Αποκαλύψεις που επαναφέρουν τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία στο επίκεντρο ευρωπαϊκών και διεθνών ερευνών και απαξιώνουν ακόμη περισσότερο τις κορυφαίες εταιρίες, φέρνει στο φως το γερμανικό περιοδικό Der Spiegel, με ένα δημοσίευμα που επιτυγχάνει να πιέσει την Κομισιόν να αναλάβει δράση κατά του σκανδάλου σχηματισμού καρτέλ από Daimler, BMW, Audi, Porsche και VW ς προς την τεχνολογία αντιμετώπισης των ρύπων από ντιζελοκινητήρες.
Σύμφωνα με το γερμανικό περιοδικό, οι πέντε εταιρίες συνεννοούνταν για τεχνολογικά θέματα, κόστη και προμηθευτές, προσπαθώντας παράλληλα να αποκρύψουν ότι οι τελικές επιλογές τους λόγω κόστους δεν κάλυπταν επαρκώς τις προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Οι εταιρίες που εμπλέκονται, στο σύνολό τους έχουν αποφύγει να πάρουν επίσημα θέση για τις αποκαλύψεις. Κλειστά τα χαρτιά της κλειστά και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Βρυξέλλες, που θεωρείται η ανώτατη υπηρεσία της ΕΕ για ζητήματα ανταγωνισμού στην ενιαία αγορά.
Το dieselgate που ξεκίνησε με την αποκάλυψη του τρόπου που η VW κάλυπτε τις υπερβάλουσες εκπομπές ρύπων στα πετρελαιοκίνητα στις ΗΠΑ, παίρνει πλέον νέα τροπή και αναμένονται νέες έρευνες, πολιτικές παρεμβάσεις και… πρόστιμα, γεγονός που καθιστά τις εταιρίες αρκετά πιο επικίνδυνες ως επενδυτικές επιλογές και ως δανειζόμενες…
Σύμφωνα με το άρθρο Daimler, BMW, Audi, Porsche και VW συνεννοούνταν εδώ και πολλά χρόνια για το μέγεθος των ντεπόζιτων για AdBlue, ένα μείγμα, το οποίο διασπά το οξειδίου του αζώτου σε αβλαβές άζωτο και νερό. Επειδή τα μεγάλα ντεπόζιτα ήταν ακριβά οι αυτοκινητοβιομηχανίες συμφώνησαν σε μικρότερα, τα οποία δεν αρκούσαν όμως αργότερα για να «καθαρίσουν» τους ρύπους. Σύμφωνα πάντα με το Der Spiegel δεν αποκλείεται ακριβώς σε αυτό το σημείο να εντοπίζεται η ρίζα του σκανδάλου με τους παραποιημένους ρύπους.
Το δημοσίευμα του Der Spiegel αναφέρεται σε μυστικές συναντήσεις πάνω από 200 συνεργατών των εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανιών, ήδη από τη δεκαετία του ΄90 και φρόντιζαν έτσι ώστε να μην υφίσταται πραγματικός ανταγωνισμός.