Τη Ρωσία έδειξε ως βασικό παράγοντα που επιχείρησε παρεμβάσεις στις εκλογές τόσο στις ΗΠΑ όσο και στην υπόλοιπο κόσμο, ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ κατά την κατάθεσή του ενώπιον των τριών επιτροπών του Κογκρέσου των ΗΠΑ.
Ο ιδρυτής και CEO του Facebook απαντώντας σε ερωτήσεις των γερουσιαστών μίλησε ξεκάθαρα για ρωσικές παρεμβάσεις στις εκλογές, έδειξε την Internet Research Agency ως κάτοχο τουλάχιστον 700 προφίλ που το Facebook έκλεισε λόγω προπαγανδιστικού περιεχομένου, τόσο διεθνώς όσο και εσωτερικά στη Ρωσία και σε κοντινές της χώρες, ενώ υποστήριξε ότι οι ρωσικές υπηρεσίες πληροφοριών ελέγχουν εκατοντάδες χιλιάδες πλαστά προφίλ που χρησιμοποιούν για τη διασπορά ψευδών ειδήσεων.
Όπως χαρακτηριστικά ανάφερε, ο Μαρκ Ζάκερμπεργγκ, η έρευνα για τις υποθέσεις διασποράς fake news και πολιτικής χειραγώγησης συνεχίζονται, όχι μόνον στις ΗΠΑ αλλά και σε ολόκληρο τον κόσμο.
Η δημόσια στοχοποίηση της Ρωσίας από τον Μαρκ Ζάκερμπεργκ αναμένεται να προκαλέσει αντιδράσεις από το Κρεμλίνο και τα συνδεδεμένα με αυτό ρωσικά media, όπως το Sputnik και το RT, ενώ καθιστά πλέον σαφές το εύρος και βάθος που έφτασε η ρωσική προπαγάνδα κατά τις αμερικανικές εκλογές του 2016.
Παράλληλα, ο CEO του Facebook επισήμανε, αρκετές φορές, ότι πλέον η εταιρία έχει γνώση για τις τακτικές διασποράς ψευδών ειδήσεων και την πολιτική προπαγάνδα και επενδύει σε συστήματα τεχνητής νοημοσύνης (AI) για να εντοπίσει, να επισημάνει και να ελέγξει το περιεχόμενο έτσι ώστε να περιορίσει τον αντίκτυπο στην κοινωνία και τις δημοκρατικές διαδικασίες.
Αν και ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ έδειξε με ιδιαίτερη ευκολία στην κατεύθυνση της Ρωσίας, όταν ρωτήθηκε για την παραπληροφόρηση και την προπαγάνδα, εν τούτοις απέφυγε αναφορές στον Ντοναλντ Τραμπ, το επιτελείο του οποίου ήταν οι διαχειριστές και επωφελήθηκαν από την παράνομη χρήση δεδομένων 87 εκατομμυρίων χρηστών.
Ο ιδρυτής του μεγαλύτερου social network στον πλανήτη μίλησε για την ανάγκη διεύρυνσης της υπευθυνότητας του μέσου, ανέλαβε για ακόμη μια φορά την ευθύνη για αβλεψίες και λάθη, ενώ τάχθηκε υπέρ της ρύθμισης της αγοράς, τόσο σε επίπεδο προστασίας δεδομένων όσο και στην πολιτική διαφήμιση και την διασπορά ψευδών ειδήσεων, επισημαίνοντας ότι η Ευρώπη έχει κάνει ήδη ένα πολύ καλό πρώτο βήμα με τον GDPR.