

Copyright © 2016-2021 Crisis Monitor | A Crises Zone Unit

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies

Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, εμείς και οι συνεργάτες μας χρησιμοποιούμε τεχνολογίες όπως τα cookies για την αποθήκευση ή/και την πρόσβαση σε πληροφορίες συσκευών. Η συγκατάθεση για τις εν λόγω τεχνολογίες θα επιτρέψει σε εμάς και στους συνεργάτες μας να επεξεργαστούμε δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, όπως συμπεριφορά περιήγησης ή μοναδικά αναγνωριστικά σε αυτόν τον ιστότοπο. Η μη συγκατάθεση ή η ανάκληση της συγκατάθεσης μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.

Κάντε κλικ παρακάτω για να δώσετε τη συγκατάθεση ως προς τα ανωτέρω ή για να κάνετε επιμέρους επιλογές. Οι επιλογές σας θα εφαρμοστούν μόνο σε αυτόν τον ιστότοπο. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας οποιαδήποτε στιγμή, συμπεριλαμβανομένης της ανάκλησης της συγκατάθεσής σας, χρησιμοποιώντας τις εναλλαγές στην Πολιτική Cookies ή κάνοντας κλικ στο κουμπί διαχείρισης συγκατάθεσης στο κάτω μέρος της οθόνης.

Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Στατιστικά

Εμπορικής Προώθησης

Λειτουργίες
Πάντα ενεργό

Πάντα ενεργό
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}
Διαχείριση Συγκατάθεσης Cookies
Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιστοποιούμε τον ιστότοπό μας και τις υπηρεσίες μας.
Λειτουργικά Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς. Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.
Διαχείριση επιλογών Διαχείριση υπηρεσιών Διαχείριση παρόχων Διαβάστε περισσότερα για αυτούς τους σκοπούς
Διαχείριση επιλογών
{title} {title} {title}