Ανησυχία και ανασφάλεια στους χρήστες του internet προκαλεί το τελευταίο προεδρικό διάταγμα του Ντόναλντ Τρμαπ με το οποίο ακυρώνει τους κανόνες προστασίας της ιδιωτικότητας των χρηστών του internet, επιτρέποντας πλεον στις εταιρίες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου να πωλούν τα στοιχεία των χρηστών εν ήδη metadata.
Οι Ρεπουμπλικάνοι στο Κογκρέσο την προηγούμενη εβδομάδα πέρασαν την ακύρωση χωρίς υποστήριξη από τους Δημοκρατικούς και παρά τις έντονες αντιδράσεις των υπερμάχων της προστασίας των προσωπικών δεδομένων.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη, που ανακοινώθηκε από τον Λευκό Οίκο αργά τη Δευτέρα, αποτελεί μια νίκη για τις AT&T, Comcast Corp και Verizon Communications Inc- τους μεγάλους παρόχους υπηρεσιών Ίντερνετ στις ΗΠΑ. Βάσει αυτής, ανακαλούνται κανονισμοί που είχαν θεσπιστεί τον Οκτώβριο από την FCC (Federal Communications Commission) επί Ομπάμα, σύμφωνα με τους οποίους οι πάροχοι Ίντερνετ πρέπει να κάνουν περισσότερα για την προστασία των προσωπικών δεδομένων από ό,τι ιστοσελίδες όπως η Google ή το Facebook.
[graphiq id=”fhtlNrH2nAh” title=”Παγκόσμιος χάρτης ελευθερίας του internet” width=”700″ height=”738″ url=”https://w.graphiq.com/w/fhtlNrH2nAh” ]
Οι κανόνες αυτοί δεν είχαν τεθεί ακόμα σε εφαρμογή, αλλά βάσει αυτών θα έπρεπε οι πάροχοι να ζητούν τη συγκατάθεση των καταναλωτών πριν χρησιμοποιήσουν ακριβή δεδομένα geolocation, οικονομικά, ιατρικά κ.α. δεδομένα και το ιστορικό περιήγησης και σκοπούς διαφήμισης και μάρκετινγκ.
Οι υπέρμαχοι της κίνησης αυτής λένε πως οι κανονισμοί αυτοί θα έδιναν στις ιστοσελίδες τη δυνατότητα συλλογής περισσότερων δεδομένων από τους παρόχους υπηρεσιών Ίντερνετ, κάτι που θα συνιστούσε άδικο πλεονέκτημα.
Σημειώνεται πως την Παρασκευή οι Comcast, Verizon και AT&T ανακοίνωσαν πως, κατ’επιλογήν τους, δεν θα πωλούν στοιχεία για το ιστορικό περιήγησης των πελατών τους. Ωστόσο, η Verizon τόνισε πως έχει δύο προγράμματα διαφήμισης που χρησιμοποιούν ανώνυμα δεδομένα περιήγησης, περιλαμβανομένου ενός που χρησιμοποιεί στοιχεία τα οποία μπορεί να ήταν χρήσιμα για διαφημιστές και άλλες επιχειρήσεις.