Συμφωνία επί οδικού χάρτη για την άμεση, έως τις 15 Μαρτίου, ολοκλήρωση της δεύτερης αξιολόγησης, των διαδικασιών αποκατάστασης βιωσιμότητας του χρέους και τη συμμετοχή του ΔΝΤ στο ελληνικό πρόγραμμα αναμένεται στο σημερινό Eurogroup, ενώ η Άγκελα Μέρκελ την Τετάρτη αναμένεται να οριστικοποιήσει επιπλέον λεπτομέρειες και πολιτικά ζητήματα σε διαδοχικές συναντήσεις με την Κριστίν Λαγκάρντ και τον Ζαν Κλωντ Γιούνκερ. Όπως υποδεικνύουν οι έως τώρα δηλώσεις κορυφαίων αξιωματούχων τόσο του ΔΝΤ όσο και της ΕΕ καθώς και η παραγωγή αρκετών draft από την ελληνική κυβέρνηση, η βούληση για την επίτευξη άμεσης και ολοκληρωμένης συμφωνίας υπάρχει.
Τις τελευταίες ημέρες τόσο το ΔΝΤ όσο και ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έδειξαν προβαίνουν σε αμοιβαίες υποχωρήσεις με δημόσιες δηλώσεις και τους, ιδιαίτερα μετά την ομοβροντία που δέχθηκαν από τα θεσμικά όργανα της ΕΕ, αλλά και τους πολιτικούς φίλους και αντιπάλους για τις θέσεις που έχουν εκφραστεί επί του ελληνικού ζητήματος.
Αν και οι ενδείξεις είναι θετικές, εν τούτοις η διαπραγμάτευση θα είναι δύσκολη, καθώς ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε έχει φροντίσει να ναρκοθετήσει το δρόμο προς τη συμφωνία, θέλοντας να θέσει εκτός συζήτησης την απαίτηση του Ευκλείδη Τσακαλώτου για αυξημένη πολιτική-δημοσιονομική ελευθερία ώστε να υλοποιηθεί το -εμβληματικό για τον ΣΥΡΙΖΑ- παράλληλο πρόγραμμα.
Διαβάστε επίσης: Bloomberg: Αξιωματούχος είπε ότι θα είναι πολύ σύντομο το Eurogroup
Καλά πληροφορημένες πηγές που μίλησαν στο Crisis Monitor υπό τον όρο της ανωνυμίας υποστηρίζουν ότι η πρωτοβουλία Μέρκελ για double date με Λαγκάρντ και Γιούνκερ στόχο έχει να δώσει σήμα ισχυρής πολιτικής βούλησης στην κατεύθυνση της επίλυσης, έτσι ώστε να μην υπάρξουν συγκρούσεις που θα οδηγήσουν σε αδιέξοδα στο Eurogroup.
Διαβάστε επίσης: Double date Μέρκελ με Λαγκάρντ και Γιούνκερ
Με την πίεση να κορυφώνεται καθώς οι εκλογές στην Ολλανδία πλησιάζουν, ενώ το πολιτικό σκηνικό σε Γαλλία και Γερμανία, που ακολουθούν, είναι ιδιαίτερα ρευστό, τα περιθώρια αποτυχίας είναι μηδενικά. Με την άνοδο των ακροδεξιών και ευρωφοβικών κομμάτων να απειλεί τη συνοχή της ΕΕ και πολιτικό status quo οι πολιτικές πρωτοβουλίες είναι πλέον επιβεβλημένο να γεννούν λύσεις και να μην οδηγούν σε αδιέξοδα.
Τον τόνο αυτό έδωσε με δηλώσεις της προ ημερών η Άγκελα Μέρκελ, ζητώντας από όλους να αρθούν στο ύψος των περιστάσεων.
Διαβάστε επίσης: Ο Σόιμπλε χρησιμοποιεί το ΔΝΤ για να μη δώσει τα κλειδιά στον Τσακαλώτο
Μετά από μπαράζ δηλώσεων κατά του ΔΝΤ για την αξιοπιστία εκθέσεων, υπολογισμών και στοιχείων, ο Πολ Τόμσεν δήλωσε ότι αν υπάρχουν λάθη τότε με την επικαιροποίηση των στοιχείων το Ταμείο θα αναθεωρήσει συμπεράσματα και στόχους για το ελληνικό πρόγραμμα, δήλωση που άνοιξε παράθυρο επαναπροσέγγισης με την Κομισιόν και το Eurogroup.
Διαβάστε επίσης: Το long game της Έφης Αχτσιόγλου με τους FT και τη Λαγκάρντ
Εν συνεχεία το Eurogroup διέρρευσε στα media έγγραφο που αποκαλύπτει τα “χονδροειδή” λάθη της ομάδας του Πολ Τόμσεν, κίνηση που συνιστά ανταπόκριση στην κίνηση καλής θέλησης του Τόμσεν και ανοίγει ουσιαστικά την πόρτα για αναπροσαρμογή της έκθεσης του ΔΝΤ.
Τόσο η ελληνική κυβέρνηση όσο και η Κομισιόν επιδεικνύουν βούληση στην κατεύθυνση της άμεσης ολοκλήρωσης, με τον χρόνο ωστόσο να μην έχει ιδιαίτερη σημασία για το ΔΝΤ, το οποίο φαίνεται να έχει διαφορετικά σχέδια.
Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, το ΔΝΤ επιθυμεί παράλληλη συμφωνία που θα έχει ρήτρα opt-in που θα συνδέεται με συγκεκριμένες δράσεις τόσο από την πλευρά της ελληνικής κυβέρνησης όσο και από τον ESM.
Διαβάστε επίσης: Τα «χονδροειδή» λάθη Τόμσεν, που «ξαφνικά» ανακάλυψε το Eurogroup
Αίσθηση προκάλεσε το βράδυ της Κυριακής δήλωση του Βόλφγκανγκ Σόιμπλε με την οποία αποτάσσεται τις απειλές για Grexit, επιμένει όμως ότι αν η Ελλάδα δεν εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις στο ακέραιο, τότε θα έχει πρόβλημα.
Στάση φαίνεται να αλλάζει και ο επικεφαλής του ESM, Κλάους Ρέκλινγκ δηλώνοντας σε εφημερίδα ότι η Ελλάδα θα χρειαστεί λιγότερα κεφάλαια απ αυτά που είχε προϋπολογίσει, ενώ ενώπιον του ευρωκοινοβουλίου είχε χαρακτηρίσει τη χώρα “ειδική περίπτωση” ζητώντας επιπλέον χρόνο για την ολοκλήρωση της εφαρμογής του προγράμματος.
Ελλάδα| Οικονομικές προβλέψεις | 2016-2020
Overview | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
GDP Growth Rate | -0.40 | -0.4 | 0.1 | 0.3 | 0.4 | 0.6 | percent | [+] |
Unemployment Rate | 23.00 | 22.5 | 22.2 | 22 | 21.7 | 19.8 | percent | [+] |
Inflation Rate | 1.20 | 0.2 | 0.4 | 0.6 | 0.8 | 2 | percent | [+] |
Interest Rate | 0.00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.5 | percent | [+] |
Balance of Trade | -1566.60 | -1454 | -1411 | -1489 | -1438 | -1295 | EUR Million | [+] |
Government Debt to GDP | 176.90 | 174 | 173 | 172 | 172 | 164 | percent | [+] |
MARKETS | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Currency | 1.06 | 1.02 | 1.01 | 1 | 1.04 | 0.83 | [+] | |
Stock Market | 639.46 | 623 | 617 | 610 | 604 | 509 | points | [+] |
Government Bond 10Y | 7.84 | 7.25 | 7.32 | 7.39 | 7.87 | 8.53 | percent | [+] |
GDP | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
GDP Growth Rate | -0.40 | -0.4 | 0.1 | 0.3 | 0.4 | 0.6 | percent | [+] |
GDP Annual Growth Rate | 0.30 | -0.2 | 0.5 | 0.9 | 1 | 2.1 | percent | [+] |
GDP | 194.85 | 197 | 198 | 185 | 199 | 212 | USD Billion | [+] |
GDP Constant Prices | 46593.00 | 42100 | 46800 | 49120 | 46100 | 48100 | EUR Million | [+] |
Gross Fixed Capital Formation | 5565.93 | 5680 | 5860 | 5580 | 5860 | 6430 | EUR Million | [+] |
GDP per capita | 22573.42 | 23100 | 23200 | 23104 | 23400 | 28500 | USD | [+] |
GDP per capita PPP | 24535.49 | 25100 | 25200 | 24877 | 25500 | 26600 | USD | [+] |
GDP From Agriculture | 1643.09 | 1460 | 1870 | 1880 | 1760 | 1890 | EUR Million | [+] |
GDP From Construction | 1331.66 | 640 | 910 | 960 | 1170 | 2230 | EUR Million | [+] |
GDP From Mining | 4922.93 | 4060 | 4550 | 4230 | 4250 | 4505 | EUR Million | [+] |
GDP From Public Administration | 9031.06 | 8950 | 9250 | 8990 | 9340 | 9410 | EUR Million | [+] |
GDP From Services | 11738.25 | 8350 | 10540 | 11280 | 9720 | 10500 | EUR Million | [+] |
LABOUR | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Unemployment Rate | 23.00 | 22.5 | 22.2 | 22 | 21.7 | 19.8 | percent | [+] |
Employed Persons | 3629.96 | 3600 | 3640 | 3670 | 3680 | 3790 | Thousand | [+] |
Unemployed Persons | 1131.15 | 1052 | 1046 | 1038 | 1025 | 976 | Thousand | [+] |
Part Time Employment | 361.90 | 352 | 362 | 339 | 347 | 354 | Thousand | [+] |
Full Time Employment | 3374.80 | 3220 | 3330 | 3360 | 3290 | 3450 | Thousand | [+] |
Employment Rate | 76.24 | 78.5 | 78.8 | 79 | 79.2 | 81.2 | percent | [+] |
Long Term Unemployment Rate | 16.70 | 16.8 | 16.5 | 15.16 | 16 | 12.9 | percent | [+] |
Youth Unemployment Rate | 45.70 | 46.3 | 45.8 | 46.74 | 44.8 | 38 | percent | [+] |
Labour Costs | 79.70 | 92.1 | 88.6 | 82.7 | 101 | 107 | Index Points | [+] |
Job Vacancies | 15689.00 | 15600 | 15400 | 12700 | 9500 | 16300 | [+] | |
Minimum Wages | 683.76 | 684 | 684 | 694 | 684 | 695 | EUR/Month | [+] |
Population | 10.78 | 10.67 | 10.62 | 10.58 | 10.54 | 10.34 | Million | [+] |
Retirement Age Women | 67.00 | 67 | 67 | 67 | 68 | 69 | [+] | |
Retirement Age Men | 67.00 | 67 | 67 | 67 | 68 | 69 | [+] | |
Employment Change | 0.20 | 0.2 | 0.3 | 0.16 | 0.5 | 1.5 | percent | [+] |
Wages | 1092.01 | 1156 | 1107 | 1110 | 1115 | 1145 | EUR/Month | [+] |
Wages High Skilled | 1370.00 | 1320 | 1320 | 1370 | 1370 | 1540 | EUR/Month | [+] |
Wages Low Skilled | 786.00 | 750 | 720 | 720 | 770 | 950 | EUR/Month | [+] |
Productivity | 99.50 | 89.2 | 94.6 | 102 | 92.6 | 98.6 | Index Points | [+] |
Labor Force Participation Rate | 52.40 | 51.9 | 51.8 | 52.26 | 51.5 | 53.4 | percent | [+] |
Living Wage Family | 1270.00 | 1240 | 1200 | 1200 | 1250 | 1450 | EUR/Month | [+] |
Living Wage Individual | 515.00 | 500 | 475 | 475 | 490 | 690 | EUR/Month | [+] |
PRICES | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Inflation Rate | 1.20 | 0.2 | 0.4 | 0.6 | 0.8 | 2 | percent | [+] |
Harmonised Consumer Prices | 99.79 | 104 | 106 | 100 | 110 | 124 | Index Points | [+] |
Consumer Price Index CPI | 104.76 | 108 | 110 | 105 | 114 | 127 | Index Points | [+] |
Core Consumer Prices | 98.60 | 103 | 105 | 99.22 | 109 | 123 | Index Points | [+] |
Core Inflation Rate | -0.10 | 0.6 | 0.7 | 0.06 | 0.9 | 2.4 | percent | [+] |
GDP Deflator | 95.11 | 93.5 | 93.5 | 93.5 | 93.5 | 101 | Index Points | [+] |
Producer Prices | 101.30 | 102 | 103 | 104 | 105 | 119 | Index Points | [+] |
Producer Prices Change | 5.10 | 4.7 | 3.4 | 2.5 | 2.2 | 2 | percent | [+] |
Import Prices | 96.63 | 93 | 95 | 96 | 98 | 111 | Index Points | [+] |
Food Inflation | 1.10 | 0.6 | 0.9 | 0.44 | 1.6 | 2.4 | percent | [+] |
Cpi Transportation | 117.10 | 118 | 120 | 118 | 124 | 137 | Index Points | [+] |
Inflation Rate Mom | 1.00 | 0.3 | 0.2 | 0.28 | 0.4 | 1 | percent | [+] |
MONEY | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Interest Rate | 0.00 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0.5 | percent | [+] |
Interbank Rate | -0.33 | -0.3 | -0.1 | -0.39 | 0.2 | 1.3 | percent | [+] |
Money Supply M0 | 28966.00 | 29600 | 30200 | 29986 | 31400 | 39900 | EUR Million | [+] |
Money Supply M1 | 111972.00 | 117000 | 119000 | 111854 | 122000 | 155000 | EUR Million | [+] |
Money Supply M2 | 161695.00 | 166000 | 168000 | 164082 | 172000 | 199000 | EUR Million | [+] |
Money Supply M3 | 162770.00 | 168000 | 170000 | 164891 | 173000 | 204000 | EUR Million | [+] |
Foreign Exchange Reserves | 6396.00 | 6860 | 6890 | 6324 | 7110 | 8900 | EUR Million | [+] |
Banks Balance Sheet | 351820.92 | 398000 | 413000 | 325490 | 434000 | 492000 | EUR Million | [+] |
Loans to Private Sector | 94520.36 | 91900 | 91500 | 90420 | 92400 | 101000 | EUR Million | [+] |
Central Bank Balance Sheet | 143008.00 | 175000 | 189000 | 140726 | 216000 | 255000 | EUR Million | [+] |
Private Debt to GDP | 139.94 | 135 | 134 | 134 | 133 | 125 | percent | [+] |
Loan Growth | -1.90 | -0.2 | 0.2 | -1.8 | 0.7 | 1.5 | percent | [+] |
TRADE | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Balance of Trade | -1566.60 | -1454 | -1411 | -1489 | -1438 | -1295 | EUR Million | [+] |
Exports | 2301.50 | 2127 | 2187 | 2196 | 2314 | 2561 | EUR Million | [+] |
Imports | 3868.10 | 3581 | 3598 | 3685 | 3752 | 3856 | EUR Million | [+] |
Current Account | -1190.91 | -680 | 1200 | 980 | -690 | -550 | EUR Million | [+] |
Current Account to GDP | -1.80 | -1.5 | -1.5 | -1.97 | -1.5 | -0.2 | percent | [+] |
External Debt | 432799.39 | 476000 | 482000 | 495000 | 506000 | 517000 | EUR Million | [+] |
Capital Flows | -533.08 | -320 | 580 | 180 | -300 | -360 | EUR Million | [+] |
Remittances | 78.60 | 61.7 | 71.5 | 64.8 | 67.2 | 89.3 | EUR Million | [+] |
Gold Reserves | 112.75 | 113 | 113 | 113 | 113 | 113 | Tonnes | [+] |
Crude Oil Production | 2.00 | 1 | 1 | 1.91 | 1 | 1 | BBL/D/1K | [+] |
Foreign Direct Investment | 155.70 | 51.5 | 110 | -75.2 | 122 | 150 | EUR Million | [+] |
Terrorism Index | 4.22 | 4.98 | 4.98 | 4.29 | 4.98 | 4.68 | [+] | |
Tourism Revenues | 219.40 | 238 | 1912 | 2242 | 217 | 275 | EUR Million | [+] |
Tourist Arrivals | 1277121.00 | 386000 | 2628000 | 2625000 | 355000 | 465000 | persons | [+] |
GOVERNMENT | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Government Debt to GDP | 176.90 | 174 | 173 | 172 | 172 | 164 | percent | [+] |
Government Budget | -7.20 | -3.9 | -3.9 | -7.16 | -3.9 | -1.8 | percent of GDP | [+] |
Government Budget Value | 832.00 | 200 | -1010 | -936 | -3680 | -3610 | EUR Million | [+] |
Government Spending | 9736.60 | 9500 | 9900 | 9800 | 11600 | 12200 | EUR Million | [+] |
Government Spending to GDP | 55.30 | 53.8 | 53.6 | 53.4 | 53 | 44 | percent | [+] |
Government Revenues | 4158.00 | 12520 | 23140 | 34380 | 51560 | 51730 | EUR Million | [+] |
Government Debt | 323709.14 | 378000 | 392000 | 324982 | 427000 | 452000 | EUR Million | [+] |
Fiscal Expenditure | 3326.00 | 12320 | 24150 | 36270 | 55240 | 55340 | EUR Million | [+] |
Asylum Applications | 7470.00 | 2900 | 4400 | 980 | 1100 | 420 | persons | [+] |
Military Expenditure | 6104.20 | 5969 | 6145 | 6320 | 6326 | 6265 | USD Million | [+] |
BUSINESS | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Business Confidence | 95.10 | 95.9 | 96.8 | 97.1 | 98 | 105 | [+] | |
Manufacturing PMI | 46.60 | 50.5 | 50.8 | 51 | 51.2 | 53.2 | [+] | |
Industrial Production | 2.20 | 0.8 | 0.4 | 2.43 | 0.1 | 1.2 | percent | [+] |
Industrial Production Mom | 2.20 | -0.6 | 2.6 | -0.4 | 1.8 | 1.2 | percent | [+] |
Manufacturing Production | -1.90 | 1.1 | 0.6 | 1.23 | 0.2 | 1.6 | percent | [+] |
Capacity Utilization | 69.50 | 67.5 | 67.7 | 67.9 | 68.2 | 73.6 | percent | [+] |
New Orders | -20.00 | -12 | -14 | -18.74 | -10 | -4 | percent | [+] |
Car Registrations | 6460.00 | 6520 | 9120 | 6680 | 7230 | 8650 | Cars | [+] |
Changes In Inventories | -868.84 | 154 | -98.32 | -157 | -167 | -149 | EUR Million | [+] |
Competitiveness Index | 4.00 | 4.05 | 4.05 | 3.99 | 4.05 | 4.16 | Points | [+] |
Competitiveness Rank | 86.00 | 81 | 80 | 80 | 80 | 77 | [+] | |
Ease of Doing Business | 61.00 | 59 | 59 | 64.34 | 59 | 56 | [+] | |
Electricity Production | 5176.00 | 3470 | 4170 | 4010 | 4400 | 4460 | Gigawatt-hour | [+] |
Corruption Index | 46.00 | 47 | 47 | 45.32 | 47 | 50 | Points | [+] |
Corruption Rank | 69.00 | 57 | 57 | 70.32 | 57 | 54 | [+] | |
Steel Production | 125.00 | 95 | 93 | 89 | 98 | 110 | Thousand Tonnes | [+] |
Mining Production | 0.60 | -5.1 | -3.9 | -7.59 | -0.8 | 1 | percent | [+] |
CONSUMER | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Consumer Confidence | -67.80 | -62 | -64 | -61 | -56 | -32 | [+] | |
Retail Sales MoM | -0.20 | 1.6 | 0.8 | -0.7 | 1.2 | 1.4 | percent | [+] |
Retail Sales YoY | 3.60 | 0.2 | 0.3 | 0.4 | 0.6 | 1.2 | percent | [+] |
Consumer Spending | 32808.50 | 30500 | 33100 | 32200 | 32400 | 37600 | EUR Million | [+] |
Private Sector Credit | 195099.83 | 196000 | 197000 | 199000 | 203000 | 215000 | EUR Million | [+] |
Bank Lending Rate | 5.11 | 4.9 | 5 | 4.8 | 4.5 | 2.5 | percent | [+] |
Consumer Credit | 24650.79 | 26700 | 27200 | 24359 | 28300 | 34100 | EUR Million | [+] |
Gasoline Prices | 1.71 | 1.45 | 1.49 | 1.62 | 1.59 | 1.69 | USD/Liter | [+] |
Households Debt To Gdp | 61.50 | 60.32 | 59.94 | 59.62 | 57.3 | 51.89 | percent of GDP | [+] |
HOUSING | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Housing Index | 59.30 | 56.6 | 55.6 | 56.7 | 58.4 | 68.5 | Index Points | [+] |
Building Permits | 1150.00 | 1080 | 1050 | 1230 | 1280 | 2740 | units | [+] |
Home Ownership Rate | 74.00 | 73.6 | 73.6 | 73.6 | 73.6 | 72 | percent | [+] |
TAXES | Actual | Q1/17 | Q2/17 | Q3/17 | Q4/17 | 2020 | ||
Corporate Tax Rate | 29.00 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | percent | [+] |
Personal Income Tax Rate | 48.00 | 48 | 48 | 48 | 48 | 48 | percent | [+] |
Sales Tax Rate | 23.00 | 23 | 23 | 23 | 23 | 23 | percent | [+] |
Social Security Rate | 40.06 | 40.1 | 40.1 | 40.06 | 40.1 | 40.1 | percent | [+] |
Social Security Rate For Companies | 24.56 | 24.6 | 24.6 | 24.56 | 24.6 | 24.6 | percent | [+] |
Social Security Rate For Employees | 15.50 | 15.5 | 15.5 | 15.5 | 15.5 | 15.5 | percent | [+] |