Μία διαφορετική προσέγγιση, η οποία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην εμπειρία που έχει ο καταναλωτής, ξεκινά να υλοποιεί στα καταστήματα της η γνωστή αλυσίδα ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών Κωτσόβολος.
Η αρχή γίνεται με το κατάστημα στο εμπορικό κέντρο The Mall Athens, το οποίο ανακαινίσθηκε πλήρως και θα αποτελέσει τη βάση για τις υπόλοιπες ενέργειες που θα γίνουν στο υπόλοιπο δίκτυο.
Το κατάστημα εδώ θα αποτελέσει την βάση για τις ανακαινίσεις που θα γίνουν μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια
σημείωσε ο Γιάννης Βασιλάκος, αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος κατά τη διάρκεια της παρουσίασης που έγινε σε εκπροσώπους των μέσων ενημέρωσης με αφορμή τα εγκαίνια του ανακαινισμένου καταστήματος στο The Mall Athens.
Ο επικεφαλής της Κωτσόβολος ανέφερε ακόμη ότι η διαδικασία των ανακαινίσεων θα συνεχιστεί και ο στόχος είναι μέσα στα επόμενα χρόνια και τα 95 καταστήματα της αλυσίδας να έχουν φθάσει στο επιθυμητό σημείο. Τα μεγάλα καταστήματα της αλυσίδας (σ.σ. η αρχή γίνεται με το κατάστημα στην περιοχή του Διεθνούς Αεροδρομίου Αθηνών) θα βασιστούν στην προσέγγιση που έχει ήδη γίνει στο κατάστημα στο The Mall Athens, ενώ στα υπόλοιπα οι αλλαγές που θα γίνουν εξαρτώνται και από το μέγεθος και τους χώρους που υπάρχουν. Ο κ. Βασιλάκος ανέφερε ότι θα υπάρξουν και άλλες μετεγκαταστάσεις καταστημάτων, ενώ ολόκληρη η διαδικασία των ανακαινίσεων αναμένεται να διαρκέσει 2-3 χρόνια και θα απορροφήσει σημαντικό μέρος των επενδύσεων της αλυσίδας, οι οποίες για τα επόμενα χρόνια θα κινούνται μεταξύ 8 και 10 εκατ. ευρώ ετησίως.
Πέρα από τις τιμές, ιδιαίτερη έμφαση αναμένεται να δώσει η Κωτσόβολος και στην αναβάθμιση της αγοραστικής εμπειρίας, μέσα από την ανανέωση της εικόνας αλλά και της προσέγγισης των καταναλωτών στα φυσικά καταστήματα, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία.
Μια προσέγγιση που βασίζεται στη βιωματική εμπειρία και δεν περιορίζεται στην προβολή προϊόντων στο ράφι.
Σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο, τα φυσικά καταστήματα θα συνεχίσουν να παίζουν καταλυτικό ρόλο στο λιανεμπόριο ενώ τόνισε πως ακόμη και γίγαντες του ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η Amazon αναζητούν χώρους για να δημιουργήσουν φυσικά καταστήματα.
Πιστεύουμε στο φυσικό σημείο. Η εμπειρία είναι εκεί και δεν πρόκειται να πεθάνει
, ανέφερε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα ο κ. Βασιλάκος εξέφρασε τον προβληματισμό του για τον ατελείωτο «πόλεμο τιμών» που βρίσκεται σε εξέλιξη στα ηλεκτρονικά είδη, υπογραμμίζοντας πως είναι μια τακτική που ελλοχεύει κινδύνους για τη βιωσιμότητα του κλάδου. Παράλληλα ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός και τόνισε πως ήδη τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί πάρα πολύ, στην προσπάθεια που κάνουν οι εταιρείες να παρέχουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές.
Οι υπερπροσφορές, σύμφωνα με τον κ. Βασιλάκο δεν οδηγούν πουθενά καθώς στο τέλος της μέρας πλήττουν την βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Δεν δίστασε μάλιστα να στηλιτεύσει την πρωτοβουλία της Media Markt να ρίξει τις τιμές έως και 40% σε μόνιμη βάση, αναγκάζοντας και τις υπόλοιπες αλυσίδες, κυρίως τους συνεταιρισμούς ηλεκτρονικών ειδών να ακολουθήσουν με οδυνηρά αποτελέσματα στην κερδοφορία τους.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, η παραπάνω κίνηση της γερμανικές αλυσίδας είχε ως αποτέλεσμα να χαθούν από την αγορά κέρδη περίπου 10 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, προτεραιότητα της Κωτσόβολος, -παρότι δύσκολο όπως παραδέχθηκε ο κ. Βασιλάκος με δεδομένη την κατάσταση που επικρατεί στην αγορά-, είναι η αναζήτηση της «χρυσής τομής» στις τιμές, ώστε και ο καταναλωτής να είναι ευχαριστημένος αλλά και η εταιρεία να μεγιστοποιεί το κέρδος της.
Σε αυτό αναμένεται να βοηθήσουν τα νέα εργαλεία προώθησης και μάρκετινγκ που δημιουργεί η Google για το λιανεμπόριο, τα οποία θα οδηγήσουν σε πιο προσωποποιημένες πωλήσεις.Τόνισε οτι ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα σκληρός και τόνισε πως ήδη τα περιθώρια κέρδους έχουν συρρικνωθεί πάρα πολύ, στην προσπάθεια που κάνουν οι εταιρείες να παρέχουν καλύτερες τιμές στους καταναλωτές.