Κίνηση με την οποία μπορεί να νεκρώσει τον ανταγωνισμό στην αναπτυσσόμενη αγορά του online στοιχηματισμού ανακοίνωσε ο ΟΠΑΠ, εξαγοράζοντας το 36,7% της Stoiximan από τον Φώτη Μπόμπολα, ο οποίος αποεπενδύει και συγκεντρώνει ρευστότητα.
Το συγκεκριμένο deal, που ανακοίνωσε επισήμως στο Χρηματιστήριο Αθηνών ο ΟΠΑΠ, ιδιαίτερο πολιτικό και επιχειρηματικό ενδιαφέρον, καθώς από τη μια στέλνει μήνυμα κυριαρχίας του μονοπωλίου και στον, δυναμικά αναπτυσσόμενο, διαδικτυακό τζόγο.
Μάρης, Μπόμπολας, Κόκκαλης
Επιχειρηματικά, η εξαγορά του 36,7% της Stoiximan από τον ΟΠΑΠ, έρχεται τη στιγμή της κορύφωσης των διεργασιών στα καζίνο και ενώ ο ηλεκτρονικός τζόγος επελαύνει στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα όσα ανακοινώθηκαν, όμως, από τη Stoiximan φαίνεται να αποχωρεί ο Φώτης Μπόμπολας, λαμβάνοντας 50 εκατ. ευρώ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η οικογένεια Μπόμπολα μόλις έχασε τον έλεγχο της Ελλάκωρ, από τους αδελφούς Καλλιτσάντζη, εξέλιξη στην οποία καθοριστικό ρόλο έπαιξαν οι τράπεζες, δια της… απουσίας τους. Νωρίτερα, όμως, η οικογένεια Μπόμπολα είχε εγκαταλείψει -αφού προσέκρουσαν στα βράχια- τις εκδοτικές δραστηριότητες, καθώς οδήγησε σε χρεοκοπία την “Πήγασος” (Έθνος, Ημερησία, κα), ενώ ήταν και εκ των βασικών μετόχων του επίσης χρεοκοπημένου Mega Channel.
Πουλώντας τη συμμετοχή του στην Stoiximan και σε άλλες περιφερειακές δραστηριότητες, η οικογένεια Μπόμπολα φαίνεται να διαμορφώνει ένα ιδιαίτερα ισχυρό κεφαλαιακό απόθεμα, πληροφορίες για τη χρήση του οποίου, εντός ή εκτός Ελλάδας δεν έχουν γίνει γνωστές.
Επίσης, τον τελευταίο καιρό παρατηρείται και εντατικοποίηση των κινήσεων από τον Σωκράτη Κόκκαλη, ο οποίος κατέληξε σε συμφωνία για την είσοδο του Δημήτρη Κούτρα στην Intrakat, ο οποίος αναλαμβάνει χρέη προέδρου, ενώ αγοράζει και ποσοστό. Ο όμιλος Κόκκαλη όμως έχει πάγια και ισχυρή παρουσία στον στοιχηματισμό, μέσω την Intralot, η οποία είναι στο top5 των εταιριών του κλάδου παγκοσμίως, αλλά έχει χάσει έδαφος στην ιδιαίτερα προσοδοφόρα ελληνική αγορά, καθώς έχασε στο παρελθόν την αποκρατικοποίηση του ΟΠΑΠ και του Ιπποδρόμου, καθώς και τα συμβόλαια με τον ΟΠΑΠ, εξαιτίας της σύγκρουσης με τον Δημήτρη Μελισσανίδη.
Πολιτικά, το deal αποτελεί σαφή ένδειξη έντονης επιχειρηματικής κινητικότητας και απελευθέρωσης των εν δυνάμει επενδυτών που δαπανούν κεφάλαια για να αποκτήσουν ή/και να ενισχύσουν την παρουσία τους στην ελληνική αγορά, ακόμα και μέσω κινήσεων που δεν καταγράφονται στις Άμεσες Ξένες Επενδύσεις, καθώς υλοποιούνται μέσω εξωχώριων εταιριών.
Η ανακοίνωση του ΟΠΑΠ
- Η νέα διαδικτυακή στοιχηματική πλατφόρμα Pamestoixima.gr θα διατεθεί στην αγορά εντός των επόμενων ημερών
- Η νέα πλατφόρμα θα προσφέρει ανταγωνιστικές αποδόσεις στους πελάτες του ΟΠΑΠ
- Άμεσα οφέλη για το δίκτυο των πρακτόρων από τη δραστηριότητα των πελατών της πλατφόρμας Pamestoixima.gr
- Στρατηγική επένδυση στο Stoiximan Group
Η Αξιοποίηση των πλέον Σύγχρονων Τεχνολογικών και Ψηφιακών Δυνατοτήτων αποτελεί μία από τις βασικές στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΠΑΠ.
Επένδυση στο Δίκτυο
Τα τελευταία δύο χρόνια, η εταιρεία εστίασε στο σημαντικό έργο του μετασχηματισμού και εκσυγχρονισμού του δικτύου των πρακτορείων ΟΠΑΠ, υλοποιώντας τεχνολογικές επενδύσεις ύψους σχεδόν 100 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα προγράμματα τεχνολογικού μετασχηματισμού που έχουν πραγματοποιηθεί ποτέ στην Ευρώπη, με την εγκατάσταση περισσότερων από 50.000 νέων διαφορετικών συσκευών. Το έργο αυτό θέτει γερά θεμέλια για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και για μελλοντικά οφέλη για τους πράκτορές της. Η μετάβαση στις βασικές τεχνολογικές πλατφόρμες ολοκληρώθηκε και είναι σε εξέλιξη περαιτέρω βελτίωση και εκσυγχρονισμός. Μάλιστα, στις επόμενες εβδομάδες, η εταιρεία θα παρουσιάσει δύο νέα προϊόντα για το δίκτυο των καταστημάτων της – το KINO Sidebets και το Virtuals Match-day.
Ο ΟΠΑΠ στο Διαδίκτυο
Στο πλαίσιο των μακροπρόθεσμων στόχων του, ο ΟΠΑΠ επενδύει επίσης στις δραστηριότητες στο διαδίκτυο. Η αγορά αυτή προσφέρει σημαντικές ευκαιρίες και ο ΟΠΑΠ στοχεύει να αξιοποιήσει τις προοπτικές που παρουσιάζονται. Πρόθεση του ΟΠΑΠ είναι να διαθέσει διαδικτυακά πολλά από τα προϊόντα που παρέχονται σήμερα στους πελάτες του μέσω των πρακτορείων. Η αρχή γίνεται με τον αθλητικό στοιχηματισμό και στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν άλλα παιχνίδια, όπως ΤΖΟΚΕΡ, KINO και Virtuals.
Μέσα στις επόμενες ημέρες, ο ΟΠΑΠ θα παρουσιάσει το νέο Pamestoixima.gr, που θα είναι διαθέσιμο τόσο μέσω ιστοτόπου (από ηλεκτρονικό υπολογιστή), όσο και φορητών συσκευών (π.χ. κινητό τηλέφωνο). Η νέα πλατφόρμα του Pamestoixima.gr θα προσφέρει ιδιαίτερα βελτιωμένες και ανταγωνιστικές αποδόσεις, καθώς και αναβαθμισμένη παικτική εμπειρία. Ταυτόχρονα, το Pamestoixima.gr θα στηρίξει περαιτέρω τους πράκτορες, δίνοντας τους πρόσβαση στους πελάτες που χρησιμοποιούν το κανάλι του διαδικτύου. Όπως έχει συμφωνηθεί, δημιουργούνται επιπλέον οφέλη για αυτούς, καθώς από τις δραστηριότητες των παικτών που θα έχουν εγγραφεί στο Pamestoixima.gr μέσω των καταστημάτων τους, θα λαμβάνουν το ίδιο ποσοστό προμήθειας επί των καθαρών εσόδων (NGR) όπως εφαρμόζεται για τον στοιχηματισμό στο πρακτορείο.
Ο ΟΠΑΠ εστιάζει στην ανάπτυξη και την προώθηση των διαδικτυακών δραστηριοτήτων του και στην παρούσα φάση ενισχύει ακόμη περισσότερο την ομάδα ΟΠΑΠ Online.
Στρατηγική επένδυση στο Stoiximan Group
Ο Όμιλος ΟΠΑΠ ανακοινώνει επίσης σήμερα μια νέα στρατηγική επένδυση. Συγκεκριμένα, η θυγατρική του ομίλου ΟΠΑΠ Investment Ltd κατέληξε σε προσυμφωνία για την απόκτηση μεριδίου 36,75% στην TCB Holdings Ltd, μητρική εταιρεία του Stoiximan Group, κατόπιν ρυθμιστικών εγκρίσεων της αγοράς τυχερών παιγνίων. Επιπλέον, ο ΟΠΑΠ έχει προσυμφωνήσει να αποκτήσει επίσης τον έλεγχο, από κοινού με την TCB Holdings, των δραστηριοτήτων του Stoiximan Group στην Ελλάδα και την Κύπρο. Η επένδυση αυτή τελεί υπό την πλήρωση διάφορων προηγούμενων όρων, συμπεριλαμβανομένης της έγκρισης των αρμόδιων αρχών ανταγωνισμού και ρύθμισης της αγοράς τυχερών παιγνίων, και της διεξαγωγής έρευνας δέουσας επιμέλειας (due diligence).
Σε επίπεδο ομίλου, η επένδυση δίνει επίσης στον ΟΠΑΠ παρουσία σε αρκετές ταχέως αναπτυσσόμενες διεθνείς αγορές. Μέσω των θυγατρικών της, η TCB Holdings παρέχει υπηρεσίες τυχερών παιγνίων μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα και την Κύπρο, υπό το εμπορικό σήμα Stoiximan, καθώς και στη Ρουμανία και τη Γερμανία, υπό το εμπορικό σήμα Betano.
Το Stoiximan Group, με την ίδια διοικητική ομάδα, θα συνεχίσει να λειτουργεί ανεξάρτητα από τις διαδικτυακές δραστηριότητες του ΟΠΑΠ.
Υλοποιώντας το Όραμα 2020
Στο πλαίσιο της φιλοδοξίας να καταστεί ο ΟΠΑΠ εταιρεία ψυχαγωγίας και τυχερών παιγνίων παγκόσμιου επιπέδου, η εταιρεία διαθέτει ξεκάθαρο πλάνο και στόχους σχετικά με την παρουσία της στη διαδικτυακή αγορά, εστιάζοντας στη δημιουργία αξίας για τους μετόχους, τους συνεργάτες και τους εταίρους της. Οδεύοντας προς την υλοποίηση του Οράματος 2020, η εταιρεία συνεχίζει να συνεργάζεται με τους πράκτορές της, ώστε να διαμορφωθεί ένα ακόμη πιο δυναμικό μέλλον, που θα προσφέρει αμοιβαία οφέλη και συναρπαστικές προοπτικές για όλους.