Η εκστρατεία του Ντόναλντ Τραμπ για το 2020 έχει ήδη, το πρώτο τρίμηνο 2019, δαπανήσει 3,5 εκατομμύρια δολάρια για διαφήμιση στο Facebook και το Google, σύμφωνα με στοιχεία της Bulley Pulpit Interactive.
Το ποσό είναι αστρονομικά υψηλό, ιδιαίτερα αν συγκριθεί με τις δαπάνες των αντιπάλων του, των υποψηφίων του Δημοκρατικού Κόμματος, οι οποίοι -και οι 15 μαζί- δεν έχουν δαπανήσει παρά ένα μικρό κλάσμα των 3,5 εκατ. που έδωσε ο Τραμπ.
Οι περισσότεροι Δημοκρατικοί έχουν ανακοινώσει την υποψηφιότητά τους το τελευταίο τρίμηνο, περιορίζοντας τον διαθέσιμο χρόνο για προβολή και άντληση κεφαλαίων, καθώς σύμφωνα με τους αμερικανικούς νόμους, μπορούν να λαμβάνουν στήριξη μόνο μετά την επίσημη αναγγελία, ενώ απαιτείται ένας ολόκληρος μηχανισμός συμμόρφωσης. Ωστόσο, η Ελίζαμπεθ Γουόρεν και η Καμάλα Χάρις έχουν δαπανήσει περίπου μισό εκατομμύριο δολάρια για διαφήμιση στο Facebook και το Google.
Συνολικά, το Facebook εξακολουθεί να αποτελεί τη βασική πλατφόρμα πολιτικής διαφήμισης στις ΗΠΑ, απορροφώντας τη μερίδα του λέοντος των διαφημιστικών κονδυλίων. Όλοι οι υποψήφιοι δαπανούν περίπου 3 φορές περισσότερο στις διαφημίσεις Facebook από ό, τι στις διαφημίσεις Google, με την εκστρατεία του Τραμπ να ξοδεύει 3,5 φορές περισσότερο στο Facebook από το Google. Η πλειοψηφία των ανθρώπων λαμβάνει τα νέα τους μέσω του ιστότοπου κοινωνικής δικτύωσης, καθιστώντας τον ζωτικό τρόπο για να φτάσει σε πιθανούς υποστηρικτές και ψηφοφόρους.
Γι’ αυτό το λόγο άλλωστε βρέθηκε και στο επίκεντρο των ερευνών για τις ρωσικές παρεμβάσεις, έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην εκλογή του Ντόναλντ Τραμπ, μέσω της υποκλοπής δεδομένων στο σκάνδαλο της Cambridge Analytica και έχει δεχθεί μακράν τις περισσότερες επιθέσεις από κρατικούς και μη hackers.