Συνάντηση με τους Ευρωπαίους υπουργούς ζητά η Airbus, καθώς οι ρήτρες που έχουν καταπέσει ως συνέπεια των καθυστερήσεων στις παραδόσεις και αποζημιώσεις για βλάβες στα μεταγωγικά αεροσκάφη A400M απειλούν τη βιωσιμότητα της.
Πέρυσι η εταιρία κλήθηκε να καταβάλει αποζημίωση υψηλότερη του €1 δισ. για σημαντικές κατασκευαστικές βλάβες στα στρατιωτικά αεροσκάφη και πρόσφατα της επιβλήθηκε πρόστιμο €1,2 δισ. για καθυστερήσεις παράδοσης.
Με τα οικονομικά μεγέθη της να εμφανίζουν μείωση της τάξεως του 66% για το 2016- τα κέρδη διαμορφώθηκαν σε €995 εκατ. έναντι €2,7 δισ. το 2015- λόγω του αυξημένου κόστους κατασκευής των στρατιωτικών αεροσκαφών, η Airbus κάλεσε τους αγοραστές της, μέλη του ΝΑΤΟ, να περιορίσουν τα πρόστιμα καθώς ελλοχεύουν «σημαντικοί κίνδυνοι μπροστά» όπως ανέφερε σε επιστολή της προς τις κυβερνήσεις τους.
[graphiq id=”8gSfsLGIGQ5″ title=”Airbus A400M Overview” width=”700″ height=”494″ url=”https://w.graphiq.com/w/8gSfsLGIGQ5″]
Η επιστολή που υπογράφουν ο πρόεδρος, Denis Ranque, και ο διευθύνων σύμβουλος, Tom Enders, εστάλει στις κυβερνήσεις Βελγίου, της Γαλλίας, Γερμανίας, Λουξεμβούργου, Ισπανίας, Τουρκίας και του Ηνωμένου Βασιλείου και αναφέρει
«Είμαστε δεσμευμένοι στο πρόγραμμα A400M. Ωστόσο είμαστε υπεύθυνοι για τη διατήρηση της βιωσιμότητας της Airbus»
Το 2010, η Airbus έλαβε πακέτο διάσωσης €3,5 δισ. από τις επτά βασικές χώρες- αγοραστές της, τα οποία θεώρησε πως δεν είναι αρκετά για να περιορίσουν την οικονομική έκθεση της εταιρίας.
Οι απαντήσεις των αξιωματούχων στο αίτημα της εταιρίας αναμένονται, με την πρώτη «χλιαρή» απάντηση να έρχεται από τη Γερμανία, το μεγαλύτερο αγοραστή των A400M, που είπε πως είναι σημαντικό η Airbus να επιλύσει τα εκκρεμή ζητήματα σχετικά με το στρατιωτικό πρόγραμμα.