if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('above-header'); }
if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('logo-banner-728-90'); }

Το σκάνδαλο Cambridge Analytica έκανε καλό στο Facebook

Μικρή ήταν, τελικά, η επίπτωση του σκανδάλου κατάχρησης προσωπικών δεδομένων του Facebook, στους χρήστες του μέσου κοινωνικής δικτύωσης, καθώς όπως προκύπτει από πρόσφατη έρευνα της Ipsos/Reuters οι περισσότεροι χρήστες δεν μετέβαλαν τις συνήθειές τους στη χρήση, ενώ ένα επίσης σημαντικό ποσοστό αύξηση τη χρήση του, αν και αρχικά εκδηλώθηκε και κίνημα διαγραφής των προφίλ, ενώ η μετοχή έγραψε μεγάλες απώλειες.

Τα στοιχεία αυτά, στον απόηχο της υπόθεσης Cambridge Analytica-Τραμπ και μετά την κατάθεση του Μάρκ Ζούκερμπεργκ στην αρμόδια επιτροπή του Κογκρέσου των ΗΠΑ, δείχνει τη μεγάλη ανελαστικότητα που παρουσιάζει η ζήτησή του, ενώ αναδεικνύει και ενδείξεις εθισμού.

Εμπορικά, η συμπεριφορική ανάλυση των χρηστών του Facebook, στη σκιά του σκανδάλου, αποτελεί ισχυρό χαρτί που αποδεικνύει τη δυναμική του μέσου και το βαθμό ανελαστικότητας, γεγονός που ισχυροποιεί τη αντίληψή του ως “απαραίτητο”, ενώ η καταναλωτική του βάση αποδεικνύεται συμπαγής και αρραγής, χαρακτηριστικά που δεν έχουν ούτε οι βάσεις των κομμάτων σε συνθήκες ακραίας πόλωσης.

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('inarticle1'); }

Η δημοσκόπηση του Reuters/ Ipsos έρχεται μετά από σειρά άλλων ενδείξεων πως το κοινωνικό δίκτυο δεν έχει υποστεί άλλες αρνητικές επιπτώσεις από την όλη υπόθεση, πέρα από τα πλήγματα που δέχτηκε η εικόνα του, από άποψης δημοσίων σχέσεων.

Η συγκεκριμένη δημοσκόπηση, που διεξήχθη από τις 26 ως τις 30 Απριλίου, έδειξε πως περίπου οι μισοί από τους Αμερικανούς χρήστες του Facebook είπαν πως δεν είχε αλλάξει το πόσο χρησιμοποιούν το site, ενώ το 1/4 είπαν πως το χρησιμοποιούν ακόμα περισσότερο. Το 1/4 που απομένει απάντησαν ότι το χρησιμοποιούν λιγότερο, σταμάτησαν να το χρησιμοποιούν ή διέγραψαν τον λογαριασμό τους.

Μεταξύ των ενηλίκων, το 64% είπαν πως χρησιμοποιούν το Facebook τουλάχιστον μια φορά την ημέρα, ποσοστό ελαφρώς μειωμένο σε σχέση με το 68% που είχε καταγραφεί νσε παρόμοια δημοσκόπηση στα τέλη του Μαρτίου, λίγο μετά τις πρώτες αναφορές για τις δραστηριότητες της Cambridge Analytica.

Οι αρχικές αποκαλύψεις, στις 16 Μαρτίου, είχαν προκαλέσει πάταγο διεθνώς, με κύμα αντιδράσεων εναντίον του Facebook, που είχε ως αποτέλεσμα την εκδήλωση φυγόκεντρων τάσεων, όπως αυτές καταγράφηκαν σε hashtags όπως το #deletefacebook. Ωστόσο, στα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου, το Facebook ανέφερε ότι ο αριθμός των μηνιαίων χρηστών στις ΗΠΑ και τον Καναδά είχε αυξηθεί στα 241 εκατομμύρια στις 31 Μαρτίου από τα 239 εκατομμύρια στις 31 Δεκεμβρίου- αύξηση αντίστοιχη των προηγουμένων ετών.

Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση, περισσότεροι χρήστες του Facebook δηλώνουν πλέον ότι είναι ενήμεροι για τα privacy settings τους, και το 78% λένε πως ξέρουν πώς να τα αλλάζουν. Συγκριτικά, το 60% των χρηστών του Instagram είπαν πως ήξεραν ποια είναι τα privacy settings τους και και το 65% ήξεραν πώς να τα αλλάζουν. Τα αντίστοιχα ποσοστά για το Twitter ήταν 55% και 58%.

Ωστόσο, μόλις το 23% των χρηστών του Facebook δηλώνουν πως έχουν «πλήρη έλεγχο» των πληροφοριών που αποθηκεύουν στην πλατφόρμα του. Το 49% απάντησαν πως έχουν «μερικό έλεγχο» και το 20% είπαν πως «δεν είχαν έλεγχο». Το 9% απάντησαν πως ξέρουν πόσο έλεγχο έχουν.

Στην έρευνα συμμετείχαν 2.194 ενήλικες, περιλαμβανομένων 1.938 χρηστών του Facebook, 1.167 χρηστών του Twitter και 1.237 χρηστών του Instagram.

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('fp-300-1st'); }
Exit mobile version