if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('above-header'); }
if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('logo-banner-728-90'); }

Ευτυχώς, η Ελλάδα έχει… πληθωρισμό

Τη μεγαλύτερη ετήσια άνοδο από το 2012 σημείωσε ο πληθωρισμός στην Ελλάδα τον Φεβρουάριο με ρυθμό 1,3%, οριακά χαμηλότερα από τις εκτιμήσεις για 1,4%. Σε μηνιαία βάση ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή υποχώρησε κατά 0,3%, έναντι μείωσης 0,4% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Φεβρουαρίου του 2016 με τον Ιανουάριο του 2016.

Από τα στοιχεία προκύπτει ότι η άνοδος οφείλεται κυρίως στα μη-αλκοολούχα ποτά (1,4% από 1,1% τον Ιανουάριο), τη μετακίνηση (7,1% έναντι 4,6%) τις τιμές κατοικιών και κοινής ωφέλειας.

Ο πληθωρισμός επέστρεψε σε ανοδικό έδαφος μόλις τον περασμένο Ιανουάριο, έχοντας παραμείνει σε αρνητικό έδαφος από τον Μάρτιο του 2013.
Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2016-Φεβρουαρίου 2017, σε σύγκριση με τον δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2016-Φεβρουαρίου 2016 παρουσίασε μείωσε 0,5%, έναντι μείωσης 1,4% που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο.

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('inarticle1'); }

Σύγκριση Φεβρουάριου 2017 με Ιανουάριο 2017
Η μείωση του Γενικού ΔΤΚ κατά 0,3% τον μήνα Φεβρουάριο 2017, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Ιανουαρίου 2017, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές των δεικτών:
1. Από τις μειώσεις των δεικτών:
• Κατά 0,1% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: αρνί και κατσίκι, πουλερικά, ελαιόλαδο, νωπά λαχανικά. Μέρος της μείωσης αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών σε: νωπά φρούτα,
πατάτες, καφέ.
• Κατά 8,5% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• Κατά 0,5% της ομάδας Διαρκή αναθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω των γενικών χειμερινών εκπτώσεων.
• Κατά 0,9% της ομάδας Υνεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα φαρμακευτικά προϊόντα.
• Κατά 0,3% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα είδη ατομικής φροντίδας.
2. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 0,2% της ομάδας Αλκοολούγα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στον καπνό.
• Κατά 0,2% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στο φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στο πετρέλαιο ϋέρμανσης.
• Κατά 1,3% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.
• Κατά 0,3% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία.

Σύγκριση Φεβρουαρίου 2017 με Φεβρουάριο 2016

Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 1,3% τον μήνα Φεβρουάριο 2017, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2016, προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:
1. Από τις αυξήσεις των δεικτών:
• Κατά 1,4% της ομάδας Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, ελαιόλαδο, πατάτες, καφέ. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά και αυγά, αποξηραμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς.
• Κατά 2,4% της ομάδας Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα), τσιγάρα.
• Κατά 4,1% της ομάδας Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: πετρέλαιο ϋέρμανσης, φυσικό αέριο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
• Κατά 7,1% της ομάδας Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στην αγορά αυτοκινήτων.
• Κατά 2,1% της ομάδας Επικοινωνίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,6% της ομάδας Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα εστιατόρια – ζαχαροπλαστεία – καφενεία – κυλικεία. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση των τιμών στα ξενοδοχεία – μοτέλ – πανδοχεία.
2. Από τις μειώσεις των δεικτών:
• Κατά 6,7% της ομάδας Ένδυση και Υπόδηση, λόγω μείωσης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
• Κατά 2,2% της ομάδας Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, μεγάλες οικιακές συσκευές (ηλεκτρικές ή μη), είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού.
• Κατά 2,7% της ομάδας Υνεία, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, παραιατρικές υπηρεσίες.
• Κατά 1,3% της ομάδας Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στον οπτικοακουστικό εξοπλισμό – υπολογιστές – επισκευές. Μέρος της μείωσης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση των τιμών στην εισφορά ΕΡΤ- συνδρομητική τηλεόραση.
• Κατά 0,3% της ομάδας Εκπαίδευση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
• Κατά 1,2% της ομάδας Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: είδη ατομικής φροντίδας, ασφάλιστρα οχημάτων.
Παράλληλα, η ΕΛΣΤΑΤ ανακοίνωσε και τα στοιχεία για την εξέλιξη του Εναρμονισμένου Δείκτη Τιμών Καταναλωτή (ΕνΔΤΚ) του μηνός Φεβρουαρίου 2017. Αναλυτικά, ο ΕνΔΤΚ του μηνός Φεβρουαρίου 2017, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Φεβρουαρίου 2016, παρουσίασε αύξηση 1,4% έναντι αύξησης 0,1% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του έτους 2016 με το 2015.
Ο ΕνΔΤΚ κατά τον μήνα Φεβρουάριο 2017, σε σύγκριση με τον Ιανουάριο 2017, παρουσίασε μείωση 0,1% έναντι μηδενικής μεταβολής που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους.
Ο μέσος ΕνΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2016 – Φεβρουαρίου 2017, σε σύγκριση με τον ίδιο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2015 – Φεβρουαρίου 2016, παρουσίασε αύξηση 0,3% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά τη σύγκριση των αντίστοιχων προηγούμενων δωδεκαμήνων.

if( function_exists('the_ad_placement') ) { the_ad_placement('fp-300-1st'); }
Exit mobile version