Σε χαμηλό 6μηνου υποχώρησε ο δείκτης εμπιστοσύνης των καταναλωτών στην Ιταλία, το Νοέμβριο, διαμορφούμενος στις 114,8 μονάδες , έναντι 116,5 μονάδων τον προηγούμενο μήνα και πολύ χαμηλότερα από τις προσδοκίες της αγοράς για 115,9 μονάδες.
Όσον αφορά στα νοικοκυριά καταγράφηκε επιδείνωση στο οικονομικό κλίμα (131,7 έναντι 137,2 τον Οκτώβριο), τις τρέχουσες συνθήκες (111,5 έναντι 112,5) και τη μελλοντική κατάσταση (118,9 έναντι 121,4).
Από την άλλη πλευρά, θετική ήταν η πορεία του δείκτη προσωπικού κλίματος που ανήλθε στις 108,9 μονάδες το Νοέμβριο, έναντι 108,7 μονάδες τον προηγούμενο μήνα.
Επιπλέον, οι ανησυχίες για την ανεργία αυξήθηκαν το Νοέμβριο, ενώ οι αντιλήψεις για τον πληθωρισμό τους τελευταίους 12 μήνες και οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό για τους επόμενους 12 μήνες μειώθηκαν.
Η εμπιστοσύνη των καταναλωτών στην Ιταλία ανήλθε κατά μέσο όρο σε 104,22 μονάδες από το 1982 έως το 2018, φθάνοντας σε ένα υψηλό όλων των εποχών στις 121,23 μονάδες το Νοέμβριο του 1988 και σημειωνοντας ιστορικό χαμηλό στις 82,40 μονάδες τον Ιανουάριο του 2013.